Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

sommige korven hebben 1 plaat extra nodig, zie Haynes handboek, die heeft detail info.

ken geen kwaad om de koppel platen te meten, misschien waren ze nieuw al buiten specificatie /fabrieksfoutje.

sterkere plaatdrukveren levert je ook sterkere handen, heb ik ook es gedaan, maar gauw weer terug naar origineel, nadat ik de platen had ververst.


hier n fotootje van Haynes, verschillende types korven,

full
 
Ik lees ook erg goede verhalen over de continental tkc 70. Deze band is ook gericht op zowel hard als onverhard, maar is minder 'noppig' dan de tkc 80. Hierdoor zou de band beter op asfalt geschikt zijn, met name in de regen. Het is bovendien een M+S band.

Ik heb nu de K60 besteld. De goede reviews op internet icm de prijs maakt deze band op papier in ieder geval een winnaar... Ik ga het wel merken en daarna zie ik het wel weer.
 
Zeker nog nooit offroad gereden op een super tenere?
Kan je verzekeren dat alles dan anders wordt. :Y


Ik heb mijn pedaal een heel stuk hoger staan anders komt mijn crosslaars er nauwelijks tussen.

Ik heb op de Suup een stukje in mijn schakelpook er tussen laten lassen… nu is ie iets langer wat echt prettig is met Crosslaarzen maat 47.
Er is 1 nadeel: nu komt hij tegen de koeienvanger aan. Dat heb ik opgelost met een kleine deuk in de koeienvanger ter hoogte v.d pook O-)
 
Ik heb op de Suup een stukje in mijn schakelpook er tussen laten lassen… nu is ie iets langer wat echt prettig is met Crosslaarzen maat 47.
Er is 1 nadeel: nu komt hij tegen de koeienvanger aan. Dat heb ik opgelost met een kleine deuk in de koeienvanger ter hoogte v.d pook O-)
Ik lees dat er binnenkort een heerlijke BBQ is? :9~ :9~ :9~
 
Mede-Tenereërs, er zweet wat benzine uit mijn brandstofpomp. Een zoektocht op internet leert me al snel dat die pakkingen niet te krijgen zijn blijkbaar.
Iemand hier die een goede oplossing weet? Zelf knippen? Andere pomp?
Bedankt!
 
Mede-Tenereërs, er zweet wat benzine uit mijn brandstofpomp. Een zoektocht op internet leert me al snel dat die pakkingen niet te krijgen zijn blijkbaar.
Iemand hier die een goede oplossing weet? Zelf knippen? Andere pomp?
Bedankt!


klopt, daar zijn geen afdichtingen voor leverbaar.

andere pomp monteren is de oplossing.

groet,

Pieter
 
gewoon dun pakkingpapier gebruiken, verkrijgbaar bij autoshop, revisiebedrijven..
gaat ook prima, is alleen wat knutselen.

met het kleuterschool diploma erbij moet het vast lukken!

PS vroeger gebruikten wij altijd het kaft van een schrift.
 
En je hebt holpijpjes nodig, voor de gaten.
Of, als de gaten niet te groot zijn kan het ook met een ponstang zoals voor leerbewerking.
Doei,
Doudou
 
Goeie tips!
Hoewel ik nog nooit iets rechts heb kunnen knippen ga ik dat nu dan toch proberen. Misschien is het sltijd desinteresse geweest, en ben ik als het om mijn motor gaat de beste knutselaar.
Bedankt voor de hulp!
 
Gisteren mijn remmen even na laten kijken. Blijkbaar is 26 jaar en een 110k km wel genoeg om 3 remschijven te verslijten.

Maar ook een mooie tweedehands middenbok gevonden en gemonteerd, suup wordt steeds completer :)
 
ik heb vanmiddag bij Suup 2 de uitlaatbocht proberen los te halen, net zoals bij Suup 1 een drama. Die "klemmen" die je met de moer vast zet aan het blok zitten altijd muurvast. Nu had ik gedacht dat de bout het als eerst zal begeven maar deze keer was het de klem zelf, doormidden. Iemand toevalling 1 liggen?? Zou heel fijn zijn want ik denk niet dat ik die ergens anders kan vinden.
 
Laatst bewerkt:
ik heb vanmiddag bij Suup 2 de uitlaatbocht proberen los te halen, net zoals bij Suup 1 een drama. Die "klemmen" die je met de moer vast zet aan het blok zitten altijd muurvast. Nu had ik gedacht dat de bout het als eerst zal begeven maar deze keer was het de klem zelf, doormidden. Iemand toevalling 1 liggen?? Zou heel fijn zijn want ik denk niet dat ik die ergens anders kan vinden.

Heb je het nou over die flenzen die om de uitlaatbochten zitten?

abp-xtz750-uitlaatbochten-rvs-yamaha-xtz750-super-.jpg
 
haha, SHIT. dan moet ik deze maar proberen te lassen. Ik kan moeilijk alleen voor zo'n flens een hele nieuwe bocht kopen...
 
@Jvisser.
Als je zelf pakking wilt snijden:
Eerst de oude pakking goed natekenen op het papier.
Je kunt dat doen door het deksel op het papier te leggen, de buitenomtrek na te gaan met een dun potlood.
Dan de plaats van de gaten, ik doe dat door een boutje in het gat te steken, en er een tik met de hamer op te geven.
Zo krijg je de plek van de gaten precies goed.
Voor de binnenomtrek kijk je naar het deksel, en neemt de binnenmaat van de rand en tekent die binnen de buitenrand.
Als je de oude pakking nog heel hebt, kun je die gebruiken als sjabloon, natuurlijk.
Hoe je het doet, is niet belangrijk.
Zodra de tekening klopt, eerst de gaten uitkloppen of uit ponsen met ponstang.
Dan de binnenomtrek uitsnijden met een scherp hobbymesje, op een snijplank, plaatje zink of houten plaatje.
Als dat alles goed is gegaan, dan pas de buitenkant knippen.
Als je een andere volgorde doet heb je kans dat de pakking scheurt bij de gaten.
Dan controleren of de pakking goed is, waar het te breed is voorzichtig nog snijden of knippen.
De eerste keer lukt het misschien nog niet goed, maar met wat oefenen gaat het goedkomen, en als de winkels een keer dicht zijn of de pakking is niet leverbaar, kun je je altijd redden.
Setje holpijpjes kost geen kapitaal, pakkingpapier in 2 maten, dun en dik, en je kunt je altijd redden, ook voor voetpakking of zijdeksel. (Al zijn die laatste soms groot, daardoor lastig!)
Groeten, Doudou
 
Mijn ST is van oorsprong Italiaans en komt dus met twee waxine lichtjes als verlichting (35W).

Wat is de handigste/goedkoopste manier om naar 2x H4 te gaan?
Is dat een kwestie van twee nieuwe/tweede hands lenzen+spiegel of moet ook de behuizing aangepast worden, en welk type?

Ik zit er zowiezo aan te denken om voor de voeding van de H4's een extra stuk bedrading met relays te gebruikenn zodat ik ze rechtstreeks van de accu kan gaan voeden ipv mogelijk de bestaande bedrading door te laten branden.
 
Mijn ST is van oorsprong Italiaans en komt dus met twee waxine lichtjes als verlichting (35W).

Wat is de handigste/goedkoopste manier om naar 2x H4 te gaan?
Is dat een kwestie van twee nieuwe/tweede hands lenzen+spiegel of moet ook de behuizing aangepast worden, en welk type?

Ik zit er zowiezo aan te denken om voor de voeding van de H4's een extra stuk bedrading met relays te gebruikenn zodat ik ze rechtstreeks van de accu kan gaan voeden ipv mogelijk de bestaande bedrading door te laten branden.

hoi Ninke, misschien heb je hier wat aan


full



in de schuur heb ik nog wel een lichtunit voor de super liggen, weet niet of nog compleet en welke aansluitingen (dacht h4 h7), ben indertijd es met een xenon-projectje bezig geweest maar liep vast ivm verkeerde brandpunt-spiegelafstand / strooilicht. Als je interesse in die unit hebt stuur je dan een pb¿
 
Laatst bewerkt:
afgelopen weekeinde met hulp van een meester staalwerker een andere (originele) uitlaat gemonteerd, was wat kunstwerk voor nodig om de glimmende plaat te monteren en de uitlaat te klemmen, daarna de bochten weer netjes met zebraline kachelzwart gekwast, kan dr weer even tegenaan en ze knort en rommelt weer lekker

full

full



heb gister in den Haag (!, jawel) mijn voorwiel in handen van een expert gegeven, er zit een hoogteslagje in. Hopelijk is het wiel straks weer zuiver, komend weekeinde wil ik voor een weekje Frankrijk vertrekken, lekker touren in de Vogezen en een stukje Grand Alps
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan