Aprilia SR Max 300cc

Ik heb hier n serie foto's geplaatst hoe ik mn navigatie heb bevestigd met n ram mount.
Plek is echt top!

Pagina 59 :)
 
Laatst bewerkt:
Had m bijna ingeruild afgelopen week!

Zag n hele mooie yamaha tmax 800 2008.
Nou heb ik 1,5 jaar geleden op n tmax 530 gereden en dat was echt n geweldige scoot.
Maar omdat die nogal aan de prijs waren, ben ik later n proefrit gaan maaken op n 2008 tmax 500, maar daar stapte ik gedesillusioneerd vanaf....als n slagschip reed die.

Maar op t tmax 500 topic was iedereen zo lovend over t stuur en rijgedrag, dat ik me realiseerde dat er n kans was dat er iets niet in orde was met dat ding.

Anyway....ik wilde toch nog n keer proefrijden.
Ik reed weg en na 10 seconden stak ik mn duim al omhoog richting mn vriendin die achter me reed...wat n ding zeg...WAUW.
Ik voelde geen verschil in rijgedrag als toen met de 530.

Wat n heerlijk vermogen en wat rijdt dat ding makkelijk en dynamisch.
Het meest frappante is, dat ik me op n tmax meteen op mn gemak voel.
Alsof ik er al jaren op rijd.
Dat heb ik met geen enkele motor meteen.

Ik voelde me zelfs meer op mn gemak dan op de xmax 400, die ook lekker rijdt, maar ook heel anders.
Helaas kreeg ik t financieel nog niet rond.
Eerst moet mn vriendin nog slagen voor dr A2 rijbewijs en dan wordt de MP3 400 verkocht en komt er n xmax 400.
Dan nog ff doorsparen....maar wel geweldig dat ik nu dus ook naar n 500 kan gaan kijken ipv de duurdere 530.
 
En omdat t vandaag ineens zo koud was, plaats ik nog ff een foto van afgelopen week toen t zo'n heerlijk weer was.

P_20160512_175240_1.jpg



P_20160512_175445_2_1.jpg



P_20160512_175312_2.jpg



Wat n plaatje hè? 8-)
 
Laatst bewerkt:
Sinds kort eigenaar geworden van een originele witte SR max 300 uit 2013.
Mijn sportcity 250 heb ik na 5 jaar bezit verkocht
(Voor)Remmen en optrekken is wat minder
Windbescherming, bagageruimte en tankinhoud een stukkie beter

Er is al van alles over geschreven maar wat is nu de meest zinnige manier om bij deze scoot de acceleratie te optimaliseren bij gelijkblijvende topsnelheid ?
 
Na het plaatsen van een nieuwe riem trekt mijn scooter sneller op dan met de riem met 20.000 km ermee gereden te hebben.
trekt met hoger toerental op.
 
Mijn scooter heeft pas 6000km ervaring
Ik neem aan dat de riem gewoon goed is

Ik denk meer aan variateur, rolletjes en trekveertjes
Jcosta, Polini, Malossi, Dr Pulley ...

Mijn ouwe SC250 was voorzien van rode trekveertjes en 11,5 gr Malossi rolletjes en die ging als de brandweer
 
Cygnus,Toen ik n malossi vario had laten monteren, kreeg ik er n totaal andere scoot voor terug!

Veel snellere acceleratie. Alsof er ineens een 350 blok onder lag!

Toen ik andere remblokken liet monteren, bleken deze veel beter te remmen.


------

Ik heb 2 nieuwe dingetjes voor het rijden waar ik heel blij mee ben!

Allereerst is mn auto TomTom go 730, die ik gekocht heb omdat deze nog itn routes kan rijden, nu (dankzij een heel aardige mede motor-forum lid samen met n maat van me, nu is omgebouwd naar een TomTom Rider meteen met de nieuwste kaarten.
Fantastisch omdat ik nu ook Kronkelwegen als optie heb!

Je hoeft dan niet steeds routes te maken, hij maakt ze gewoon zelf.

PB_1504127597553.jpg



Het tweede is dat ik eindelijk samen met mn vriendin een bluetooth headset heb, zodat we met elkaar kunnen praten.
De interphone 1200 m kwam goed uit tests. Kosten hier zo'n 65 euro per stuk, 120 per 2.....
Maar bij Wish uit China waren ze 57 euro per 2 _O-

Heb ze binnen en doen t geweldig. Gewoon exact dezelfde.

PB_1504127593267.jpg



PB_1504127594710.jpg


Voor muziek gebruiken we oordopjes zodat we ook geen last hebben van rijwind en kunnen we de muziek zacht zetten.
Helemaal geweldig.
 
Laatst bewerkt:
Mooi spul Ferry
Tom tom ga ik ook nog es naar kijken

De malossi vario is aardig maar scheelt toch topsnelheid ?
Mijn SR trekt op met 6500 toeren
Het doel is 7 a 7,5 k
Dit jaar blijf ik origineel rijden en volgend jaar ga ik 12 - 13 gr Dr Pulley rollen plaatsen met de 1,5 mm sluitring aanpassing voor Quasar blokjes (ivm mogelijk doorslijpen carter)

Opa zou een mooie prestatielijst hebben met verschillende rolletjes
Die lijst zou niet misstaan in de openingspost (of in de volgende)...
 
De malossi gooit m bij accelleratie naar 8.000 rpm.
Dat is niet "aardig" maar het verschil is huge ;)

Topsnelheid weet ik eigenlijk niet precies wat ik heb ingeleverd. Had m met mn malossi n keertje net over 150 km pu(teller he) maar moest toen de afrit af.
Accelleratie scheelt enorm
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde mn achterlicht lampje vervangen voor een led en dat is me gelukt.
Een duplo led (2 voor 7,95) en 2 nep xenon lampen (2 voor 7,50).

Foto maken lukte niet, teveel licht.
Echt n enorme bak licht. Mn 2 dimlichten gaven al veel meer licht, maar nu is t echt wauw.

Achterlicht is ook mooi. Alleen was die rood.
Op de verpakking stond toevallig n nexus, maar origineel zat er n wit licht met daarover n rode kap van plastik. Soort eierdop vorm.
Eerst leek t licht niet feller maar toen zei mn vriendin, wat als je dat rode glaasje er af laat....top idee.

Xenon verlichting auto
 
Heb n probleem met mn led achterlicht/remlicht.

De gewone bajonet lamp schijn rondom en dus tegen de reflector.
Op de SR zijn reflectors heel belangrijk, zowel voor als achter.

Mn nieuwe led achterlicht is wel feller, maar schijnt alleen naar achteren en er reflecteert dus niets.
Zijn er leds die wel goed rondom schijnen?
Op dezelfde pagina zie ik een BAY 15 D duplo lamp. Zou dit de oplossing zijn?
 
Zo'n openingshoek zal een led nooit redden, een led in achterlicht moet het zeg maar op eigen kracht zien bol te werken, of anders een zoeken met leds die ook naar achter richting spiegel staan.

Die BAY15D Duplo lamp zal al een stuk beter gaan want die heeft ook extra leds onder 90° hoek waarmee de kans op reflectie vanaf spiegel al groter wordt... 180° t.o.z.v. voorkant zou ook mooi zijn maar nog niet gezien.
 
Laatst bewerkt:
Zo, gisteren teruggekomen van een midweekje Duitse Eifel met mn vriendin op de motor.

Maandagochtend zouden we vroeg weg gaan, want we zouden meteen haar zoontje afzetten voor een weekje kamp in Ysselsteyn in Limburg en vanaf daar door naar Manderscheid Duitsland.
Ik had mn weekendtas die avond al onder mn zadel gedaan en mn topkoffer erop.

's Ochtends zijn weekendtas achterop gebonden en hij zou bij haar achterop gaan. Dus we hadden voor 3 personen bij ons maar dat ging prima.
Maar toen ik mn sleutel omdraaide bleek mn accu helemaal leeg te zijn.
De weekendtas had mn zadel omhoog gelaten en dus mn lampje onder t zadel heeft de hele nacht staan branden B|

Gelukkig was er iemand in de straat die startkabels had, want die van ons waren onvindbaar.
Startkabels op mn vriendin dr MP3 en meteen starten lopen pffff.
Door al t gedoe geen tijd meer om op Tomtom kronkelwegen naar Ysselsteyn te rijden, dus dat werd snelweg. Gelukkig op tijd.

Hier onze motoren, ik met n kleine topkoffer, rest onder het zadel en dus 1 tas achter me.

IMG_20160820_150212.jpg



Zo'n MP3 heeft veel ruimte onder het zadel en heeft een extra klep achter. Heel handig voor spullen waar je snel bij wilt zoals eten en drinken.

IMG_20160819_154218.jpg


Zelfs de bepakking staat mn Aprilia goed, maar toen de tas eraf ging reed die wel n stuk lekkerder.

IMG_20160820_150148.jpg



Vanaf Ysselsteyn de Tomtoms op kronkelwegen en onderweg naar de Eifel.
Heerlijke rit en volgens mij iets van 350 km vanaf huis.

Ik ga een beetje schaamteloos reclame maken voor dit hotel, want het was echt heerlijk.
We hadden op t laatst geboekt (belden op zaterdag voor een boeking voor maandag tm vrijdag :X
Een motorhotel leek ons gezellig maar wilden absoluut geen bikers. Je weet wel, van die bierzuipende lallers .
Waren al 2 keer in Hotel Maas geweest in Lutzerath en hoewel dat ook goed was bevallen, was die lokatie niet gezellig, want het terras zat aan een parkeerplaats en er was geen uitzicht, behalve op de doorgaande weg.

Nee het werd nu Hotel Vulkanberg in Manderscheid en was van een Nederlands stel.
Bij aankomst stonden ze buiten iedereen welkom te heten en konden de motoren gestald worden.
De helft overdekt, volgend jaar allemaal overdekt

IMG_20160819_093331.jpg


IMG_20160819_093357.jpg


IMG_20160819_093402.jpg


uitzicht vanaf het terras


IMG_20160817_190909.jpg


Lekker buiten zitten

IMG_20160817_190851.jpg




Heerlijke kamer, douche, toilet, zalig gegeten en gevarieerd en niet duur.
Maandag aangekomen, vrijdag na het ontbijt weg
half pension en dat voor 400 euro (200 pp).
Daar komen alleen de drankjes nog bij.....ik vond het top :}

Het kasteel bij Manderscheid

PB_1504127648210.jpg


PB_1504127691304.jpg



IMG_20160817_173103.jpg

Maar jongens toch, wat een wegen en wat een schitterend uitzicht heb je toch in die Eifel, grandioos.
Mn vriendin en ik keken weer onze ogen uit en nu kunnen we gewoon met elkaar praten met de Bluetooth headset en dat is wel erg leuk :)

's Ochtends weer op weg voor een heerlijke rit

IMG_20160816_105559.jpg


Even van een uitzicht genieten.


IMG_20160816_163419.jpg




Op de foto is het niet goed te zien, maar was behoorlijk diep.
Daar lag een leuk dorpje, riviertje.
Wij stonden in Luxemburg, het dorpje was Belgie en de heuvels waar je tegenaan kijkt is Duitsland

IMG_20160816_163232.jpg



Vorig jaar hadden we een tip gekregen. Bij Bad Bertrich zou een weggetje door het bos lopen, aldus een stel op een trike.
Wij toen wezen zoeken en jawel....gevonden...de K35.
Eerste stuk prachtig, smal weggetje, asfalt en heel bochtig. Maar later was t asfalt dramatisch slecht pffff.
Maar we hadden t idee dat er aan gewerkt zou gaan worden.

Dit jaar waren we weer in de buurt en gingen we kijken.....verboden voor motorfietsen!
Nou, we hadden t vaker over deze weg gehad en gingen nu echt niet keren.
Wij verder en jawel....prachtig geasfalteerd over de hele lengte. Zelfs de belijning zat er nog niet op.
Later vertelde de hoteleigenaar dat het motorverbod was voor het lawaai. Gelukkig geen politie tegen gekomen.
Aan t einde nog een fotootje genomen maar de weg zelf is mooier en spannender dan op de foto


IMG_20160817_164623.jpg


PB_1504127802115.jpg


Mn autotomtom 730 met rider software en dus kronkelwegen
Mn vriendin heeft kronkelwegen op dr iphone tomtom maar dan ook nog met verkeersinfo en afgesloten wegen werden ook vermeld.
Handig.
Ik ga binnenkort s testen met mn tomtom go mobile, want die kan tegenwoordig gpx tracks aan en dan heb ik ook verkeersinfo


IMG_20160817_165047.jpg



Overal kastelen en vooral ook langs de Moezel....zo leuk

PB_1504127702772.jpg


Nog een klein stukje naar achteren schat, zei mn vriendin :+

PB_1504127813562.jpg



Ja mensen, het was weer genieten hoor.
Zoveel bochten, heuvels, kastelen, lekker eten en drinken, leuke mensen ontmoet in het hotel.

leuke stadjes


PB_1504127778427.jpg



De Eifel betekent kratermeren

PB_1504127807086.jpg


Beide scoots reden weer geweldig in deze heuvels en door de haarspeldbochten.
Zalig zo'n automaat en ze rijden zo lekker. En gewoon 1:31 he :)
maar dat is niet verwonderlijk.... geen drempels en nauwelijks stoplichten


PB_1504074773489.jpg



PB_1504074772728.jpg



PB_1504074785847.jpg



PB_1504074763628.jpg



Bij het vertrek van het hotel ging iedereen op de foto en lekker kronkelend richting huis.
Volgend jaar weer :Y

PB_1504127633926.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo'n openingshoek zal een led nooit redden, een led in achterlicht moet het zeg maar op eigen kracht zien bol te werken, of anders een zoeken met leds die ook naar achter richting spiegel staan.

Die BAY15D Duplo lamp zal al een stuk beter gaan want die heeft ook extra leds onder 90° hoek waarmee de kans op reflectie vanaf spiegel al groter wordt... 180° t.o.z.v. voorkant zou ook mooi zijn maar nog niet gezien.

Ik zat al zoiets te zoeken inderdaad.
Heb 2 leds besteld, met zowel leds die recht naar achteren schijnen en leds die 4 zijkanten opschijnen en ook in n hoek terug naar de reflector.
Hou je op de hoogte
 
Wie weet wat de maatvoering is van de boutjes waar het windscherm mee vast zit...
De kuip van mijn SR is regelmatig gedemonteerd en af en toe is er wat vergeten of iets verkeerd in gedraaid.
 
Enerverend dagje vandaag.

Vandaag een proefrit gemaakt met een Gilera Nexus 500, model 2005.
Had 57.000 gelopen, nieuwe banden, nieuwe malossi vario, nieuwe polini koppeling.
Het was de grijs, helaas was t scherm groot en irritant en de buddy was mwaoh.

Oke, starten...dik geluid uit de standaard uitlaat, maar die vind ik erg fraai.
Gewicht en wendbaarheid vielen me reuze mee. Ja mn 300 is lichter en makkelijker maar scheelt minder dan ik had verwacht.

Misschien iets te zware rollen, want n licht dipje in t begin. Dus tot 50 km pu iets langzamer op t gas, maar daarna komt de power eruit...wauw.
Hij valt minder in de bocht dan mn SR, maar is vervolgens heel koersvast.

De remmen waren krachtiger, maar niet zoveel als ik had gevreesd, dus niet tè.
Wel redelijk rustig gedaan omdat de weg niet kurkdroog was, maar de power was stevig.

Leuk: mn vriendin is meegereden met haar witte MP400. Ze heeft gisteren een zwarte Akrapovic laten monteren (zo mooi!) maar ook n Malossi.
Ik heb op mijn SR300 ook een Malossi en we waren tot dan gelijk met acceleratie.

Dat is nu anders...ze rijdt me helemaal zoek. Acceleratie is nu fors sneller van haar en t klinkt echt fantastisch door de uitlaat.
De uitlaat steekt nu ook veel minder uit naar buiten en volgt de lijnen van de motor....heel mooi.
Op de terugweg reed ik op maximum snelheid door tegenwind (we wilden de formule 1 zien) en ze kwam me lachend voorbij....zoef :)

De Gilera nexus 500 was weer sneller, maar niet veel hoor. Wel sneller, maar misschien moesten er dus nog iets lichtere rollen in.
Het zadel zat niet fantastisch, want ik vond de bobbel iets teveel naar voren.
Het scherm was niet mooi en de kuip was wat smaller. Dat komt omdat t oude model die verbreders niet heeft.
En die spiegels vind ik niet zo op t oudere model.

Dus ik ga t waarschijnlijk niet doen, want dan moet ik er net teveel aan doen (led knipperlichten, kenteken inkorten, scherm veranderen etcetera)
Maar tis wel n vet ding.
Had niet het wauw zoals bij de t-max, maar dat scheelt ook n bak geld natuurlijk. Maar wel n snelle scoot met n strakke wegligging.
 
Terug
Bovenaan Onderaan