Mijn ervaring met Rena Motoren te Dordrecht

Je weet dat synchroniseren zorgt dat het vacuüm aan de inlaatkant gelijk is he? Je weet ook dat er grotere sproeiers gebruikt worden om de middelste 2 cilinders (bij een 4 in lijn) te koelen omdat deze warmer worden?

Jij sleutelt met regelmaat aan fietsen van minimaal 20 jaar oud ofzo?

Er bestaat tegenwoordig iets leuks, en dat heet vloeistofkoeling. Grotere sproeiers op de middelste cilinders heb ik al een tijdje niet meer gezien...
 
Mijn FJ600 heeft bij de linker 2 grotere sproeiers dan bij de rechte 2 cilinders.. leg dat maar eens uit :+
 
Laatst bewerkt:
Jij sleutelt met regelmaat aan fietsen van minimaal 20 jaar oud ofzo?

Er bestaat tegenwoordig iets leuks, en dat heet vloeistofkoeling. Grotere sproeiers op de middelste cilinders heb ik al een tijdje niet meer gezien...

Niet met regelmaat, maar ja sleutel eigenlijk alleen met oudere fietsen (meerdere fietsen waarvan de "nieuwste" uit '97). Nieuwere fietsen ook wel, maar die trek ik niet compleet uit elkaar. Dit waren ook gewoon vloeistof gekoelde fietsen, maar toch grotere sproeiers in het midden.
 
Laatst bewerkt:
Mijn FJ600 heeft bij de linker 2 grotere sproeiers dan bij de rechte 2 cilinders.. leg dat maar eens uit :+

Jouw motorfiets is gemaakt voor rechterbochten, hierdoor kan een eventueel aanwezige zon de linker cilinders meer opwarmen en hebben deze dus meer koeling nodig!
 
Heb je rechtsbijstand ?
Zo nee, keurig een briefje aan hem sturen met aansprakelijkheid.

Dat het een werkpaard is , wilt nog niet zeggen dat een ander hem als
zodanig mag behandelen.

Het is een ondernemer, die is hiervoor verzekerd.

Niet altijd. Sterker nog, vaak zelfs niet. Geen onzindingen roepen.
Dit is een gevalletje opzichtschade. Hij veroorzaakt schade aan iets waar hij actief werkzaamheden aan verricht. Dat is standaard uitgesloten van een aansprakelijkheidsverzekering. Alleen als hij dat heeft meeverzekerd, kan hij hier dus iets mee via zijn verzekering. Anders moet hij het gewoon zelf lappen.
Dat verklaart waarschijnlijk ook de starre houding van Rena.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap je goed pollo!

Ik snap alleen velen van hier niet. Sommige zijn erg zuinig op hun motor, oud of niet. Voor de één kan een oudere motor net zo veel waard zijn als een nieuwe voor de ander. De ene is zuinig op zn motor, de ander wat minder of niet.
Ik ben zelf ook erg zuinig op mijn motor en poets en was hem vaak, en ook zo bij mijn oudere vorige motoren gedaan. Een klein krasje kan daarom al erg zuur zijn. Ik doe daarom het liefst zo veel mogelijk onderhoud zelf. Maak ik liever zelf perongeluk een krasje dan dat ik het laat doen en er nog voor moet betalen ook.

Zelf heb ik ooit mijn velg eens flink beschadigd terug gekregen naar het omleggen... balen!!! -O-
 
Laatst bewerkt:
Ik snap je goed pollo!

Ik snap alleen velen van hier niet. Sommige zijn erg zuinig op hun motor, oud of niet. Voor de één kan een oudere motor net zo veel waard zijn als een nieuwe voor de ander. De ene is zuinig op zn motor, de ander wat minder of niet.
Ik ben zelf ook erg zuinig op mijn motor en poets en was hem vaak, en ook zo bij mijn oudere vorige motoren gedaan. Een klein krasje kan daarom al erg zuur zijn. Ik doe daarom het liefst zo veel mogelijk onderhoud zelf. Maak ik liever zelf perongeluk een krasje dan dat ik het laat doen en er nog voor moet betalen ook.

Zelf heb ik ooit mijn velg eens flink beschadigd terug gekregen naar het omleggen... balen!!! -O-

Dat heb ik ook vaker gehad, alsof het ze gewoon niet boeit of ze wat beschadigen. Als ik er bij was ging het altijd heel netjes en werd er niets beschadigd, maar anders zat er altijd wat op..
 
Ik vind de reacties van 'laat hangen' wel apart. Ook al is het een oude motor. Je brengt hem knap heen, komt vol krassen terug. Dat is toch niet normaal? Als men een oude auto schoon naar de garage brengt en hem terugkrijgt met een kuub stront in de kofferbak ga je toch ook niet zeggen 'ach, schep ik er even uit. Ga ik me niet druk om maken.'

Gelet op de kosten van het verhaal zou ik zeggen: ga gewoon nog eens in persoon langs. bakkie koffie, elkaar recht in de ogen kijken en praten krijgt meer gedaan dan mailtjes die verkeerd worden geïnterpreteerd en als kil en zakelijk overkomen.

Mss kan je een nieuwe achterband of zo meekrijgen ter compensatie. Hoeft niet per se in harde $$$ gecompenseerd te worden, toch?
 
Ik vind de reacties van 'laat hangen' wel apart. Ook al is het een oude motor. Je brengt hem knap heen, komt vol krassen terug. Dat is toch niet normaal? Als men een oude auto schoon naar de garage brengt en hem terugkrijgt met een kuub stront in de kofferbak ga je toch ook niet zeggen 'ach, schep ik er even uit. Ga ik me niet druk om maken.'

Gelet op de kosten van het verhaal zou ik zeggen: ga gewoon nog eens in persoon langs. bakkie koffie, elkaar recht in de ogen kijken en praten krijgt meer gedaan dan mailtjes die verkeerd worden geïnterpreteerd en als kil en zakelijk overkomen.

Mss kan je een nieuwe achterband of zo meekrijgen ter compensatie. Hoeft niet per se in harde $$$ gecompenseerd te worden, toch?

In natura kan ook altijd, mits hij een leuke vrouw of dochter heeft ;)
 
Er is niks mis met een kritisch geluid, en het zou sommige monteurs sieren als ze niet zo vanuit hun eigen (strikt financiële) waardeoordeel redeneren bij het uitvoeren van werkzaamheden aan andermans motor / auto.

Maar ik lees ook zaken die met de negatieve mindset van TS te maken lijken te hebben. Het is een feit dat een klant die een product met vertraging ontvangt, veel sneller ontevreden is met het product dan wanneer hij precies het zelfde product had ontvangen zónder vertraging. Dat zit volledig tussen de oren, want van een negatieve ervaring wordt je extra kritisch én pessimistisch.

De reactie van het bedrijf was negatief en vervolgens is het uitgevoerde onderhoud óók niet naar wens.. Dat komt op mij een stuk minder geloofwaardig over, ook al zou het best kunnen.

Kom er maar in second opinion monteur! ;)
 
Willem.... lekker niet doen aub, dit soort gedoe zitten we dus echt niet op te wachten en jij ook niet op de gevolgen.


Jij loopt zelf nooit waardeloze kinderachtige OFFTOPIC reacties te posten ofwel? Hier kan ik me wel aan irriteren.

Doe dat dan zelf ook niet meer... helemaal niet als MOD zijnde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan