De Yamaha T-Max 500 !!

Vandaag heerlijk genoten vd T-Max, ben stukje sauerland in gereden zo'n 340 km. Heerlijk lopen die 2 cilinder het is echt een Topper die scooter. Stuurde vandaag als een speer in de bochten door het sauerland, en telkens toch weer van die blikken van onze collega's motorrijders.

Groeten
Theemaks
 
Laatst bewerkt:
Ik zal een aparte topic maken voor een T-max meeting. Is misschien wat duidelijker en gemakkelijker reacties terug te vinden.
 
Gisteren weer veilig teruggekomen van drie daagjes Sauerland. Was al in de Hartz en de Eifel geweest maar hier in het Sauerland is het echt sehr schön !
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er heel goed Theemaks. Inderdaad een kenmerk van het Sauerland. Vergezichten, mooi asfalt en goede doorkijkbochten! Allemaal goede ingrediënten voor een mooie dagje sturen. Genieten!!!!
 
Weet iemand of je de gasveren van het zadel kunt afstellen? Mijn zadel blijft niet meer omhoog staan. Ik had al gekeken naar nieuwe gas/druk veren maar ik vind ze nogal aan de prijs!

Groeten Madmax2
 
Weet iemand of je de gasveren van het zadel kunt afstellen? Mijn zadel blijft niet meer omhoog staan. Ik had al gekeken naar nieuwe gas/druk veren maar ik vind ze nogal aan de prijs!

Groeten Madmax2

Ik denk kwaaltje 😔 de mijne gingen ook al steeds zwakker worden. Ik heb nog niet gekeken wat ze kosten.

Groeten
Theemaks
 
Laatst bewerkt:
misschien in de bedden of keuken branche daar worden ook talloze gasveren gebruikt .
gezien de prijs de moeite van zoeken waard.
 
Vorige week achterop een BMW RT 1150 gereden...

Tijdens het vlastreffen (Kortrijk) was het heel druk (2500 motors), er viel iemand op een smalle weg, de BMW deed een noodstop en ging liggen, ik heb de BMW achteraan rechts geraakt maar ben zelf niet gevallen, ik heb ook geen schrammetje.
BMW rechterkoffer af, voetsteun passagier afgekraakt, achterspatbord gebarsten ... Gelukkig wordt dit betaald door mijn verzekering.

Zelf dacht ik weinig schade te hebben, enkel een spiegel afgerukt (heb ik zelf al kunnen terughangen) en een paar barsten en krassen in het koetswerk.

In de garage gevraagd voor een bestek : meer dan 2100 euro aan onderdelen alleen !
Blijkbaar staat mijn voortrein schuin en zijn mijn koplampen ergens binnenin afgekraakt.

TMAX onderdelen zijn in elk geval niet goedkoop.
 
hai
voor mijn werk regelmatig kontakt met de twentse gasveren fabriek.
geef ze eens een belletje misschien kunnen zij wat voor je betekenen
btw wel vast slag tot lengte en omgeveer gewicht opmeten

Twentse Gasveren Fabriek

grtz Peter
 
Laatst bewerkt:
Toe aan een nieuwe achterband.
Heb nu de laatste 2x Bridgestone battlex eronder gehad en zie op italy forum dat veel van hun er dunlop gpr100 onder hebben liggen, de meeste van hun zijn hier erg tevreden over lees ik.
VRAAG: is er iemand hier die ervaring heeft met deze achterband ?
 
Laatst bewerkt:
ik heb sinds kort een Dunlop ScootSMax erop, en die bevalt goed je kan er lekker mee door de bocht :]
Oké, dit type band schijnt in het midden sneller te slijten dan die gpr100. Klopt dit ook volgens jouw?

Groeten
Theemaks
 
In het midden is het rubber juist harder dan aan de zijkant. Maar of deze hier door slijt dan de gp100 durf ik niet te zeggen. Op mijn kawaZ1000 had ik de road 3 en daar was ik zeer over te spreken. Bij nat weer zeer veel grip!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan