MASH

Mooi ritje! Dat blokje red het wel. Heb die 125cc ook echt goed op z'n donder gegeven en dat blok gaf geen krimp. Die techniek uit de jaren '60 is wel beproefd.
 
Scrambler uitlaat staat dus nog steeds in backorder omdat hij ook in Frankrijk niet op voorraad is. Moet dus echt wel uit China komen. Maar volgens mij komen ze hem lopend brengen. Maar ach hij rijdt ook zonder die aanpassing.
 
Komt vanzelf wel, als ie met de boot moet, kan ie wel een paar weken onderweg zijn.
Soms heb je ook bij bijv. Akrapovic nog wel eens leveringsproblemen voor nieuwe modellen.
 
Laatst bewerkt:
Hij zit erop. Het is niet bepaald een klusje van een kwartiertje. Om de lambda sonde los te kunnen draaien zonder de kabel aan gort te draaien moet de tank en dus ook het zadel eraf. De benzineslang zit echt onmogelijk tussen alles vast gepropt. Maar die losgehaald plus de stekker van de benzine pomp. Tank eraf, maar dan zie je ineens een extra los stekkertje onder de tank. Staat dus nergens in het WPH dat je ook het stekkertje van de niveaumeter los moet halen. Wel logisch maar even niet aan gedacht. Gelukkig niet kapot getrokken.

Dan moet het rempedaal los want anders kan de uitlaat er niet vanaf en er niet op. Nieuwe (meegeleverde) afdichtingen in de cilinder gepropt. Uiteindelijk de dubbele bocht erop gezet wat wel het nodige passen en meten was. Dan de uitlaat zelf erop geschoven die kant en klaar is voorzien van een mooie grafietpakking. Dan nog even de klemring vastdraaien...... vergeet het maar. De moer die erop gelast zit, zit zo scheef dat de bout er met geen mogelijkheid in te draaien is. Uiteindelijk nadat zowel de RVS bout als de moer aan gort waren de moer er afgezaagd, vlak gevijld en zwart gespoten. Dan maar met een losse moer erop. Geen probleem, niemand ziet het verschil.

Rempedaal weer erop, lambda sonde erin en aangesloten, tank erop en alle stekkers weer vast en dan nog het zadel erop. Sleutel omdraaien, starten en hij loopt. Wel een wat magerder geluid, maar nog steeds niet verkeerd. Ik vind het in ieder geval een mooiere look.

Wat me trouwens wel opviel is dat er een aantal moeren zo los zaten dat ik ze met de hand los kon draaien.
full
 
Laatst bewerkt:
Lekker bezig geweest, dus. ;) Kan er misschien wat loctite op die moertjes die zo los zaten? Of op het schroefdraad waar de moer op gaat?

Maar bij Japanse motoren gaan uitlaten er ook niet altijd even makkelijk op. Bij mijn ER-5 was ik lang bezig ivm te korte veertjes (en ik per se die uitlaat erop wilde hebben). Het uitrekken van die veren kostte veel kracht en tijd, maar het zat en het zat jaren goed.

Bij mijn MT-03 heel lang bezig geweest om twee dempers goed uit te lijnen, dat was ook een behoorlijk gepruts. Maar goed, geen last van losse moeren of krom-gelaste moertjes.

Heb je nog verschil qua geluid opgenomen op video voor op YouTube?
 
Nee, niet opgenomen. Maar het geluid van de Scrambler is wel magerder, het is er nu ook maar eentje, maar even zo goed nog prima passend bij de motor.
 
Minder lawaai is beter, vind ik. Hoe stiller hoe mooier.

Ik heb een bijna nieuwe Duke 200 en laatst hing ineens mijn schakelpedaal los. Moertje los getrild. Komt bij alle motoren voor. Daarom moeten ze bij een 1000 km beurt alle moeren nalopen.
 
En dit is de mijne sinds vorige week! Rijdt ook lekker in de bochten en heel erg zuinig! En ook al is het maar 125cc, voor mijn woonwerk verkeer (15 km) binnendoor rijdt hij lekker en het voelt ook goed. Ik lees hier en daar wel eens commentaren van motorrijders die deze Mash afkeuren, dan heb ik zo iets: Ga lekker een 500cc of hoger rijden! Ik zeg vooral: Genieten!

full


full
 
Hoezo keuren ze 'm af dan, vanwege dat het een 125cc is?
Wel geinig, mijn test van zo'n Mash 75 staat bovenaan in Google (als je zoekt op 'Mash 75 test'. :+

Ben wel benieuwd wanneer Mash de Euro4-modellen gaat presenteren.
 
Ja, die test heb ik gelezen en dat was voor ik de mijne heb gekocht. Een heel duidelijk verhaal. En ook heel eerlijk. Ik heb vandaag ook weer gereden, met harde wind op Walcheren, dat merk je wel op een lichte motor. Maar ik ben er nog steeds blij mee!
 
Ik ben altijd eerlijk in verslagen, ik krijg er immers ook geen geld voor. :P
Zoals een importeur mij de motor mee geeft, zo krijgen ze ook het verslag.
Tja, met wind tegen is een 125cc niet echt alles als er anderen in het spel zijn. In je uppie maakt het geen fluit uit. Op een drukke weg net 80 aantikken en ingehaald worden door auto's is andere koek. Heb liever zelf wat meer vermogen, maar bijv. 100pk is ook overkill. Heb nu iets van 75pk ofzo, waarvan ik nooit alles vraag.
 
daarom heb ik de 250 cc genomen.
Ik kom regelmatig in Duitsland en daar mag je 100 km/uur buiten de bebouwde kom, dan is een 125 cc weinig.

En het zekere voor het onzekere: ik heb er direct een paar Dunlops op laten leggen.

ik ben er nog steeds heel gelukkig mee.

Hans
 
Nieuwe banden zijn geen luxe, veiligheid voor alles.
Ik vind Mash prachtig om te zien, echt retro.
 
Ja, dat lees ik vaak in de (duitse) motorpers. Slechte motor want de originele banden zijn prut.
Zal best, maar gaan er gewoon op een gegeven moment af, en op fatsoenlijke banden kan het hele testbericht er anders uitzien.
 
Ik had proefgereden op een 250 caferacer. Ik vond de motor geweldig maar de wegligging, tja, net voldoende. Toch heb ik de 250 "scrambler" gekocht met Dunlops. Echt een verschil in bochtengedrag. Natuurlijk het stuur is van smal naar breed echt anders en een ander zadel, maar de geometrie is niet anders.

Hans
 
Eigenlijk zouden ze de demomotoren van goede banden moeten voorzien.

Nee, niet alleen de demomotoren, gewoon alle. En dat geld niet alleen voor MASH.
 
Tja, betere banden er onder = hogere aanschafprijs.
Demo's willen nog wel eens andere banden hebben dan waar ze mee geleverd worden.
 
Door omstandigheden weinig mee kunnen rijden. Maar nog voor de 200 km op de teller staan is de benzinepomp al kapot. Code 12 flitst op en de weerstand is 1,9 Ohm tegen de 10-30 Ohm die het zijn moet. Hij doet het nog wel maar voor hetzelfde geld staat hij na tig kilometer stil. Ook begaf de koplamp het al. Kan gebeuren, maar toen ik hem open schroefde lag het parkeerlicht er los in, de rubber kap hing los over de bedrading en de H4 lamp zelf zat maar aan 1 kant met de klip vast.

Ook valt de motor spontaan uit onder het rijden als je bijvoorbeeld de koppeling in knijpt voor je bij een kruising komt. Dat is een bekend euvel maar lijkt ondanks de uitwisseling van de ECU (niet bij de mijne, daar zou al een nieuwe in moeten zitten) nog niet opgelost.

Dan had ik ook een voorspatbord, achterspatbord en achterlicht van de Scrambler besteld. De laatste 2 zitten er zonder probleem op. Het voorspatbord dat volgens de brochure en de website op alle Five Hundred's zou moeten passen, past voor geen meter. Het is te breed ter hoogte van de voorpoten en de bevestigingsgaten komen in het geheel niet overeen. Nu maar wat matzwarte wrap folie voor het voorspatbord besteld en kijken hoe dat gaat lukken.

Ligt allemaal bij de dealer en importeur en zal best goed opgelost worden, daar twijfel ik niet aan. Maar je krijgt er dan wel dat typische gevoel bij van "zie je wel een Chinees product". En dat is jammer want het kan voor hetzelfde geld ook goed zijn.

Wordt vervolgd.
 
Dat is wel een bevestiging, jammer want ze kosten erg veel geld.
Leenmotor meegekregen?
 
Laatst bewerkt:
Nee geen leenmotor. Heb ik niet echt nodig, ik rij tegenwoordig slechts voor de hobby. Ik wacht wel af, al had ik nu wel even zin om echt te gaan rijden. Maar helaas is het me niet gegund.
 
Hoop dat het snel in orde is. Als de early adopters af gaan haken, kan het merk in NL geen voeten aan de grond krijgen. Je bent nu eigenlijk een onbetaalde testrijder van een te duur product. Hoop dus dat ze het snel oppakken en belangrijker: fixen.
 
Ik heb nog geen gedachten om af te haken, maar dan moet hij wel rijden natuurlijk. Ik hoop ook dat het snel is geregeld er komen weer wat mooie dagen aan. Maar vanaf vrijdag wordt het weer knudde. Ik wacht wel af. Ik heb ook nog een gewone fiets en in de Achterhoek en Duitsland op 1 km afstand, waar ik sinds een jaar woon, is dat ook heel mooi rijden.
 
Laatst bewerkt:
Binnen 200km dit soort geneuzel zal je niet op een Japanner hebben van hetzelfde bedrag. Als je elke keer dit soort dingetjes krijgt of wat te denken na de garantieperiode.. maar goed, dat is een aanname doen en die mag je niet maken. :)

Als je op de Mash website dan dit leest over kwaliteitscontrole;
Het doel van MASH is niet alleen om motorfietsen te ontwerpen, maar ze ook met dezelfde passie te bouwen en zo de verwachtingen van de klant waar te maken. Daarom houdt de afdeling kwaliteitscontrole met een diepgrondige kennis van specifieke gereedschappen nauw toezicht op alle producten. Zo ontstaat een hoogwaardig productieproces. De controle wordt in iedere stap van het project toegepast om een voorbeeldige productiekwaliteit te waarborgen.
bron: http://mash-motors.nl/netherlands/het-bedrijf/de-know-how-2/

Ik denk dat er dan mensen op de verkeerde plek zitten, of er mensen heel erg aan het jokken zijn. Aan de andere kant, velen hebben al een negatieve kijk op motorfietsen gemaakt in China, dus in principe maken ze wel de verwachtingen van de klant waar. :+
Hetgeen mij stoort is dat men een product wat 100% Chinees is, voor een Japanse prijs aan de man wil brengen, daar wringt de schoen. Dat er eens wat kapot gaat, prima, het land is lerende, maar niet voor deze bedragen. Had je 2000 euro voor zo'n Five Hundred 400 betaald, dan was er geen reden tot klagen, dan krijg je waar je waar naar je geld en mag je wel eens vaker een mankementje verwachten. Voor een Skyteam Monkey 125 voor destijds 999 euro mocht je ook niet klagen (en die ging qua inkoopsprijs al minimaal 2x over de kop).

Zijn er eigenlijk nog meer Mash-rijders inmiddels erbij gekomen? Het is hier op het forum niet bepaald druk, jammer genoeg.


Fietsen met dit weer is ook best prettig en je hoeft geen beschermende kleding aan.
Ik mag toch hopen dat het volgend weekend net zo is als nu. :]

Hou ons op de hoogte over de voortgang van de reparatie! :Y


Waar blijven eigenlijk die tests van Motor-Forum over Mash en SWM die bijna 2 maanden terug zijn gedaan? Het seizoen is alweer bijna voorbij! :P
Heb alleen nog maar de vlogs gezien van Meifesto.
 
Het is hier inderdaad triest gesteld met de prijsstelling. Afgezien van de BPM dat al zakkenvullerij van de regering is zijn er anderen waaronder waarschijnlijk de importeur die ook hun zakken vullen. Dit is wel een aanname zonder bewijs. Echter, als ik op het Duitse forum het volgende lees van iemand die zich nieuw voorstelt en een Scrambler nieuwe kocht in China dan moet er ergens veel geld aan de strijkstok blijven hangen.

I hab 21800 CNY bezahlt. Das sind ca 3000 EUR!
Bron: Klik

Wij mogen er hier in Nederland dus het dubbele voor neertellen :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan