Het algemene Vulcan topic

Hoezo dat Martell? Heb geen vervangend vervoer gebruikt, en wil ook niks "extra's" vragen.

Mocht dit akkoord gaan dan laat ik hem maken en hoef er zelf niks aan over te houden O-)
Dan heb je ook geen kosten vervangend vervoer :)

Ik voor je dat t allemaal goed afloopt.
 
Waar staat de motor nummer eigenlijk bij een Vulcan 1500? Kan hem niet vinden :?

Bij mijn Gixxer staat hij rechts op de carterhelft, iniedergeval op een goede afleesbare plek.
 
Heeft iemand nog een radiator en koelvin liggen voor mijn Vulcan VN 1500 A uit 1989 ?
Het draagframe van de koelvin is afgescheurd en heeft de radiator lekgeslagen... :(
Het heeft op de modellen 1987 - 1999 gezeten.
full
 
Ik zit erover te denken weer een vulcan 750 te kopen.
Heb er al eens eerder één gehad.
Maar ik wen maar niet aan die mijlenteller.

Is er niet een teller te koop die hem vervangt met een kilometeraanduiding?
 
Hallo mensen :W

Van de week slecht nieuws omtrent de Vulcan...

Ik zou volgens NGK de bougie "te hard" aangedraaid hebben!

Ik heb zo'n minstens een paar duizend bougies vervangen in mijn leven, als automonteur.

En nog nooit een bougie te vast gedraaid, en nog nooit zo vast dat hij eindelijk zou breken!

Maarja dat is het woord van de kleine mannetje tegenover een gigantische bedrijf '(
 
ik zag hem al aankomen...... door brezan kreeg ik twijfels. misschien dan toch.

al eerder aangegeven maar net zo'n verhaal gehad met een auto. kon precies horen waar het stukje gebleven was... klepzitting.

mooi kut.

en nu rap de boel lostrekken en kijken wat de schade is. :Y :t
 
Ik had dus een lekke radiateur op mijn Vulcan 1500 uit 1989, die heb ik eraf gehaald en een andere gebruikte te zoeken.
Dat is mij dus gelukt en ik wil het er vanavond weer op gaan zetten.
Nou weet ik niet precies hoe ik dat moet doen...
Ik weet dat er onder de tank een vuldop zit dus dat is samen met het alles aansluiten ook geen probleem maar kan ik nu dus gewoon van bovenaf vullen totdat het level in het reservoir tussen min en max staat (zie foto) of moet ik tijdens het vullen nog ergens een ventiel of zo open laten om vacuüm te voorkomen ?
full


Ik heb wel een fles koelvloeistof voor motoren staan (type zie onder) maar moet ik nog letten op een specifieke soort voor mijn motor of is dit gewoon bij alle motoren gelijk ?
Ik hoor graag !

Dit is overigens niet mijn motor hoor maar een gedownload plaatje van internet.
 
Laatst bewerkt:
ik zag hem al aankomen...... door brezan kreeg ik twijfels. misschien dan toch.

al eerder aangegeven maar net zo'n verhaal gehad met een auto. kon precies horen waar het stukje gebleven was... klepzitting.

mooi kut.

en nu rap de boel lostrekken en kijken wat de schade is. :Y :t

Heb gelukkig 2 cilinderkoppen voor weinig op de kop getikt!!

Maandag even ophalen en dinsdag aflaten persen kijken of deze "netjes" zijn.
En gelijk maar aflaten vlakken!

En heb de test rapport, en ik heb de bougie met meer dan 30nm vastgedraaid,
En ze mogen max op 10 tot 12nm vast gezet worden.

Trek hier toch aan de kortste eind.
Maar met een beetje geluk is het goedkoop opgelost!
 
Dag heren,

Ik ben zelf geen vulcan rijder ofja niet als standaard motor.
Maar mijn pa heeft een VN1500 uit 1994 waar ik ook geregeld een rondje op maak.

Nou is pa van de zomer op vakantie geweest met de motor en heeft een paar weken in behoorlijke hitte gereden.
Hij vindt het alleen erg lastig dat hij geen temperatuur sensor/meter heeft om de zaak in de gaten te houden. (vooral omdat de motor van een reisgenoot heet is gelopen onderweg).

Nou is mijn vraag is dit makkelijk op te bouwen op een Vulcan.
En is hier origineel spul voor te krijgen of moet je hiervoor zelf iets gaan verzinnen met universeel spul en leidingen vermaken?
 
Ik zie wel eens oliedoppen met thermometer, wellicht is dat wat?
Duur zijn ze vaak niet.
 
Hej hej, ik ben nieuw hier.
Ben sinds kort in het bezit van een VN1500A, meteen iets aangepast, zal ASAP ff een foto plaatsen.

Rijd als een trein, alleen trilt hij in sommige toeren gebieden nogal .... zit er nog iets van een balans as in die afgesteld kan worden? Of iets met ophangingrubbers?
Of moet ik met alleen m'n 4cyl ervaringen niet zeuren en hoort dat bij een V2?

Cheers, Camo
 
Welkom !
Ik ben bang dat het vaker voor zal komen, ik heb ook een VN 1500 A en ik heb hetzelfde probleem.
Meestal rammelt het deksel van de chromen verhoging op de tank maar vaak ook ergens anders...
Heb je de ene rammel weg en dan hoor je ergens anders weer iets rammelen.
Ik ben bang dat als je het helemaal weg wilt krijgen dat je veel rubbers en andere ophangpunten aan moet pakken.
De gevaarlijkste rammel die ik had was dat het frame van de koelvin gescheurd was, deze kon ik eerst niet lokaliseren maar toen de radiateur daardoor lek raakte kwam ik daar de oorzaak van deze rammel tegen.
Hoort er allemaal bij !

Succes !
 
Hej,
Ik heb op dit moment geen last van rammelende onderdelen.... Ik bemerk alleen een flinke trilling in de motor in sommige toerengebieden.
Denk dat ik eens ga kijken naar de ophangrubbers van het blok, hoorde al van een ander dat uitlaat ophangpunten ook wel eens af willen scheuren als de ophangrubbers versleten zijn.
 
Let ook eens op de ophanglippen van het motorblok aan het framegedeelte achter de radiateur,daar was er bij mijn motor ééntje afgescheurd.
Ik heb het wel weer kunnen lassen en het is weer goed nu maar dat veroorzaakte toen ook trillingen.
Dit is de mijne trouwens:

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan