Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

y3mYztV-V0MNWD4ywx6OGxExe4xFr2vqkMBsU-JYMA3tZtaS9Nd3z5Oo0UR9yxl_hiq0w8fKCe6G0o0HDv8RPF-5CDtH1TJMmYv7EYHnlNWI8Dn-n_uKIX3HBna_AXNO5wcxUE6Bm82tA4DdesyfXE0jWRHiaW_uiSBy1D4XDOxyUI


Voorvork lagers vernieuwd, zat een doodpunt in het midden. Tevens de 4 jaar oude olie vervangen, demping ging achteruit. Morgen krijg ik mijn voorvelg met een nieuwe band weer terug.

y3mxHAifWHrnbprhfyWgMwp6oZt5-hluO5mwq83wTXRPlVXBdLYC5JpvKeizeaydCE-bvBpKvVMieU7fPx5EO0X0JnD4yCi23xpDbpQAPA4yRe_WUm0hg8z1F6vlCUOeengGiB54rt2qXaeacgrjnIatoSrqPvq0r22mooptROcsqg


y3mZSECQJvj3Ne3FQSI49TinWkLu-dxHe7rCqVE7N9AoMDpv91ct4U9hbT31PhSqM6hl6tz5419MkCr7rdCBFkYLxYkz4jvlIuBzs_BVZU4Rld0q-hfl83VVDuye-jL2WVqZUKyCQ9ByvBwJFmnKiVpx9ikq7xqS2pkZ5rbnHST7ys


Tevens de 60 k beurt uitgevoerd. Nieuwe variateur, poulie helft, snaar, transmissie olie, carterolie en filter, remblokken en olie achter, vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Jeeeh, scootertje is nog goed hoor. Ik merk wel dat de ophangingspunten van de kuipdelen wat week worden en afbreken. Is niet gebouwd om veelvuldig van elkaar los te maken. Gelijk de middenbok flink in het vet gezet, laatste keer was de bout helemaal vast gerot.

Overigens was ik elke week de scooter en spoel hem helemaal af. Tot op heden geen sporen te zien van pekel ed. In de winter spoel ik de BV dagelijks, dit houdt hem wel netjes. Vroem vroem, op naar de 70.000 km. :)
 
Laatst bewerkt:
Ja, eigenlijk is het een pekelfiets. Ik geloof in 4 jaar 2 keer laten staan omdat het echt glad was... :)
 
Ik had met de eerste proefrit het gevoel dat mijn stuur scheef stond. Kan natuurlijk gevoel zijn, maar voor de zekerheid het cockpit losgehaald. Met het verwijderen van de koplamp had ik genoeg om het stuur recht te zetten en de stuurbout aan te draaien. Gelukkig kon de rest blijven zitten, scheelde best wel wat tijd.

Mish
 
Mn nieuwe aprilia sr 300 max werd ook afgeleverd met n scheefstaand stuur en volgens mij was er nog iemand die hetzelfde had...zucht
 
Ik heb in twee weken tijd twee keer op de vluchtstrook gestaan omdat de bougie dop eraf gesprongen was. Dit gebeurode beide keren op de zelfde plek van de snelweg.Met een snelheid tussen de 130 - 140 km/u.

Is dit een van jullie al eens overkomen? Iemand misschien een idee waar door dit kan komen?
 
Ik heb in twee weken tijd twee keer op de vluchtstrook gestaan omdat de bougie dop eraf gesprongen was. Dit gebeurode beide keren op de zelfde plek van de snelweg.Met een snelheid tussen de 130 - 140 km/u.

Is dit een van jullie al eens overkomen? Iemand misschien een idee waar door dit kan komen?

1 keer, maar dat was na een beurt. De monteur had de dop niet goed vastgezet ;-)
 
Ik heb in twee weken tijd twee keer op de vluchtstrook gestaan omdat de bougie dop eraf gesprongen was. Dit gebeurode beide keren op de zelfde plek van de snelweg.Met een snelheid tussen de 130 - 140 km/u.

Is dit een van jullie al eens overkomen? Iemand misschien een idee waar door dit kan komen?

Heb de dop net vervangen, binnen in was die geknapt.. een beetje vreemd.
 
hallo
ik kan mijn asr niet meer inschakelen of uitschakelen
lichtje doet ook niets als ik de scooter start
heb dit vandaag pas ondervonden toen ik op een kiezel weg reed
iemand ,die mij kan helpen
 
Hey knudde01


* Gaat je ABS lampje wel normaal uit zodra je ± 5km.per uur rijd?


*Zo als hieronder omschreven via "Engine Stop Switch" de scooter UIT gezet, en daarna opnieuw gestart ook goed uitgevoerd?

THE ASR SYSTEM IS ACTIVATED AT EVERY «ON» POSITIONING OF THE IGNITION SWITCH.
IF DISABLED BY THE USER, THE ASR SYSTEM KEEPS THE STATE OF INACTIVITY ONLY IF THE VEHICLE IS OFF, BY USING THE ENGINE STOP SWITCH; AT THE NEXT KEY ON THE ASR SYSTEM IS ENABLED AUTOMATICALLY.


*Beverly 350 User Manual legt ook nogal wat uit over de "ASR SYSTEM CALIBRATION PROCEDURE"
Zie daarvoor pagina 18,19,20,21,22 van "User manual: Beverly Sport Touring ABS-ASR"


*Check ook even voor de zekerheid zekering No.6 (5 Ampère)


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
hey WebEngine
Bedankt voor jou reactie
bij het starten van de scooter knippert het abs lampje.
als ik dan vertrek gaat het abs lampje uit.
maar het asr lampje knippert zelfs niet als ik de scooter start
het doet gewoon niks,lampje knippert niet ,dooft niet en brand niet
Als ik dan het achterwiel laat slippen op kiezel , zou toch de asr in werking moeten treden
ervoor werkte dat wel
heb hem een tijdje geleden moeten binnen doen voor die terug roep actie ( iets met de abs of remmen meen ik)
zou het daarmee iets te maken hebben.
kom er nu pas achter dat de asr niet werkt,rij namelijk niet zoveel
en zeker niet op een kiezel weg.
 
Heb sinds kort last van traag optrekken gepaard met veel toeren.
De Bev lijkt eerst op te stijgen voordat ie echt van z'n plaats komt.
Ook bij tussensprintjes vind ik dat ie erg veel toeren maakt.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Hij heeft ongeveer 5K terug z'n grote beurt gehad (bij 20K).
 
Heb sinds kort last van traag optrekken gepaard met veel toeren.
De Bev lijkt eerst op te stijgen voordat ie echt van z'n plaats komt.
Ook bij tussensprintjes vind ik dat ie erg veel toeren maakt.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Hij heeft ongeveer 5K terug z'n grote beurt gehad (bij 20K).

Mhhh, kan haast niet anders dan een probleem met de aandrijving. Heb je de originele variateur?

Mish
 
Ja, alles is nog origineel behalve de uitlaat.
Bij 20K zijn de rollen en de riem vervangen dus die zijn nog zo goed als nieuw.
Maar even bij de dealer langs binnenkort.
 
.Gebeurt dikwijls dat de eigenschappen van de motor verandert bij het vervangen van een niet originele uitlaat .
grt Willem


Die uitlaat (Remus) zit er al 2 jaar op, en dat probleem met optrekken is iets van de laatste paar weken dus ik denk toch dat het iets anders is...
 
Jep, ik denk toch de aandrijving. Met name omdat het motorblok veel toeren maakt. Maar goed, zou het zeker (laten) checken. Laat het maar weten wat het euvel was.

Gr. Mish
 
Jep, ik denk toch de aandrijving. Met name omdat het motorblok veel toeren maakt. Maar goed, zou het zeker (laten) checken. Laat het maar weten wat het euvel was.

Gr. Mish

Doe ik Mish, bedankt voor het meedenken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan