Honda 4-takt replica, Grote en kleine wielen topic, deel 2

Een vraag. Mijn CY50 heeft origineel 6V en kontaktontsteking.
Na een jaar of tien klooien met een sporadisch niet werkende ontsteking heb ik de hele reutemeteut gewisselt tegen een 12V-CDI-ontsteking.
Rijdt en start prima, maar het is een dynamo met permanentmagneten.
Ik heb dus ergens tussen 12 en 20V, afhankelijk van het toerental.
Dat vinden vooral de lampjes niet leuk.

Bij mij in de buurt (oostduitsland) kan ik makkelijk spanningsregelaars krijgen, maar alleen voor generatoren met elektromagnetische bekrachtiging (hetgeen het regelen makkelijker maakt)

Kan mij iemand een simpele, goedkope regelaar aanbevelen?

Groeten

Xir
 
Ik heb via Ebay een keer een goede regelaar gevonden (een blauw aluminium regelaartje), deze wordt verkocht om pitbikes om te bouwen naar straatverlichting.

Maar wat op mijn 125cc C70 ook goed werkt, is een hele dikke halogeen ombouw set voor de koplamp. Die trekt 35 watt of zo, en op topsnelheid is mijn boordspanning dan 14.2V. Wel altijd met licht aan rijden dan..
 
Kick!
Vanavond wordt mijn bamidax opgehaald. Ik reed er echt te weinig op, en van stilstaan (buiten) wordt het ding ook niet beter :N (afgelopen winter buiten gestaan onder een afdak, moest flink aan de slag met jif en chroompoets om het ding weer toonbaar te maken).
Gelukkig heb ik afgelopen zaterdag nog mooi een flinke ronde kunnen rijden richting de achterhoek.
Mogelijk dat er in de toekomst nog een ploffer komt, een C50/C70 op brommerplaat voor mijn vriendin.
 
Ik heb nog een imitatieblokje liggen, zal eens kijken in welke conditie dat ding is. Dacht ik 50cc 6bak.

Mag voor een zacht prijsje weg, is volledig nieuw nog nooit mee gereden. Zijn er mensen die interesse hebben in 50cc blokjes?
 
Kick!
Vanavond wordt mijn bamidax opgehaald. Ik reed er echt te weinig op, en van stilstaan (buiten) wordt het ding ook niet beter :N (afgelopen winter buiten gestaan onder een afdak, moest flink aan de slag met jif en chroompoets om het ding weer toonbaar te maken).
Gelukkig heb ik afgelopen zaterdag nog mooi een flinke ronde kunnen rijden richting de achterhoek.
Mogelijk dat er in de toekomst nog een ploffer komt, een C50/C70 op brommerplaat voor mijn vriendin.

Heb een 78-er "C70 125" in de aanbieding... Staat echter wel op motor kenteken :]
 
Nice man, ik ben al tijden op zoek geweest naar een C90 of C70 met 125 blok. Helaas inmiddels door gebrek aan goede resultaten maar voor mijn Honda NTV 650 Revere gegaan en al mijn geld daar in gestopt. Over een week of twee wil ik naar Oekraïne rijden op de motor, of in ieder geval in die richting.
 
Hij is niet perfect, maar wel 2 jaar geleden opnieuw opgebouwd met aangepaste (originele look) OT C-90 achterbrug, nieuwe spaken + velgen + motorbanden en diverse goodies om hem wat beter om te laten gaan met het extra vermogen. Ik zal (zodra ik hem weer uit de schuur heb opgegraven) een plaatje schieten. Uitlaat is verroest door het stil staan en beenkappen zijn matig. Er zit een Frankenstein motortje in, door een kennis gebouwd uit Honda en Lifan onderdelen. 4 bak semi-automaat 125cc met een top van c.a 95 km/h op GPS. (dat is 280 kilometer per uur in brommer jargon). Ik denk aan een €1350,-.
 
Laatst bewerkt:
Hallo!

Ik moet altijd een keer in de week een auto ophalen, een landcruiser, nu doe ik dat met mn tomos, heen rijden, tomos achterin en dan met de auto terug naar huis rijden. Nu zag ik vrijdag een snor dax in de stad en leek me dit wel leuk als vervanger voor mn tomos, maar dan misschien gewoon een motor dax...

Maar nu mn vraag, denken jullie dat zon ding achterin de auto past? maw, is hij qua formaat vergelijkbaar met een tomos? En qua gewicht?
 
Ja en ja. De Dax (zeker een origineel model met opklap stuurtje) is de meest compacte motorfiets ooit... Zo'n beetje. Ik ken iemand die een Dax mee nam achterin een Suzuki Alto (oude model).
 
Laatst bewerkt:
Ja en ja. De Dax (zeker een origineel model met opklap stuurtje) is de meest compacte motorfiets ooit... Zo'n beetje. Ik ken iemand die een Dax mee nam achterin een Suzuki Alto (oude model).
Nice! Dan ga ik eens voorzichtig kijken naar zon ding. Het moet ook weer niet te duur worden, is toch wat voor erbij.

Moet ik nog ergens op letten ofzo?
 
Het is en blijft een Chinese brommer, niks bijzonders dus. Zolang het ding rijdt, rolt en remt is het goed denk ik dan.
 
Nice! Dan ga ik eens voorzichtig kijken naar zon ding. Het moet ook weer niet te duur worden, is toch wat voor erbij.

Moet ik nog ergens op letten ofzo?


kijk of het frame niet gescheurd is. je ziet nog wel eens bij die dingen dat het frame gescheurd is door lomp gedrag of een niet vast zittend blok.

verder is al het spul wel goedkoop. en je moet niet zo'n ding kopen als je geen zin hebt in sleutelen.
als het blok ploft koop je voor 350,- een vers 150cc blok.
 
Goeden avond, ik ben sinds kort in het bezit van een Sky team dax 12v.
Heb echter wat probleempjes met de gelijkrichter voor het regelen van de accu en de verlichtingspanning.
De originele is gesneuveld om wat voor rede dan ook maar zijn vervangers (heb er inmiddels drie geprobeerd) geven allemaal 16,7 tot 17,8 volt.
Dit vind mij accu 12v 3 ah niet leuk en zal snel ook de geést geven vermoedt ik.
Is dit een bekend probleem voor de Sky team dax blokjes?
Is dit op een of andere manier op te lossen / door te meten . ( aarde lijkt voldoende aanwezig?)
 
Goedemorgen,

Zijn er voor de Sky team dax problemen bekend dat de spannings regelaar 16,7 tot 17,8 volt aan spanning levert?
Mijn 12 / 3ah accu vind dat niet echt prettig.
De origineel regelaar is gesneuveld maar zijn vervangers geven allemaal te hoge spanning af.
Is hier een oplossing voor?
 
zit je spanningsregelaar dan nog wel aan goed aan gesloten?

is namelijk niet een bekend probleem.

zonder spanningsregelaar levert zo'n ding wel iets van 18 tot 24v je spannings regelaar zou dat terug moeten brengen naar 12v.

er van uit gaand dat er een 4 polige spanningsregelaar op zit. dan zit hij zo aan gesloten.
heeft je spannings regelaar een goede massa? dat is over het algemeen de groene draad.
geel en wit koment van de ontsteking, geel word gesplitst die is voor de verlichting.
rood is voor je remlicht en accu.

2im041f.gif
 
Aarde goed aansluitingen goed wat wel vreemd is zonder accu levert de regelaar keurig 12volt tussen de blauwe en de groene draad en werkt alles perfect.
Kan me niet voor stellen dat de nieuwe accu de boos doener is?
 
Mag ik hier inhaken?

Ik heb dus ergens tussen 12 en 20V, afhankelijk van het toerental.
Zonder spanningsregelaar dus, hoe sluit ik er een aan en zou zo'n Skyteam regelaartje werken?

Origineel zit er alleen een sperdiode en krijgt de akku dus alle klappen.
 
Heerlijk. Hier hou ik wel van.
En dit is voor mij precies waarom een Dax of een Monkey terecht populair is. Het is ontzettend goed te doen om hem helemaal aan te passen naar hoe jij wilt. Hij leent zich er echt heel goed voor. Kost uiteraard wel wat tijd, geld en moeite.

Zadel lijkt niet helemaal goed aan te sluiten, maar die velgen vind ik dan weer super tof.
 
Klopt helemaal, het zadel moet nog wat afgewerkt worden. Vandaag alles behalve het zadel afgewerkt en eindelijk ook een stukje gereden op de monkey en dat was uiteraard weer genieten, samen met een vriend vlug een paar foto's geschoten van het resultaat zie onderstaand. En je hebt helemaal gelijk er zit aardig wat geld in maar het is m'n hobby dus als ik er tijd en moeite in steek heb ik er ontiegelijk veel plezier van, en wanneer ik een stuk ga touren en ik zie voorbij gangers kijken of wijzen met een lach op hun gezicht is het elke cent waard.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


[afbeelding]

Wat een gave dingen!
Super tof gedaan. Echt vet. :P
 
Mooie projecten! Krijg meteen zin om weer eens wat te gaan verbouwen aan mn eigen mini's...
Heb je wat moeten aanpassen voor de inbouw yx150 in de Gorilla? Ik heb hetzelfde model Gorilla met het standaard 110cc Skyteam blokje. Zit weinig gang in en wil ook een yx150 proberen. De kopbouten zitten nu al angstig dichtbij mn voorband. Is het YX150 blok nog wat langer?

In mn Dax heb ik een yx140 en dat is al een stuk beter dan de 125cc skyteam die daar in zat, maar wil voor de Gorilla wel iets anders voor het leuke.
 
Terug
Bovenaan Onderaan