Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

:9~
full
 
Sinds enkele weken ook in het bezit van een rsv1000r van 2007 en wat me tot nu opvalt is het hoge benzineverbruik. Bij gewoon rustig gebruik zo'n 1 op 10. Het is mijn eerste tweecylinder maar dit lijkt me hoog. Wat verbruikt jullie rsv ongeveer?
Als ik ga tanken als het reservelampje net brand dan kan ik tussen de 11 en 12l tanken terwijl volgens het internet de tankinhoud 18l zou moeten zijn incl 4l reserve. Iemand enig idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?

Rond de 1 op 12 a 12,5
 
Ik haal met redelijk doorrijden een verbruik van 1:14,5/1:15.

Ik niet :+

Maar ik heb wel het 1e model misschien dat dat wat scheelt, hij is echter wel mooi afgesteld dus dat zou het niet moeten zijn..

Als ik echt heel zuinig rijdt, bijvoorbeeld naar Assen over de snelweg alleen maar 130 in de 6 dan red ik soms net 1 op 15 :X
 
Laatst bewerkt:
Die van mij rijdt eigenlijk altijd wel 1 op 15, als ik echt rustig aan doe 1 op 17.
Maar met een circuit dag gaat het aardig hard, hehe
 
Ik niet :+

Maar ik heb wel het 1e model misschien dat dat wat scheelt, hij is echter wel mooi afgesteld dus dat zou het niet moeten zijn..

Als ik echt heel zuinig rijdt, bijvoorbeeld naar Assen over de snelweg alleen maar 130 in de 6 dan red ik soms net 1 op 15 :X

Ik heb een 2004 model, zou wat dat betreft dus niet moeten uitmaken. Misschien ook wel wat los? ;)
 
Ik heb 2003 model. Rijd normaal gesproken 1:15 ongeveer.

Op circuit Portimao reed ik afgelopen voorjaar 1:6. :+ Maar goed, dat is alleen maar hoog in de toeren.
 
Ik wil de showa voorvork van mijn 2001 RSV Mille graag upgraden naar een Ohlins voorvork.

Nu weet ik dat de bovenste kroonplaat niet past, maar hoe zit het met de overige delen ?

Past het T stuk en de wielas van mijn showa vork gewoon met de Ohlins of moet ik die ook aanpassen.

Kan namelijk een setje vorkpoten zonder Tstuk en wielas overnemen.
 
Als het een vork is met radiale ophangbevesteging voor de klauwen zou je een spacer achter je schijven moeten monteren. Verder zou alles moeten passen.
T-stuk moest gewoon passen meen ik.
 
Laatst bewerkt:
Nee zult de complete vork nodig hebben met tstuk en kroonplaat. Showa vork is 53mm bij 53mm. En ohlins is 56mm onder en 51mm boven.

Kroonplaat kan je evt opvullen met ringen van een mm, ik heb ze van abm geloof ik.

Radiale vorken van nieuwere modellen kan, maar zal je ook t stuk van oude ohkins nodig hebben vanwege andere offset.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Gister had ik een circuit dagje op zandvoort, en daar heb ik in de laatste sessie de grond even een kusje gegeven (voorwiel weg).
Schade valt mee, paar schaaf plekjes op de kuip, schakelpedaal was krom, stuur krom en uitlaat heeft een tikje gehad, en puntje van de koppelings hendel is afgebroken.

nou heb ik een poging gedaan om het terug te buigen (stuk is het toch al), maar daar had het allemaal geen zin in.

Nu ben ik dus opzoek naar wat onderdeeltjes. misschien dat jullie wat hebben liggen?

Ben opzoek naar:
koppelings hendel
Linker Clip-on
Schakel heveltje die in de pook gaat.
en de bout met het ding erop waarmee je hem op de bok zet. bout houdt aan de achterkant ook het ketting beschermertje vast. (zit links onder op de achterbrug waar je je ketting stelt)

Als ik toch bezig ben, heeft er iemand misschien ook nog een setje spiegels liggen?
mijne zitten beide met nog maar 1 bout vast..

Plaatjes:
20160812_193257_zpsgrrd2vpz.jpg

20160813_150214_zpsu8ciqkmc.jpg

20160813_150240_zpsvksonx0h.jpg


Filmpje van de crash:
 
Laatst bewerkt:
Dan heb ik jou in mn spiegels zien vallen, ik reed het groepje voor op die 1098 (ook in beeld op filmpje).

Vond het een vreemde crash, omdat ik juist daar wat rustiger aan deed om iedereen weer bij te laten komen.

Ook op het filmpje zie ik geen hele rare dingen. Zonde man!
 
Laatst bewerkt:
kan kloppen ja!
ik hoorde in groep 2, maar na dat de toeter ging was iedereen ineens heel snel weg, en bij het hek mochten we ook ineens doorrijden. Toen kwam ik achter jou groep aangesloten (4?)
ik snap zelf ook nogsteeds niet wat er is fout gegaan, ging heel snel ineens, en ging inderdaad niet heel erg hard.
Maar ik ben er gelukkig goed vanaf gekomen!
 
Laatst bewerkt:
Nee zult de complete vork nodig hebben met tstuk en kroonplaat. Showa vork is 53mm bij 53mm. En ohlins is 56mm onder en 51mm boven.

Kroonplaat kan je evt opvullen met ringen van een mm, ik heb ze van abm geloof ik.

Radiale vorken van nieuwere modellen kan, maar zal je ook t stuk van oude ohkins nodig hebben vanwege andere offset.


Past mijn huidige wielas wel in de ohlins vork ?
 
Vreselijk zonde Schwantz ;( ...ben je zelf nog een beetje heel?

klopt.. maar de motor is gelukkig makkelijk te repareren. alles bij elkaar 160 euro schade.
Zelf gelukkig niks op een schaafwondje op mijn pink na. op die plek is mijn handschoen gescheurd.
Verder is mijn pak ook nog helemaal heel, bijna niks aan te zien. en mijn helm heeft de grond niet eens geraakt.

Had erger kunnen aflopen!
 
Laat jij je kappen spuiten? Ik zoek nog een goedkope spuiter en de juiste matzwarte kleur voor mij aopie uit 2001
 
Laat jij je kappen spuiten? Ik zoek nog een goedkope spuiter en de juiste matzwarte kleur voor mij aopie uit 2001

Nee, ik ga beide kanten opschuren en zelf overspuiten.
Andere kant heeft ook een beschadiging gemaakt door de vorige eigenaar, dus kan ze nu mooi beide tegelijk doen.
 
Nee, ik ga beide kanten opschuren en zelf overspuiten.
Andere kant heeft ook een beschadiging gemaakt door de vorige eigenaar, dus kan ze nu mooi beide tegelijk doen.
Scheelt dat links het meeste al voor je is geschuurd, alleen hoe krijg je dat gat dicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan