MASH

De Seventy of Seventy Five (niet van Mash, maar de white label motor) kwam ik kaal voor 616 us dollar tegen in een excel file van 4 jaar terug op de server van Qingqi. Maar dan heb je nog shipping, homologatie, bpm, je moet garantie geven als importeur etc. Uiteraard wil iedereen er wat aan verdienen en dat moet ook kunnen. Met de komst van internet zijn de marges steeds kleiner aan het worden. Net zoals dat 2e hands verkoop ook niets meer oplevert. Vroeger kon je leuk verdienen daarmee, tegenwoordig is dat veel lastiger.

Overigens zou ik ook niet 3000 eur neertellen voor die Five Hundred. Ik zou denk ik flink doorsparen en een 2e hands Kawa W650 of een W800 kopen, al zijn die twee ook flink aan de prijs voor wat je krijgt qua techniek.
 
Balen van die mankementen, ik hoop dat het daarbij blijft. En ik hoop dat Mash er echt iets aan doet.
 
Ja de prijs is een zwak punt, de 250er Japanners liggen er vlak tegenaan.
En nee, de chinezen komen qua qualitijt jammer genoeg niet in de buurt.
 
Antwoord van dealer en importeur gekregen.

Spatbord kan retour ondanks beschadigingen. Benzinepomp wordt dan mogelijk morgen vervangen. Dealer heeft zelf ook al wel wat problemen met z'n demomotor (800 km) ondervonden.

Voorlopig lijkt het allemaal coulant te worden opgelost. Het is niet waar je op zit te wachten met een nieuwe motor maar zolang er nog medewerking en goede wil is moeten we het maar positief blijven benaderen. Voor mijn dealer is het net zo'n nieuw "avontuur" als voor mij, dus ook ik wil daar richting hem coulant in zijn. Dus samen de hobbels nemen die een nieuw product op de Nederlandse markt met zich meebrengen.

Mijn vaardigheden met de wrap folie houden niet over. In ieder geval niet voor een bevredigend resultaat. Dus nu maar de Plasti Dip besteld, eens kijken wat dat kan doen voor m'n voorspatbord.

Wordt vervolgd.
 
Antwoord van dealer en importeur gekregen.

Spatbord kan retour ondanks beschadigingen. Benzinepomp wordt dan mogelijk morgen vervangen. Dealer heeft zelf ook al wel wat problemen met z'n demomotor (800 km) ondervonden.

Voorlopig lijkt het allemaal coulant te worden opgelost. Het is niet waar je op zit te wachten met een nieuwe motor maar zolang er nog medewerking en goede wil is moeten we het maar positief blijven benaderen. Voor mijn dealer is het net zo'n nieuw "avontuur" als voor mij, dus ook ik wil daar richting hem coulant in zijn. Dus samen de hobbels nemen die een nieuw product op de Nederlandse markt met zich meebrengen.

Mijn vaardigheden met de wrap folie houden niet over. In ieder geval niet voor een bevredigend resultaat. Dus nu maar de Plasti Dip besteld, eens kijken wat dat kan doen voor m'n voorspatbord.

Wordt vervolgd.

Jammer,..kan eigenlijk niet bij een nieuw product.
 
Op de Nederlandse markt is het een nieuw product, de Five Hundred an sich staat toch al 2 jaar op de markt. Knap dat je het positief kan benaderen, ik ben best wel kritisch over spullen uit China (en ja, ik weet dat bijna alles uit China komt, maar wel met westerse QC).

Ben wel benieuwd hoeveel dealers er over een jaar of 3 zijn, voor garantieklussen staat een vast bedrag en vaak moet een dealer daar nog bij inleveren ook (geldt voor veel merken). Vaak zijn ze niet blij als je vaker terug komt. Met mijn Kymco waren ze ook niet meer zo blij waar ik 'm kocht en die stuurden mij naar de importeur! :+ Accu laadde niet meer bij, daarvoor al een achterbrug zonder verbetering vervangen omdat het achterwiel niet in lijn stond met het voorwiel. Choke die geen reet deed etc. Uiteindelijk heb ik bedankt en die Kymco te koop gezet en voor véél te weinig geld weggedaan. Was bijzonder weinig interesse voor, maar goed, dat was ook een semi-automaat met een omgekeerde versnellingsbak. Reden dat ik 'm overigens weg deed, was dat ik er kniepijn van kreeg, maar ook wel weer typisch dat bepaalde dingen slecht werken of niet goed in elkaar zitten. Kymco komt overigens uit Taiwan, mag je absoluut geen 'China' noemen, volgens mij. :P Maar het is wel een B-merk. Mash zie ik als een C-merk.
 
Daar krijg ik nou toch even de schijt van. Koop ik een Five Hundred omdat ik een Scrambler met een prijs van 1000 euro meer niet realistisch vind. Hebben ze afgelopen week de website vernieuwd en staat de Scrambler er nu voor 500 euro meer op dan de Five Hundred.
 
Daar krijg ik nou toch even de schijt van. Koop ik een Five Hundred omdat ik een Scrambler met een prijs van 1000 euro meer niet realistisch vind. Hebben ze afgelopen week de website vernieuwd en staat de Scrambler er nu voor 500 euro meer op dan de Five Hundred.

Veeg teken,...
 
Ik heb er bijna 2000 km op staan. Bij mij is de richtingaanwijzerindicatielampje op het "dashboard" nu voor de 2e keer kapot (of de bekabeling). Verder heb ik geen enkel probleem.

Ik heb vroeger een Kymco scooter gehad. Nooit problemen mee gehad. En de afwerking van de Kymco ligt duidelijk op een hoger niveau.

En ja, ik vind de prijs van de 250 cc modellen aan de hoge kant. Maar snap het wel, er is namelijk geen concurrentie (hoogstens 2e hands). De 125 cc-ers vind ik ietsie beter geprijsd, maar die hebben ook concurrentie van de Jappen.

Hans
 
Op Motorfreaks staat een positieve test over de Mash Adventure 400;
Motorfreaks


250cc is hier in Europa minder interessant. 25kW is voorbij, dus kiest men niet snel meer voor 250cc. Het enige sterke punt is dat er weinig retro is met kleine cilinderinhoud.
 
En van mij hoefde het niet eens retro te zijn. Ik vind het kleine en lage gewicht heel fijn. En ik wil geen crosser (hoog) of een Kawasaki vooroverhangding, dus ik wil rechtop zitten.

Hans
 
En dat 250 cc niet erg geliefd is snap ik ook wel, want zo'n slappe 250 als de Mash (15 kW) is eigenlijk nog steeds niet geschikt voor de snelweg (top van 120 windstil). Maar ik doe (bijna) niet aan snelweg.

Hans
 
Nou, het bezoek heeft plaatsgevonden. Eerste keer (vorige week) ging de mist in omdat de importeur de benzinepomp een dag te laat had opgestuurd. Verwisselen was zo gedaan. Maar de foutcode bleef bestaan. Volgens de importeur die hij belde moest de code verdwijnen als de pomp verwisseld was. Mijn idee was toen om de pomp na te meten om te kijken of er niet toevallig een andere defecte in geplaatst was. In het werkplaatshandboek staat dat de waarde tussen de 10 en 30 Ohm moet zijn. Die van mij was rond de 2 Ohm, dus je zou zeggen, defect. Echter bij nameten van de nieuwe pomp en die van het demomodel dat hij heeft staan bleken deze ook rond de 2 Ohm te zijn. Dat kan geen toeval zijn. Daarna even de ECU stroomloos gemaakt voor een mogelijke reset. Dat hielp ook niet. Toen op mijn voorstel de ECU's uitgewisseld. En weg was het signaal.

Thuis gekomen eens even de e-mail gaan controleren van enige tijd geleden. En dan blijkt er in het antwoord van de importeur te staan dat de fout uit de ECU verwijderd kan worden middels het diagnoseapparaat. Maar die heeft mijn dealer niet. Hoe dan ook werkt bij mij alles weer. Maar het is wel vreemd dat alle 3 de pompen ca. 2 Ohm meten terwijl in het WPH 10 tot 30 staat. Het zijn Chinezen, dus misschien moet het wel tussen 1 en 3 Ohm zijn, dan klopt het wel. En dat iemand van de importeur kennelijk niet op de hoogte is van de resetprocedure en zijn collega kennelijk wel.

Totaal zo'n dikke 100 km gereden. Maar helaas zit er nog steeds een soort cadans in als je rijdt. Ik vermoed dat het toch een kwestie van balanceren is. Als ik een keertje zin heb haal ik de wielen er uit en zet ze in het balanceer apparaat. Ik heb alles thuis ervoor liggen, maar moet het dan wel een keertje doen.
 
Laatst bewerkt:
Dan verwacht ik ook een foutje in de beschrijving.
Maar goed, ECU dus waarschijnlijk defect ipv brandstofpomp? Alleen een melding resetten is leuk, maar zo kan de melding dus wel altijd weer terugkomen. Toen ik een defecte lambdasonde had in mijn auto, kon ik dat ook resetten via een ODB2-apparaatje icm mijn tablet om deze te resetten. Maar goed, je hebt nu een andere ECU, of heb je weer je eigen ECU met foutmelding?

Die hobbel, je had wel andere banden toch? Zou het dan toch de velg zijn die niet mooi rond is? Sowieso even balanceren om te kijken of daar nog wat te verbeteren valt, is ook geen slecht plan. Maar goed, bij een motor hoef je alleen het voorwiel te balanceren, achter is niet nodig. Jouw probleem zat toch achter?
 
Dat foutje is een bericht dat ik beter kon wissen, verder niet belangrijk. De fout in de band zat achter, die had hoogteverschil. Een van de vroegere auto's heb ik ook met een ODB2 analyser gereset, maar wel eerst de oorzaak verholpen. Namelijk een vervuilde EGR klep. Moet ie eerst wel weer een 100 kilometer opnieuw inleren. Die ECU's van de motor zijn helaas niet universeel. Ik heb zijn ECU dus mijn probleem is opgelost. Het is me nu even te warm voor het balanceren, maar ga ik wel een keertje doen. Hopelijk is dat de oorzaak want dan is het makkelijk op te lossen.
 
Ja, staat ook al bij de reacties. Alleen weinig reactie op die reacties. :)

Mash Adventure is dus een aanrader, volgens Motornieuws.be!
Al verkoeling gevonden om te balanceren? In de avonden is het koud. Kom net terug uit Andalusie, dat is wel even anders. Geen Mash gezien, wel veel te veel motorscooters. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan