Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

Volgens mij iets met de riem of vario. Kans is klein dat het met het vervangen van de remblokken olie op de riem gekomen is. Remklauw zit nl aan de andere kant en de riem zit in een gesloten kast.

De koppeling kan het ook bijna niet zijn. Is onderhoudsvrij (arm), maar je weet maar nooit.

Msh
 
Zit er verkeerde olie in de koppeling? MB (normaal voor scooters) is daar ongeschikt, moet dan MA zijn.
 
Nee, vet op de riem lijkt me inderdaad lastig omdat het een afgesloten kast is.
De dealer vraagt het na bij Piaggio, dus wordt vervolgd...
Ik kan gelukkig nog wel rijden, maar het voelt net alsof ik op een bromscootertje rij ;)
 
Hoop ik niet; klinkt als een dure reparatie :X

Ik heb dit gehad bij mijn BV500, lekke keerring aan de vario-zijde. Na een tijdje merkte ik dat er ook wat vettigheid bij de koelopeningen aan de onderzijde van het carterdeksel zat, daar kun je het ook aan merken.

Reparatie valt mee, je kunt de keering (zonder het blok te hoeven splitsen) vervangen door er voorzichting een parker in te draaien en hem er met een griptang uit te trekken. Vervolgens kun je een nieuwe op zijn plek zetten.
 
Laatst bewerkt:
Ook een keer gehad bij mn SH300, oliekeerring krukas lekte, dus olie op de riem/vario. Gaf je gas dan ging het toerental omhoog. Relatief eenvoudig op te lossen, zoals StevenF al aangaf. Als je je de nieuwe simmerring maar erg recht weer op zijn plaats tikt.

Ben benieuwd wat het is rvwijk! :Y
 
Laatst bewerkt:
Het is echt heel irritant aan het worden; Ik durf eigenlijk niet eens meer vooraan te gaan staan bij het stoplicht...
Ik kan helaas niets zelf dus ben aangewezen op de dealer. Ik hou jullie op de hoogte!
 
Jep, de BV350 heeft een natte plaatkoppeling, zou ook die keerring kunnen zijn. In het gunstigste geval een overdosis vet in de nieuwe variateur die op de riem gekomen is. Zie je inderdaad wat vettigheid aan de onderkant van de aandrijving?

Mish
 
Jep, de BV350 heeft een natte plaatkoppeling, zou ook die keerring kunnen zijn. In het gunstigste geval een overdosis vet in de nieuwe variateur die op de riem gekomen is. Zie je inderdaad wat vettigheid aan de onderkant van de aandrijving?
Mish
Bij dat gat aan de onder-/achterkant bedoel je? Nee dat is droog...
 
Ok, wanneer ga je naar de dealer?
Ben ik vorige week al geweest; zij wisten het ook niet en zouden het bij Piaggio navragen. Gisteren mailtje gestuurd naar dealer of er al iets bekend was; nog geen antwoord...
 
Huh, weten ze het niet? Hebben ze alles opengehaald?

Ben je in de gelegenheid om naar Roke te gaan voor een second opinion?

M
 
Huh, weten ze het niet? Hebben ze alles opengehaald?
Ben je in de gelegenheid om naar Roke te gaan voor een second opinion?
M
Wat ze precies gedaan hebben weet ik niet.
En Roke is helaas te ver weg; wel eens geweest, fijne zaak... Maar ik zit in regio Brabant.
 
Zo, de Bev is eindelijk weer terug van reparatie.
Het duurde zo lang omdat er koppelingsplaten besteld moesten worden, deze waren totaal 'uitgebrand'.
Ik heb ze gezien en inderdaad; helemaal zwart...
Gelukkig kan ik nu weer rijden!
 
Ok, wat bijzonder zeg. Koppelingsplaten helemaal verbrand? Zat er geen olie meer in de bak? Veel kilometer op de teller? Toevallig die van mij vandaag ook even gecontroleerd. Zal wel een dure geweest zijn... :(

Doet de BV het als vanouds?

M
 
Zit nu aan de 26K dus redelijk wat km's inderdaad.
Dit schijnt, volgens Piaggio, echter niet zo vaak voor te komen (heb ik weer). Was weer een rib uit m'n lijf.
Heb alleen naar huis gereden maar hij trekt inderdaad weer normaal op. Ik vond hem zelfs wat 'gretiger' dan voorheen; bij een klein beetje gas pakte hij al op.
 
Ok, ik had altijd de indruk dat de natte koppeling onderhoud arm en zeer duurzaam te zijn. Elk beurtje ververs ik wel de olie, maar dit zou pas bij 40k moeten. Verder controleer ik elke week of er speling oid. op het achterwiel zit, vooralsnog niet. Inmiddels richting 63k, je hebt echt pech dat dit je overkomt met 26k... Zat er wel genoeg olie in, zou dan echt iets ingevreten zijn als ze helemaal zwart zijn.

Maar goed, laten we hopen dat het je niet meer treft.
 
Er is weer zout gestrooid, elke dag weer afspoelen met water... :) Wintertje komt er weer aan.,..

M
 
Ik laat 'm wel onder zijn zeiltje staan in de tuin, blijft ie ook schoon. Hij staat er al maanden onaangeroerd.
 
He Jos, geen tijd of zin meer? Ik gebruik de BV hoofdzakelijk voor mijn werk, handig tussen de files door. Vandaag regent het weer flink, zout is nu wel weggespoeld vermoed ik.

Mish
 
Terug
Bovenaan Onderaan