suzuki bandit 1250 a sa en gt topic

zo gister de recall gedaan samen met 24.000km beurt

inlaat 0.15/0.16 en uitlaat 0.25/0.27 dus binnen de norm
de nokken waren spiegelglad,niks blauw of spanen :X
wat een gepiel om de deksel er weer op te krijgen :(
wel mooi hoe de japanners zo'n kleppentrein maken
ben immers boxers gewend je weet wel M14 enzo _O-

Mooi, beetje gelijke waardes als bij mij.
Wat was bij jouw de km stand? Gewoon om eens in te schatten hoe de klepspeling verloopt.

En ja, het is effe pielen om die klepdeksel zonder krassen eruit te pulikken.....
Marc
 
Mooi, beetje gelijke waardes als bij mij.
Wat was bij jouw de km stand? Gewoon om eens in te schatten hoe de klepspeling verloopt.

En ja, het is effe pielen om die klepdeksel zonder krassen eruit te pulikken.....
Marc

ehhhhhh..... 24.000km ;)
 
Ik heb de Bandit (2 de post in dit topic) na 7 jaar en 40.000 probleemloze km ingeruild op een Yamaha mt-10. Vermoedelijke scheiding datum 12 juni. Ik heb nooit spijt gehad van de aanschaf van de Bandit. Een aanrader voor iedereen die een oerbetrouwbare toerfiets zoekt.
 
Laatst bewerkt:
Theun,

Ik heb toevallig gisteren een testverslag van de MT-10 gelezen.
Daaruit kwamen hele goede resultaten. je gaat er dus een bijzondere fiets aan hebben.

Het duurt nog drie weekjes maar ik wens je alvast veel plezier met je nieuwe aanwinst!
 
Zo,

Vanmiddag voor het eten de GiPro TRE geinstalleerd.

In eerste aanleg schrok ik mijzelf rot omdat ik de boel wilde aansluiten op de service stekker. Dat blijkt bij de TRE anders te moeten las ik in de handleiding.
Misschien moet ik die voortaan maar eerst lezen, al dat schrikken is niet goed voor een gewoon mens. 8-)

20160527_170204.jpg


Ik heb Hier voor de geïnteresseerden een beschrijving geplaatst.
 
Laatst bewerkt:
Die van mij zit, gelukkig, wel gewoon op de service stekker.

Plug and play dus.

Grappig op je website (en HEEEEEEEEL herkenbaar):

Besteld:
niets, het geld is op


Marc
 
Hahaja,

het is zoals het meestal is Marc. Bij mij dan.

Ik ben momenteel aan het dubben of ik de voorvering zal laten vervangen door progressieve veren. Ik heb dat destijds bij mn vorige fiets ook gedaan, die was toen wel op moment van vervangen van de veren 22 jr oud en die vervanging was erg positief op het rijgedrag.

In de Soes zitten geen oude veren en ik kan niet goed inschatten of het verschil nu merkbaar zal zijn of niet? Iemand op t forum ervaring mee? En zo ja waaraan merk je zelf het verschil? De reclame teksten zijn duidelijk maar eigen ervaring spreekt mij meer aan :-)
 
Hahaja,

het is zoals het meestal is Marc. Bij mij dan.

Ik ben momenteel aan het dubben of ik de voorvering zal laten vervangen door progressieve veren. Ik heb dat destijds bij mn vorige fiets ook gedaan, die was toen wel op moment van vervangen van de veren 22 jr oud en die vervanging was erg positief op het rijgedrag.

In de Soes zitten geen oude veren en ik kan niet goed inschatten of het verschil nu merkbaar zal zijn of niet? Iemand op t forum ervaring mee? En zo ja waaraan merk je zelf het verschil? De reclame teksten zijn duidelijk maar eigen ervaring spreekt mij meer aan :-)

Ik heb het bij al mijn naked bikes gedaan. Bijna alle voorvering van de Japanse merken is erg comfortabel (lees: slap). Wanneer je sportief rijdt, ga je je verschil sowieso merken. De motor gaat minder duiken. Mijn Bandit 650 lag na een setje Hyperpro veren (ook achter) als op rails op de weg.
 
Toch wel ?

Hmm dat moet ik maar eens langs de veren dokter 8-)

Als ik er alleen op zit , wat 80% van de gevallen zo is mag de rijstijl wel sportief genoemd worden. Als het verschil zo duidelijk merkbaar is, ook bij nieuwe standaard veren, ben ik reuze benieuwd. Eerst even geld bijsparen.
 
Laatst bewerkt:
He! ik zie de foto van Oma. Dag Oma!

op het gevaar af dat ik nu tegen mijzelf sta te kletsen:

Ik heb een afspraak gemaakt voor einde van de maand met Hyperpro in Alphen.
Voor en achter maar tegelijk doen.
 
ketting "Love It or Hate It"

met de motor toeren is zo iets als de hond uitlaten :X

nou parkeer ik de motor bij iemand op z'n nieuwe oprit :+
je kent dat wel praatje,sapje,vertellen hoe mooi 't is
ligt onder de motor een hele klodder kettingsmeer ik denk ja fuck... dat heb je met een ketting :(
dus belray bleutac gaat in de ban en een olie emmer (lees:smeersysteem) wil ik niet op de motor
ik probeer HKS kettingsmeer maar eens :?
dit dus HKS Plus Kettingsmeer Blik 500 ml + Druppel Doseer Flacon
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ketting "Love It or Hate It"

met de motor toeren is zo iets als de hond uitlaten :X

nou parkeer ik de motor bij iemand op z'n nieuwe oprit :+
je kent dat wel praatje,sapje,vertellen hoe mooi 't is
ligt onder de motor een hele klodder kettingsmeer ik denk ja fuck... dat heb je met een ketting :(
dus belray bleutac gaat in de ban en een olie emmer (lees:smeersysteem) wil ik niet op de motor
ik probeer HKS kettingsmeer maar eens :?
dit dus HKS Plus Kettingsmeer Blik 500 ml + Druppel Doseer Flacon

Beetje duur naar mijn smaak, wat is er mis met S100 ketting spray ? kost de helft.
 
Beetje duur naar mijn smaak, wat is er mis met S100 ketting spray ? kost de helft.

maakt niet uit imo
ik denk dat de spay het euvel is "teveel in 1x" je moet immers de hele ketting nalopen
leg je voortandwiel maar eens bloot,niet meer normaal wat daar zit ;(
m'n buurman rijdt een Honda NC700 met osco "olie emmer" :/ tis ook geen feest
20 jaar cardan , nu m'n 1e ketting wordt nog lachen dit :/

ik weet 't, ziet zot uit een ketting handmatig indruppelen :X
volgende week naar Luxemburg, 4 weken later naar Zweden

kijken hoe 't houd :+
 
maakt niet uit imo
ik denk dat de spay het euvel is "teveel in 1x" je moet immers de hele ketting nalopen
leg je voortandwiel maar eens bloot,niet meer normaal wat daar zit ;(
m'n buurman rijdt een Honda NC700 met osco "olie emmer" :/ tis ook geen feest
20 jaar cardan , nu m'n 1e ketting wordt nog lachen dit :/

ik weet 't, ziet zot uit een ketting handmatig indruppelen :X
volgende week naar Luxemburg, 4 weken later naar Zweden

kijken hoe 't houd :+

Ik heb al tien jaar een OSCO, werkt nog steeds perfect. Destijds ook op de Bandit gehad. Je moet alleen de juiste olie zien te vinden.
Gebruik nu versnellingsbakolie, ietwat dikker maar werkt perfect. De smurrie bij het voortandwiel valt heel erg mee.
 
Ik heb al tien jaar een OSCO, werkt nog steeds perfect. Destijds ook op de Bandit gehad. Je moet alleen de juiste olie zien te vinden.
Gebruik nu versnellingsbakolie, ietwat dikker maar werkt perfect. De smurrie bij het voortandwiel valt heel erg mee.

En ik kettingzaag olie. Werkt ook goed :W
 
Mooi, beetje gelijke waardes als bij mij.
Wat was bij jouw de km stand? Gewoon om eens in te schatten hoe de klepspeling verloopt.

En ja, het is effe pielen om die klepdeksel zonder krassen eruit te pulikken.....
Marc


Ik heb de klepspeling bij 30.000 laten controleren, en een maandje geleden bij 87.000
Er is 1 uitlaatklep gesteld, zat net buiten de tolerantie.
Ik denk dat het wel veel scheelt of er dagelijks mee gereden wordt, of tourritjes...

Edit: Recall????
 
Laatst bewerkt:
Dan kan ik nog even vooruit :+

Ja recall voor de modellen 2012-2014 ivm niet voldoende geharde shimbuckets. Zie een paar bladzijdes terug.
 
begin juli ben ik HKS kettingsmeer gaat gebruiken
met de gedachten "kijken wat dit is" moet zeggen bevalt me wel :Y
veeeeeeel minder rommel aan en onder de motor
zelfs als ik 200+ rij :P heb 't geluk dat ik zowat in Aachen woon :+
druppel flacon past mooi onder de zadel en het plamuurmes kan ik thuis laten _O-
 
Gelukkig kreeg ik nog geld retour van onze Energieboer.

Daarmee heb ik een diepte-investering gedaan zoals dat heet, maar dan in mijn eigen Soes.

Heb er een nieuw setje veren onder laten zetten, op de zelfde dag dat ik zou gaan afreizen naar Luxemburg.

Het setje veren en een ritje Luxemburg zijn beiden aanraders. Wat een verschil in gevoel en vertrouwen is dat zeg *O*

Voor de Juicy Details kijk je Hier
 
Laatst bewerkt:
Mooi scherm, ben ook wel benieuwd of dat nog iets uitmaakt, we horen het wel. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan