Honda VT/VTX shadow topic deel 2

Goedenavond,

Van welke VT waren de onderdelen schaars?
was dat de 700 of de 800? meen dat ooit hier ergens te hebben gelezen.
 
Eigenlijk wel weer zin om een VT aan te pakken met dit mooie weer!

10547423_717431191657975_9215697866226125725_n.jpg


12039657_915945988480335_6684765226823988104_n.jpg
 
Hallo iedereen!

Sinds een paar maanden ben ik trots bezitter van een Shadow ACE c2 uit 97. Toch zou ik graag een andere uitlaat willen voor een betere sound. Hoeft van mij niet een schreeuwlelijk maar een wat vollere "loud pipes saves lifes" sound dan de originele zou tof zijn.

Ik heb wat zitten zoeken maar kom niet veel verder dan wat standaard verkoop praatjes. De Vance and Hines Cruzers hoor ik vaak voorbij komen. Iemand hier ervaring mee?

Ik doe een beroep op jullie verzamelde kennis! Hopelijk kunnen jullie mij helpen om een goede keuze te maken. Wat raden jullie aan? En met het monteren, zelf doen of laten doen? Zo ja, waar..?
 
Nou, hij is klaar... of in ieder geval bijna. :9
Bevestiging van het achterspatbord brak aan 1 kant af, dus die zit tijdelijk met een zelftapper vast.

Daarnaast loopt hij nog niet goed.
Ik hem de filterbox eraf gehaald en kelken gemonteerd.
Daarna 125 sproeiers erin. Hij houdt in (zeker bij vol gas) en wordt opvallend heet. Ik ben bang dat er nog iets mis is met die carburateurs, maar ik kan even niet bedenken wat precies. Zeker dat het hele blok flink warm loopt is raar.
Iemand een tip hoe ik kan checken of de waterpomp wel functioneert?

full
 
O ja, ik was ook nog een momentje tijdens een testrit die ging als volgt..
- bobbobbobbob
- "Hee ik ruik benzine"
- Stoppen, afstappen
- "kletter kletter, stroom stroom. rook rook"
- Benzinekraan snel dichtzetten en even snel een emmertje water over het blok gieten.

En daarna vind je dit.. :')

full
 
Hallo iedereen!

Sinds een paar maanden ben ik trots bezitter van een Shadow ACE c2 uit 97. Toch zou ik graag een andere uitlaat willen voor een betere sound. Hoeft van mij niet een schreeuwlelijk maar een wat vollere "loud pipes saves lifes" sound dan de originele zou tof zijn.

Ik heb wat zitten zoeken maar kom niet veel verder dan wat standaard verkoop praatjes. De Vance and Hines Cruzers hoor ik vaak voorbij komen. Iemand hier ervaring mee?

Ik doe een beroep op jullie verzamelde kennis! Hopelijk kunnen jullie mij helpen om een goede keuze te maken. Wat raden jullie aan? En met het monteren, zelf doen of laten doen? Zo ja, waar..?

In plaats van heel veel geld uitgeven aan nieuwe pijpen, kun je je bestaande ook aanpassen.
Bijv: https://www.youtube.com/watch?v=K7S8Vf9gGPY
 
Laatst bewerkt:
Ik had cobra pijpen. Gehaald in de US via een webshop of ebay, ik ben het vergeten. Het gaf iig een geweldig geluid voor wat mogelijk was.
De openingspost van deel 1 van het shadow topic heb ik een foto gepost hoe het eruit zag. Het waren twee open pijpen, shotgun stijl met straight cut einde.
 
Waar woont je huis ongeveer? Ik heb hier in Delft nog een set slash-cut achtige uitlaatset staan van Remus voor een 1100 C2 of C3. Kun je daarmee wellicht wat experimenteren.
 
Eigenlijk wel weer zin om een VT aan te pakken met dit mooie weer!

[afbeelding]

[afbeelding]

Vind je onderste nog steeds gaaf... hoeveel cm grondspeling heeft dat ding.btw?

Zit nog steeds te kijken naar shadowtjes en mis de mijne steeds meer. Heb nu een speedtriple 1050, geweldige motor maar mis het cruisen wel.
Miss ooit als ik vaste baan heb & geld over. 2e motor erbij en dan een shadow hardtail
 
Ik had cobra pijpen. Gehaald in de US via een webshop of ebay, ik ben het vergeten. Het gaf iig een geweldig geluid voor wat mogelijk was.
De openingspost van deel 1 van het shadow topic heb ik een foto gepost hoe het eruit zag. Het waren twee open pijpen, shotgun stijl met straight cut einde.

Bedoel je deze?
P1000969.jpg


Zo ja; hoe veel heb je er ongeveer aan uitgegeven? Zien er strak uit :)
 
de mijne nog steeds een WIP

Zou de tijd eens moeten vinden om hem volledig te spuiten. Waarschijnlijk zwart kader, matgroene tank en spatborden en zwarte velgen.
Maar eerst huisje afwerken en verkopen.

Kon wel niet weerstaan om toch een toertje te doen in het mooie Limburg


full

full
 
Vind je onderste nog steeds gaaf... hoeveel cm grondspeling heeft dat ding.btw?

Zit nog steeds te kijken naar shadowtjes en mis de mijne steeds meer. Heb nu een speedtriple 1050, geweldige motor maar mis het cruisen wel.
Miss ooit als ik vaste baan heb & geld over. 2e motor erbij en dan een shadow hardtail

Grondspeling is drie keer kut. Overal standaard aan de grond en is gewoon niet veel meer dan kut.

Hebben ze bij NC customs lekker over nagedacht.

Ik heb hem voor de huidige eigenaar veilig gemaakt en een beetje rijdbaar, nu best een leuke motor verder.
 
Grondspeling is drie keer kut. Overal standaard aan de grond en is gewoon niet veel meer dan kut.

Hebben ze bij NC customs lekker over nagedacht.

Ik heb hem voor de huidige eigenaar veilig gemaakt en een beetje rijdbaar, nu best een leuke motor verder.

Dat is het nadeel met zo laag mogelijk...
Met me.oude shadow viel het nog mee, behalve de rechterkant....ivm de uitlaten...ga nu sparen voor een shadow en sparen om.hem te verbouwen...heb al tijde een tekening liggen op basis van een shadow...die moet er maar eens komen..

Plan is om met die shadow dan een road trip te maken...met klein tentje, slaapzakje...en een duffle bag met eten, beetje kleding &drinken...
 
Hallo ,ik ben op zoek naar een CDI unit van een Shadow 700 bouwjaar 1987, het is een unit met 2 stekkeraansluitingen
 
ik heb deze vraag gesteld omdat deze motor koud heel goed loopt maar later als hij heet is na een kwartier stilstand maar op 1 cilinder loopt, totaal geen vonk op de voorste cilinder ook na wisselen van bobines niet
 
ik heb deze vraag gesteld omdat deze motor koud heel goed loopt maar later als hij heet is na een kwartier stilstand maar op 1 cilinder loopt, totaal geen vonk op de voorste cilinder ook na wisselen van bobines niet
De TCI van deze modellen is zwak.

Zie de link die ik je andere topic gaf. Daar heb ik naar tevredenheid meerdere keren een vervangende gekocht. Goedkoper en beter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier sinds deze week een nieuwe Shadowrijder. Ik rijd er nu niet zoveel op nog, want er moeten nog nieuwe keerringen in de voorvork.
 
Terug
Bovenaan Onderaan