Suzuki Sixteen 125/150

Inspectieblad voor de UX150.

eLE6ZBiiW1xBS4kt3636c18M7tMALml21ueqDZ1NS1l3bgyx73FHnBzuYNISxjM-A06KVg=w1896-h859


Hogere resolutie te downloaden: Suzuki Sixteen - Google Drive
 
Wil net de brommer pakken even kort ritje, achterband plat, zit stuk glas in het loopvlak. Nu moet ik de middenbok terugplaatsen en de boel demonteren.

Nog niet eerder gedaan dus zal wel weer een gedoe worden :P
 
Ook maar weer eens wat onderhoud gedaan, als de six een bepaalt toerental draaide rammelde er wat, ik verdacht de uitlaat en dacht dat doe ik wel eens als ik zin heb.
Omdat ook de tankmeter niets doet, ben ik daar maar eens mee aan de slag gegaan, helaas de tankmeter zelf is vermoedelijk kapot, dus jammer dan.
nu was ik toch bezig dus dan de rammel er ook maar eens uithalen, na lang zoeken bleek het niet van de uitlaat te komen.
MAAR het bleken de remblokken te zijn die lagen te rammelen in de remklauw :? dan ineens word het een serieuze klus :9

Dus nogmaals de uitlaat er af, klauw gedemonteerd, zuiger vast dacht ik nog, maar niets was minder waar, de geleiders zaten muur en muur vast, ook geen wonder want van vet hebben ze daar nog nooit gehoord zeker B|

87EE24CF-F556-4E62-8CFA-74247A10AB3C.jpg


29DBB1E9-101A-4EB2-9B9A-48EBBFB1482D.jpg


Met veel geweld de zaak los gekregen, geschuurd, en goed in het vet gezet, het werkt weer perfect, maar als ik het rammelen niet had gehoord, dan had ik het nooit gemerkt.
Dus mannen, haal de remklauw maar eens los, zit de zaak niet vast, smeer het dan even goed, dan voorkom je een hoop ellende
 
Beste sixteen rijders

Probleempje. Onze suzuki sixteen 150 weigert vaker te starten. Het gaat soms 15 ritjes goed. En dan ineens niets meer. Na een of meerdere dagen start die dan weer ineens alsof er niets aan de hand is geweest.

Startmotor gaat goed rond. Accu is net vervangen. Ook bij n garage gestaan waar deze is uitgelezen. Natuurlijk de 2 weken dat hij daar stond starten die altijd. Vandaar toch maar weer meegenomen en nu naar een weekje is het dus weer raak.

Iemand enig idee? Of een goede monteur/ garage waar jullie goede ervaringen mee hebben in het zuiden van het land. Liefst in noord Limburg?
 
Een sixteen die af en toe niet start, het klinkt vreemd, het zal wel iets lulligs zijn, zit er een jiffy op met een onderbreek schakelaar die af en toe blijft hangen ? je kan die schakelaar eens loskoppelen en kijken hoe het dan gaat.
Ik denk aan zoiets omdat de sixteen wel start bij de motorzaak, daar staat hij stil vermoedelijk op de middenbok en word er niet mee gereden.
 
Heb nog niets laten doen qua controles. Maar bedankt voor de tip. Er zit geen jiffy op met startonderbreker.

Ik kan n dergelijk probleem helaas ook nergens terugvinden op het web
 
Beste sixteen rijders

Probleempje. Onze suzuki sixteen 150 weigert vaker te starten. Het gaat soms 15 ritjes goed. En dan ineens niets meer. Na een of meerdere dagen start die dan weer ineens alsof er niets aan de hand is geweest.

Startmotor gaat goed rond. Accu is net vervangen. Ook bij n garage gestaan waar deze is uitgelezen. Natuurlijk de 2 weken dat hij daar stond starten die altijd. Vandaar toch maar weer meegenomen en nu naar een weekje is het dus weer raak.

Iemand enig idee? Of een goede monteur/ garage waar jullie goede ervaringen mee hebben in het zuiden van het land. Liefst in noord Limburg?

Brandstofpomp ... tenminste ik heb het ook gehad en na dat ik van de dealer een nieuwe pomp heb gekregen was het over.
 
Zaterdag breng ik m weg. Zal eens zeggen dat ze daar maar als eerste na kijken. Bedankt
 
Zaterdag breng ik m weg. Zal eens zeggen dat ze daar maar als eerste na kijken. Bedankt

Er is een modificatie geweest aan de pomp en in die tijd zijn alle sixteens terug geroepen voor een nieuwe pomp ... die van jou hoort zo een gemodificeerde pomp te hebben misschien kunnen ze dat even voor je nakijken.
 
Wat moet je allemaal loshalen om de rechterschokbreker te kunnen demonteren? Iemand dat al gedaan?
 
Door vakantie n beetje achterstand opgelopen. Maar die van mij gaat morgen terug voor de terugroepactie op de brandstofpomp. Deze was nog nooit uitgevoerd. Hopelijk zijn m'n startproblemen daarna verholpen......
 
Ik heb me vandaag ingeschreven voor dit forum omdat ik een vraag aan jullie wil stellen.
De benzinemeter in de tellerset is bij mijn UX 150 stuk gegaan.
Motoport heeft de boel onderzocht en zegt dat de meter vernieuwd moet worden. Kosten circa 400€
Weten jullie of zo'n meter 2e hands te vinden is? Of is het metertje nog te maken?
Want volgens mij is dit wel een zwak puntje van deze scooter. Ik lees dat er meerdere rijders hier last van hebben.

Hoor het graag!
 
die van mij was ook niet meer zo precies .. ik hiek de dagteller in de gaten 9 om de 150 -170 km tanken )
 
Ja dat doe ik nu ook. Maar ik wil de scooter volgend jaar verkopen om een zwaardere aan te schaffen.
Met een defecte meter is de scooter gelijk een stuk minder waard.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde met de thermostaat meter. Deze doet niets meer. En is ook behoorlijk prijzig om te laten maken
 
Ja dat doe ik nu ook. Maar ik wil de scooter volgend jaar verkopen om een zwaardere aan te schaffen.
Met een defecte meter is de scooter gelijk een stuk minder waard.


ik denk dat de meter in de tank een beetje vuil is oid ? je kan dat proberen eventueel? een nieuwe complete pomp is 80 € , die komt met meter ... echter als het diegene is die bij je dashboard stuk iss dan weet ik het niet
 
Volgens motoport was het niet de benzinepomp maar de teller zelf.
Boonstra heeft het ook niet.

Schoonmaken is inderdaad een optie. Ik heb er alleen geen verstand van en weet niet eens waar die meter zit.
 
o nee als het de dashboard is dan weet ik het niet :( ..
benzinepomp zit onder je buddy, het is niet veel werk
 
Goede dag heren ik heb een vraagje mijn sixteen van 2012 met 14000 km liep van daag stuk thuis de boel uit elkaar en wat blijkt 1 schotel van de vario finaal in tweeen is gebroken nieuwe besteld metnieuwe bus voor de veer en een nieuwe snaar,bij nader inzien van de koppeling zag ik dat er een veetje is afgebroken deze kan je niet los krijgen ,ik moet hier een nieuwe koppeling voor aanschaffen hoe lang gaat deze koppeling normaal mee,ik vind 14000 km nou niet echt veel,nu heb ik er een setje andere veertjes ingehad maar dan komt de koppeling niet vrij waardoor er geen trekkracht in zit ,dit komt waarschijnlijk doordat de veerkracht anders is ???
dus nieuwe veertjes ergens vandaan toveren of nieuwe koppeling.

Greetz Michel
 
14000 is wel snel, bij 24000 km had ik een nieuwe gedaan bij de mijne; het was nog niet op maar veel meer had ik niet kunnen rijden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan