Mijn ervaring met Rena Motoren te Dordrecht

Jij loopt zelf nooit waardeloze kinderachtige OFFTOPIC reacties te posten ofwel? Hier kan ik me wel aan irriteren.

Doe dat dan zelf ook niet meer... helemaal niet als MOD zijnde.

Jazeker !! Maar niet zoveel en niet in topic's die nog serieus zijn.
Klachten over Moderators kun je kwijt bij de Admins.

Over hoe er gemodereerd word gaan we sowieso niet over in discussie, dus graag weer on-topic :)
 
Laatst bewerkt:
1p701z.jpg
 
lijkt me erg op een gevalletje iemand naaien. Komt misschien door mijn perceptie
 
Begrijp je wel hoor.

Ik confronteerde laatst mijn garage ermee dat ik hem gepoetst had achter gelaten en dan ik hem dan vol vuile handen terug kreeg. Meteen persoonlijk gezegd en natuurlijk bracht ik het grappig/luchtig. Hij reageerde meteen erop en bood zijn excuses aan en zei dat ik hem de volgende keer volledig gepoetst terug zou krijgen.

Of hij dat echt gaat doen weet ik niet. Als hij het doet, dan zal ik er zeker aangenaam verrast door worden. Maar na 450 euro betaald te hebben verwacht ik wel effe dat ze hun smeervingers eraf halen, maar voor mij geen reden er weg te blijven.
 
Ik vind de reacties van 'laat hangen' wel apart. Ook al is het een oude motor. Je brengt hem knap heen, komt vol krassen terug. Dat is toch niet normaal? Als men een oude auto schoon naar de garage brengt en hem terugkrijgt met een kuub stront in de kofferbak ga je toch ook niet zeggen 'ach, schep ik er even uit. Ga ik me niet druk om maken.'

Gelet op de kosten van het verhaal zou ik zeggen: ga gewoon nog eens in persoon langs. bakkie koffie, elkaar recht in de ogen kijken en praten krijgt meer gedaan dan mailtjes die verkeerd worden geïnterpreteerd en als kil en zakelijk overkomen.

Mss kan je een nieuwe achterband of zo meekrijgen ter compensatie. Hoeft niet per se in harde $$$ gecompenseerd te worden, toch?

Gratis poetsbeurt of bus scratch remover. Het gaat vooral om het idee en de TS dnek ik om de verstandhouding.

Maar ja ene monteur is technisch goed, dat wil niet zeggen dat hij commerciële of communicatieve vaardigheden heeft.

Voorbeeld hiervan:
ik vroeg laatst bij een garage een grote beurt uit te voeren. Voert hij het uit, ik betaal 220 euro. Hmm goedkoop denk ik. Ik was bereid meer te betalen. Kom ik bij een andere garage die zegt vervolgens dat het merendeel niet is uitgevoerd en waren er dingen echt aan vervanging toe. Het bedrag was wel reëel voor wat was uitgevoerd.

Soms moet de monteur gewoon peilen wat je nou precies wilt en niet iedereen kan dat. Uiteindelijk elders ( 8 mnd later) een echte grote beurt gegeven en was ik bijna 1200 euro kwijt (incl. kleppen stellen van een vtec).
 

Ik lees dat er 'gewoon' mee gereden is, maar ik sluit me dit keer wel aan bij degene die zich afvragen hoe je hiermee kunt rijden ?

Ik zou ook geld erop in zetten dat ie na een paar honderd meter ermee ophoudt, kan me niet voorstellen dat hij op deze manier voldoende benzine kan krijgen. Tenzij de bestuurder niet boven de 1200 toeren durft te komen ?


Wat ik mij ook zou afvragen: Op welk moment is dit dan nu weer ontstaan ?
Was dit al voor je m weg bracht of zou dit ook bij het kleppen stellen gebeurd moeten zijn ?
 
Ik lees dat er 'gewoon' mee gereden is, maar ik sluit me dit keer wel aan bij degene die zich afvragen hoe je hiermee kunt rijden ?

Ik zou ook geld erop in zetten dat ie na een paar honderd meter ermee ophoudt, kan me niet voorstellen dat hij op deze manier voldoende benzine kan krijgen. Tenzij de bestuurder niet boven de 1200 toeren durft te komen ?
op het moment dat je de tank omhoog haalt, trek je de lus strakker, dus naar beneden kan het zijn dat er iets stroming is
Wat ik mij ook zou afvragen: Op welk moment is dit dan nu weer ontstaan ?
Was dit al voor je m weg bracht of zou dit ook bij het kleppen stellen gebeurd moeten zijn ?

lijkt alsof de tank los gehaald is, halve slag gedraaid om ergens naar te kijken en toen ipv halve slag terug een halve slag doorgedraaid is.
 
op het moment dat je de tank omhoog haalt, trek je de lus strakker, dus naar beneden kan het zijn dat er iets stroming islijkt alsof de tank los gehaald is, halve slag gedraaid om ergens naar te kijken en toen ipv halve slag terug een halve slag doorgedraaid is.

De rest van de slang ligt over een andere kabel heen, alles weer naar beneden...ik zou me ook voor kunnen stellen dat er dan nog minderdoorstroming mogelijk is.


Dat zou slordig zijn... en onhandig.
 
Ik lees dat er 'gewoon' mee gereden is, maar ik sluit me dit keer wel aan bij degene die zich afvragen hoe je hiermee kunt rijden ?

Ik zou ook geld erop in zetten dat ie na een paar honderd meter ermee ophoudt, kan me niet voorstellen dat hij op deze manier voldoende benzine kan krijgen. Tenzij de bestuurder niet boven de 1200 toeren durft te komen ?


Wat ik mij ook zou afvragen: Op welk moment is dit dan nu weer ontstaan ?
Was dit al voor je m weg bracht of zou dit ook bij het kleppen stellen gebeurd moeten zijn ?

Het is ook vreemd dat je hier mee kunt rijden, maar dit toen ik hem verkocht sowieso nog niet, ik heb die dag ervoor de tank nog omhoog gehad om de gps kabel eruit te halen welke hierlangs liep. En 2 dagen later is hij weggebracht voor onderhoud. :/
 
Het is ook vreemd dat je hier mee kunt rijden, maar dit toen ik hem verkocht sowieso nog niet, ik heb die dag ervoor de tank nog omhoog gehad om de gps kabel eruit te halen welke hierlangs liep. En 2 dagen later is hij weggebracht voor onderhoud. :/
en toch gaan mijn nekharen nog verder overeind staan van dat duivelse kippe gebroed.
 
en toch gaan mijn nekharen nog verder overeind staan van dat duivelse kippe gebroed.

Wellicht gaan we binnenkort eens een topic starten "Van welke M-Fer gaan jouw nekharen overeind staan" maar laten we geen persoonlijke vete's in normale topic's gaan opzetten.

Graag nu weer on-topic die Yamaha en/of de verrichte werkzaamheden afzeiken beoordelen.
 
En was hij nou synchroon of niet? :X

Laat maar, ik zie de foto al :+ _O-

Nou hup, posten dan. TS is nog wel even onderweg naar huis. :+

Eindresultaat:

- Brandstofslang zat geknikt
- Achterste bout vd tankbevestiging zat niet vast
- Bougies zaten handvast, net genoeg om ze er niet uit te laten trillen maar bij lange na geen 12,5nm
- Klepspeling stond goed
- Hij stond niet synchroon, alsnog synchroon gesteld, stond wel op de factuur van het vorige werkplaatsbezoek
- Radiateur even losgehad dus ook de koelvloeistof meteen ververst, kabeltje van de fan had wat schuurplekken dus gerepareerd & ingetaped

Krassen op het frame zijn overduidelijk van de tank, maar uiteraard valt er niet te zeggen wanneer die schade is ontstaan. Synchroon stond ie bij lange na niet (en dat hoorde je ook bij het stationairlopen). Opzich kan ik de gedachtegang nog wel volgen dat je niet synchroniseert als je geen klepspelingen hebt veranderd, maar zet het dan niet op de bon. Dat riekt naar praktijken van een andere grote franchiseketen. Daarnaast was duidelijk te horen dat ie niet synchroon stond dus ook dat had een reden moeten zijn om -ongeacht het al dan niet stellen van enkele kleppen- de synchronisatie te gaan controleren.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan