Kawasuki of Suzaki? 2takt in ZXR400 kader

Ik denk dat ik hooguit een bekeuring kan krijgen voor geluid en missen van wat onderdelen.
 
en een boete voor geluid kan tegenwoordig ook een wok melding voor geluid en verkeerde verlichting etc. worden....

laatst in het Warrior topic gelezen.... tijdens algehele controle langs de snelweg...... das toch minder..
 
Een keer langs de rdw kan geen kwaad scheelt je discussie bij evt nog een aanhouding. kan er meteen 3 cilinders op je kenteken ipv 4?

Rijd vast erg lekker :]
 
Laatst bewerkt:
Als de regels die Surfroy heeft gepost van de RDW kloppen is dat niet nodig.

EDIT officieel zal het toch wel moeten.......

Eisen wijziging in de constructie

o. het aantal cilinders van motorvoertuigen, met uitzondering van bromfietsen;

p. de cilinderinhoud van motorvoertuigen;
 
Laatst bewerkt:
I.p. moet je op keuring als je gaat afwijken van de standaard keuring voor een typetoelating. Zelfs als je een spiegel eraf haalt oid.
De TUV-regels gelden hier eigenlijk ook maar dat wordt veelal door de vingers gezien tenzij het teveel gaat opvallen/onveilig oid.
 
Dit kreeg ik via een ander forum:

Er is nogal een lijst van wijzigingen waarvoor een goedkeuring noodzakelijk is en dit staat er oa in:
n. de motorcode of het motortype van motorvoertuigen;
o. het aantal cilinders van motorvoertuigen, met uitzondering van bromfietsen;
p. de cilinderinhoud van motorvoertuigen;
q. de brandstofsoort van motorvoertuigen;
r. het vermogen van motorfietsen, driewielige motorrijtuigen en bromfietsen, alsmede het vermogen van overige motorvoertuigen, indien deze meer dan 20% afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde;

Met andere woorden; iedere agent die je aan de kant zet heeft de macht om een 'wok' status mee te geven. Daar komt nog bij dat bovenstaand (verkort) lijstje een wok (wacht op keuren) rechtvaardigt, maar die bevoegdheid gaat feitelijk nog veel verder; bij iedere technische onvolkomenheid (lees: afwijking) mag er in feite een 'wok' worden opgelegd. En dat betekent weer een herkeuring bij de RDW.

Gelukkig is er geen smeris te vinden die dat doet, het zou ook niet redelijk zijn, maar het kan wel..

Overigens is 'inbeslagname' niet iets dat snel zal gebeuren. Een motor kan 'meegenomen' worden voor technisch onderzoek, maar waarom zou je dat doen zonder dat er een dodelijke aanrijding oid mee is gebeurd? Het is veel handiger om de eigenaar zelf aan 't werk te zetten en zelf te laten zorgen dat het ding weer aan de wettelijke eisen voldoet; de rdw vertelt wel of het eea goed is gedaan..
 
Zoals Koos Spee altijd zei,verander niets aan het voertuig,dan heb je nooit problemen. }) :+
Al die specials,ratbikes,caferacers enzzzzz,zijn allemaal het haasje als ze de regels volgens de wet zouden implementeren :P :W
Het is te hopen dat er nooit een APK komt voor motoren,vele zullen sneuvelen in dat geval.
 
Laatst bewerkt:
Huh wat is dit nu voor een colinfurze contraption? (3werf hulde voor Colin - super video's die hij maakt)

full


Ok je hangt je fiets eraan?

full


Yep eindelijk eens tijd om de achter schokbreker 'op te knappen', ding was verroest een doorn in mijn oog. Dus wat gebeurt er als je de achter schokbreker eruit haalt? Yep zakt de hele achterkant in elkaar. Wat zitten frutten met krik, houtblokken etc om onderkant op te vangen, geen groot succes en de luchthaken deden het ook weer eens niet, maar dit wel! Je trekt de motor zo uit zijn achtervering en de houtklemmen trekken zich vast (eerst getest door er zelf aan te gaan hangen 90-kg is ongeveer gewicht van achterkant wat zo omhoog getild wordt)

Dus deze eruit

full


Maar wat ik ook probeerde de bovenste ringen met geen mogelijkhied los te krijgen, sleutels, hamers, hitte, imal, dus wat doe je dan? schuren, poetsen afplakken en spuiten met dit als resultaat.

full


Best redelijk gelukt maar uh beetje saai....... dus terug in de 'spuitcabine'.

full


Ik zeg succes!

full


Verbetering!

full


Toch?

Maar Surf, ja Roy, kun je die lelijke remklauwen misschien ook niet in die stijl opknappen? hmmmmmm zou kunnen ja, will be continued.

Ohja ook nog een simpele reparatie gedaan, was bang dat versnellingsbak naar zijn grootje was, schakelen ging steeds lastiger, in zijn vrij kwam je helemaal niet meer. Ahum wat bleek, schakelpedaal zit op voetsteun verbonden met een bracket geborgd door 2 inbusbouten nouja dat was nog een halve, 1tje is nog onder weg en de ander zat los...... easy fix!
 
Haha,ga je nou al tegen jezelf praten,toch iets te veel 2takt gesnoven zeker :+ ;)
Veertje ziet er weer netjes uit,poedercoaten had nog duurzamer geweest,maar dan moet ook de veer er af.Die ringen zitten waarschijnlijk al een eeuwigheid in die stand,dus zal
er ook wel de nodige corrosie tussen zitten,een veer spanner wil ook wel helpen,dan is de druk er af.
 
Laatst bewerkt:
Ach zoveel wordt er niet mee gereden dus poedercoaten wat overdreven. Heb met houtklem spanning van veer afgehaald maar ook dat bracht geen soelaas. Dus dit de goedkoopste rat oplossing met aazeetijohn spuitbusje!
 
Niet veel gedaan laatste tijd behalve het 'pas' maken van dit kontje, isdawa?

full
 
Ik vind het een hele mooie lijn zo!

Alleen die extra demper op de uitlaten vind ik wat minder :+ ;)
 
Laatst bewerkt:
Heeft weinig effect qua dempen maar wel qua vuile broeken/schrammen op been verminderen want ik loop er nogal eens tegen aan :$
 
Nou nog iets verzinnen dat het lijnenspel tussen tank en zitje ook wat meer kloppend wordt.

Verder vind ik het een top ding. Elke tweetakt is een topding
 
Terug
Bovenaan Onderaan