Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

hallo zandhappers,

binnenkort wil ik misschien een circuit supermoto kopen waar ik dan ook crosswielen onder kan gooien en af en toe een offroad ritje mee kan rijden. ik heb al een ktm 690 smc-r voor op de weg dus de rag fiets komt er dan bij.
echter las ik dat er voor offroad ritten een kenteken nodig is. maar nu mijn vraag, als ik er 1 met kenteken koop en dan laat schorsen zodat ik geen verzekering + belasting voor hoef te betalen mag ik dan wel mee doen met offroad ritten?
 
hallo zandhappers,

binnenkort wil ik misschien een circuit supermoto kopen waar ik dan ook crosswielen onder kan gooien en af en toe een offroad ritje mee kan rijden. ik heb al een ktm 690 smc-r voor op de weg dus de rag fiets komt er dan bij.
echter las ik dat er voor offroad ritten een kenteken nodig is. maar nu mijn vraag, als ik er 1 met kenteken koop en dan laat schorsen zodat ik geen verzekering + belasting voor hoef te betalen mag ik dan wel mee doen met offroad ritten?
Nee...
 
je bent toch al verzekerd met een MON of KNMV dag licentie? En niet elke offroad rit moet je stukjes de openbare weg over toch? als je wel over de openbare weg moet dan is het natuurlijk logisch.
Je heb een kenteken en verz nodig , kan er niets aan veranderen voor je.
 
Nouja het is niet aanvallend bedoeld hoor, wil gewoon ff weten waar ik met aanschaf rekening mee moet houden.
Maar theoretisch gezien zou het bij een botsing zelfs kunnen leiden tot het invullen van een schadeformulier? Tenminste als je de verzekering verteld dat het op de openbare weg gebeurd is.
 
Hallo,
Mijn naam is Yke, ben 26 jaar oud en kom uit Bakkeveen Friesland. Ik rij nou al een paar jaar offroad en sinds een jaar ook offroad ritten (wegens aanschaf wr450f).
Nou rij ik altijd met een kameraad in omgeving noord Drenthe (norg,een) en weet daar de paden wel te vinden. Nou leek het mij wel leuk om ook een keer met andere die daar in de buurt ook rijden te rijden. Zo kunnen we misschien wat paden uitwisselen. Uiteraard rijden wij alles over toegestane paden (uitzondering daar gelaten).
full
 
Nouja het is niet aanvallend bedoeld hoor, wil gewoon ff weten waar ik met aanschaf rekening mee moet houden.
Maar theoretisch gezien zou het bij een botsing zelfs kunnen leiden tot het invullen van een schadeformulier? Tenminste als je de verzekering verteld dat het op de openbare weg gebeurd is.
Als je otr wil rijden moet je motor aan de eisen van de weg voldoen , ook je verzekering moet in orde zijn.
De verzekering van de knmv of mon staat daar geheel los van en heeft niets met se verzekering van je motor te maken.
Als er een otr is zonder knmv of mon word er nog steeds naar je kenteken en verzekering van je motor gekeken.
Dus wil je otr gaan rijden is het gewoon nodig om dit te hebben ... Aan jou dus de keus om dit wel of niet te doen.
 
Okey dan is dat duiderlijk, dan moet ik dus een circuitfiets met kenteken hebben die aan de eisen voldoet. Bedankt voor de info. Misschien een puntje om dit in de OP erbij te zetten dat de motor gewoon verzekerd moet zijn om deze vraag in het vervolg niet weer te krijgen?
 
Het staat ook gewoon op een inschrijfformulier die je moet invullen voor dat je de rit gaat rijden.
Voorbeeld hieronder is van de aankomende offroadrit van Havelte.
full
 
Wel zin in zondag! Ben benieuwd hoe de enduro proeven erbij liggen!
 
Kon eigenlijk niet zoveel kaas maken van het Lelystad verhaal, maar 't klinkt nu toch wel aantrekkelijk.. heb me uiteraard niet ingeschreven en dat kan nu ook niet meer geloof ik :(?
 
Kon eigenlijk niet zoveel kaas maken van het Lelystad verhaal, maar 't klinkt nu toch wel aantrekkelijk.. heb me uiteraard niet ingeschreven en dat kan nu ook niet meer geloof ik :(?
Hoezo , alles stond toch duidelijk omschreven...
Het is trouwens al vol ook las ik net.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel zin in zondag, alhoewel ik meestal niet zo'n held ben met al die boomstammen enzo, omdat ik altijd te langzaam aankom. Dit is wel een mooi moment om een beetje af te kijken en het te proberen
 
Ik heb wel zin in zondag, alhoewel ik meestal niet zo'n held ben met al die boomstammen enzo, omdat ik altijd te langzaam aankom. Dit is wel een mooi moment om een beetje af te kijken en het te proberen

Dat vind ik altijd wel leuk om te doen. Zo mogen van mij wel meer van die hard/soft routes in de otr's doen.
 
Laatst bewerkt:
Dat vind ik altijd wel leuk om te doen. Zo mogen van mij wel meer van die hard/soft routes in de otr's doen.


Eensch. Alleen wel met een duidelijke by-pass mogelijkheid.
Verschil kwa niveau bij de OTR in NL is nogal divers, en dan ontstaat er al snel een flinke opstopping bij zo'n obstakel..
 
Hoezo , alles stond toch duidelijk omschreven...
Het is trouwens al vol ook las ik net.

Tja dat weet ik ook zo niet meer :$ , wat de boer niet kent ofzo..

Eensch. Alleen wel met een duidelijke by-pass mogelijkheid.
Verschil kwa niveau bij de OTR in NL is nogal divers, en dan ontstaat er al snel een flinke opstopping bij zo'n obstakel..

Ja nou wel vet jammer toch marvin, ik had graag even wat obstakels omhoog geklapt hoor 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan