Kawasaki KLE (3)

Spannend!! Nog 6 dagen voordat ik vertrek en een maand rond (oost) Europa zal touren met de kle. Vandaag even de nieuwe k60's er onder.
 
Weet iemand hoeveel slagen de lucht/brandstof regelschroef aan de onderkant van de carburateur los gedraaid moet worden?

Ook heb ik net weer een rondje gereden en voor mijn gevoel is het inhouden vooral bij half gas. Dus als ik iets langzamer rijd dan 80 km in de hoogste versnelling reageert hij wat traag maar als ik meer gas geef en 90/100 rijd loopt hij we gewoon goed.

Kan dit ook aan de afstelling van de gaskabels liggen?
 
Nou, vandaag zelf de k60'gemonteerd. Ging prima op de verbrande rug na dan... Net even een flink testritje gemaakt met een vriend (transalp) en de banden bevallen goed. De kle lijkt hoger te zijn geworden. Is wat minder geneigd rechtdoor te gaan en de banden maken een beetje herrie. Ik ben vooral blij met het feit dat ik niets voel trillen oid.. De wielen zijn immers niet uitgebalanceerd. Nog meer mensen die rondrijden met niet gebalanceerde wielen?? Ook een stukje offroad gedaan net en wat een verschil! (oude banden waren conti escape's) veel gecontroleerder nu.

xof8ua.jpg
 
wielen ook niet gebalanceerd na montage van de mitas
rijdt best goed, vandaag ook stukje offroad gereden..rijdt goed geen vibraties en ik denk niet dat ik hard genoeg ga om te merken dat m'n wielen niet uitgebalanceerd zijn.

IMG_0055_zpszy02oqfc.jpg


WP_20160723_17_42_26_Pro_zpskhqfsokt.jpg
 
Balanceren....
Dat heb ik nog nooit gedaan.
ik rij dan ook simpel spul, MZ ETZ 250, vroeger zonder, nu met zijspan, Honda TL met XL125 motor erin, en meer zulks.
Ook Klickstart, met haar KLE500 heeft zich met nieuwe banden ook niet druk gemaakt over uitbalanceren, zover ik weet.
Dus dat zal niet heel belangrijk zijn!
Groeten,
Doudou
 
Mooi. Dan ga ik gewoon zo op pad. Vrijdag vertrek ik al en ben een maand weg. Nu met de laatste voorbereidingen bezig en bedacht mij dat ik helemaal geen reservelampjes heb. Morgen wil ik die eigenlijk al kopen maar heb geen flauw idee welke. Heb ook geen tijd meer om de boel open te schroevem want moet de hele week nog werken.

Dus bij deze: welke lampjes moet ik kopen? Voor weet ik, da's H4. Achter, rem en knipperlicht weet ik niet.

Bedankt alvast
 
Achter zal 12 Volt, 5/21 Watt, dubbeldraads zijn, heel gebruikelijke lampjes voor achter, overal te koop.
De pinkers 12 Volt, 18 of 21 Watt, ook standaard, overal te koop.
Prettige vacantie gewenst, en ga eens van het asfalt af, een beetje onverhard kan de KLE wel hebben! En is soms heel leuk rijden, als je tenminste de goede bandjes er voor hebt.
Doei,
Doudou
 
Bedankt! Ik ga naar de balkan, Roemenie enzo. Het stikt daar van de natuur en ik zal daar zeker gebruik van gaan maken. Een maand heel veel wildkamperen en veel de bossen in met de motor.

Gisteren heb ik nieuwe Heidenau k60 scout's gemonteerd.
 
Mooi man! Daar kan nog veel off-road gereden!
Ik ben onlangs in Kirgizie geweest, en ik weet dat de Balkan daar vaak op lijkt, qua wegen en landschappen....
Fijne vacantie gewenst.
Doei,
Doudou.
 
Jaa, heb er zin in! Ik hoop ook is die kant op te kunnen met de motor. Ben je daarheen geweest met een KLE??
Gisteravond nog even de verlichting aangepast zodat het dimlicht aan blijft wanneer het grootlicht aan gaat. Dat gaat zo veel schelen... Tot nu toe heb ik steeds mijn wijsvinger op de sein-knop moeten houden om dat voor elkaar te krijgen.
 
Bedankt! Ik ga naar de balkan, Roemenie enzo. Het stikt daar van de natuur en ik zal daar zeker gebruik van gaan maken. Een maand heel veel wildkamperen en veel de bossen in met de motor.

Gisteren heb ik nieuwe Heidenau k60 scout's gemonteerd.

Leuk daar ! Grote delen van de transalpina zijn of Road erg mooi er !
 
Hoi Commuter.
Je kunt natuurlijk met je eigen motor naar Kirgizie, en dat is een best end en wel te doen, een beetje geklier bij de grensovergangen en zo nu en dan wat geld, het kan.
Lees maar eens Janenjoep over hun Mongolie-reis, dat staat misschien nog ergens op MF.
Janenjoep en ik, hadden allebei een XT600 gehuurd bij www.muztoo.ch
Niet goedkoop, normaal 100 per dag, bij vroege reservering kregen we ze voor 90 per dag.
De motoren waren over het geheel goed, probleemloos draaien, ook op de 92 octaan benzine daar.
Wel veel kleinigheidjes: geen werkend achterlicht, geen klaxon, pinkers die niet meededen, dat soort prutsprobleempjes.
In Kirgizie zijn ze daar niet streng op, gelukkig.
We zijn van Osh via Jalal-Abad, Taran Bazar naar Kazarman geweest, onderweg een leuke pas van 3000 meter, meest grind en slechte banen, de XT vond dat prima, ik ook.
Dan nog een paar dagen naar het zuidoosten van Osh, ook erg leuk!
Naar Kirgizie vliegen, met Turkish Airlines, bij vroege boeking 400 voor een retour, vanaf Dusseldorf, dus goed te doen!
Doei,
Doudou
 
Klinkt als een waanzinigge trip!
Ik heb mijn bougies en bougiekabels maar eens vervangen en dat doet veel goeds. Lekkerder starten en tot nu toe niet meer op 1 poot lopen.
Stevig toertje net gedaan maar toch wederom iets geks. Hij viel uit dus dacht oei op naar reserve maar er zat echt nog bar weinig in. Stond in marken in middle of knowhere dus achterop gesprongen en met 4 spa flessen vol benzine weer terug. Tank gevuld en direct starten. Maar bij gas geven weer uitvallen. Zeker uur gestaan en gekut ook met aanlopen. Uiteindelijk opgegeven en wilde de kawa parkeren en toen ineens starten en ik kon weer gas geven. Naar huis gereden in 1x zonder gezeik. Daarvoor alleen op de choke lopen en lastig doen met gas. Snap er echt niks van... maybe verzopen ? Wel 2 km vooruit geduwd waarna die wel bleef lopen en weer gas geven.
Pffff lastig. Ik wil vrijdag eigenlijk naar zeeland op de kawa inc vrouw en bagage.

Dillemaaaa...

Iemand suggestie?
 
Klinkt als een waanzinigge trip!
Ik heb mijn bougies en bougiekabels maar eens vervangen en dat doet veel goeds. Lekkerder starten en tot nu toe niet meer op 1 poot lopen.
Stevig toertje net gedaan maar toch wederom iets geks. Hij viel uit dus dacht oei op naar reserve maar er zat echt nog bar weinig in. Stond in marken in middle of knowhere dus achterop gesprongen en met 4 spa flessen vol benzine weer terug. Tank gevuld en direct starten. Maar bij gas geven weer uitvallen. Zeker uur gestaan en gekut ook met aanlopen. Uiteindelijk opgegeven en wilde de kawa parkeren en toen in

Dillemaaaa...

Iemand suggestie?

Lijkt mij toch een brandstof probleem.
Carburateur en/of filter vuil?
 
Dat is inderdaad raar GS500...
Je kan op de valreep altijd nog een goed werkende carb van mij kopen. Mijn motor heeft nooit een hik gegeven (tot het geval van het loskomend schroefje in de kop dan).
 
Fantastisch Doudou, wie weet over een paar jaar...

@GS500: Ik heb wel eens vergelijkbare problemen gehad. Goed starten, dan aan het einde van de straat zeer beroerd en alleen nog op choke lopen, uitvallen en pas na een minuut weer starten. Leek een brandstoftoevoer probleem, dus ook heel mijn carbs schoongemaakt enzo. Uiteindelijk op de dag van vertrek (ik was op vakantie in frankrijk) nog even een schuurpapiertje door de bougies gehaald. Daarna nooit meer het probleem gehad.
Ziet je vonk er nu wel goed uit? en zijn ze allebei het zelfde? Bij mij zag ik bij een van de bougies dat de vonk langs de zijkant van de contactpuntjes oversprong en niet mooi in het midden zat.
 
Bedankt voor de tips. Bougies en kabel zijn gloednieuw... heb wel nog even gekeken of ik ergens een brandstof filter heb zitten maar die kan ik nergens vinden. Wel een filter tussen de koelvloeistof slang. Het aparte was dat er ook nog echt een kleinbeetje benzine inzat. Na het toevoegen van 2 liter deed die alsnog raar.

En echt toen ik hem wilde parkereb. Nog 1x starten en hij bleef lopen?

Alle symptomen leken op te weinig brandstof dus dacht bijvullen en klaar.
 
Bedankt voor de tips. Bougies en kabel zijn gloednieuw... heb wel nog even gekeken of ik ergens een brandstof filter heb zitten maar die kan ik nergens vinden. Wel een filter tussen de koelvloeistof slang. Het aparte was dat er ook nog echt een kleinbeetje benzine inzat. Na het toevoegen van 2 liter deed die alsnog raar.

En echt toen ik hem wilde parkereb. Nog 1x starten en hij bleef lopen?

Alle symptomen leken op te weinig brandstof dus dacht bijvullen en klaar.

Filtertje in tank bij benzine kraan.
Of anders voor een paar euro andere bougie probere..
 
Huis gemaakte valbeugels onder de KLgay geschroefd. Ik raad het iedereen af om dit ook zelf te doen, het is nogal een K-klus en zo duur zijn die van SWmotech niet. ;)

13939554_1255589741120508_1153269849195805927_n.jpg

13886427_1256816477664501_7588500089085176764_n.jpg

13882225_1256284814384334_2793999266794558844_n.jpg

13900121_1257628180916664_5877574241167878539_n.jpg

13895158_1257628257583323_7827472917386481988_n.jpg
 
@Klickstart -> jammer dat de KLE niet meer te redden was, komt er een nieuwe ?

@Detox -> goed bezig jonghe :Y

Hier ook nog goed bezig geweest met de KLE, maar vooral ook veel rijden :)

Hier enkele foto's van hoe 'm er nu bij staat

WP_20160815_20_54_49_Pro.jpg


WP_20160815_20_57_44_Pro.jpg


WP_20160815_20_56_01_Pro.jpg


Een hele waslijst aan aanpassingen (custom voorbochten en YSS achterveer zijn beste mods), nog enkele dingen te doen:

  • knop met 4 pinker modus
  • aanpassen van lichtschakeling zodat beide lichten branden als je groot licht opzet (rij met Xenon en nu wordt het dus even echt donker)
  • fine-tunen achterveer


We blijven bezig *O*
 
Laatst bewerkt:
Tip mocht je het wel eens vergeten. Check af en toe even je tank afvoer.... de benzine uit mijn tank (laatste 3 liter) was flink troebel en 1 restant zag er uit zoals op de foto.... ik gok water en roest... gelijk tank rubber en bouten plus de kraan maar eens gereinigd. Hopen op voorspoed nu !
full
 
Hallo, ben helemaal nieuw op dit forumgedeelte; ben wel weer bekend op het 750 super Ténéré hoofdstuk, en ook op het zijspan gedeelte. Maar nu heb ik een vraag voor hier:
ik kijk momenteel naar een 99er KLE om daar een span van te maken; waar moet ik op letten bij aankoop van het ding, behalve het gebruikelijke? Zitten er echte pijnpunten aan een KLE?
 
Laatst bewerkt:
Noop, alleen het vliegwiel is een dingetje op de oude types. Daar kom je overigens alleen achter bij demontage of als het te laat is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan