Project Rebel 2.0

Is dus eigenlijk een juweeltje, Leo, ik zeg inlijsten en ophangen. Of minimaal een doorzichtige deksel er voor.
Maar dat gaat wel goed, wij bestellen regelmatig RVS valbeugels uit dat land. Netjes verpakt en redelijk snel.
 
Inderdaad, niets voor mij.

Verongelukken met zo'n idioot ding! Idee is leuk, maar ik hou liever m'n stuur vast met twee handen.
 
Ja daar is zeker ook wat voor te zeggen... ik vond het wel grappig bedacht en uitgewerkt.

Hopelijk gaat het nu wel goed met de lak op het blok want dat ziet er fraai uit. Ben benieuwd hoe dat oogt als alles weer is samengebouwd! Met zuigers als uitlaat eindstukken? En misschien heb ik het gemist maar heb je al een lakkleur voor frame en tank etcetera bedacht?
 
Gisteren een berichtje gehad vanuit Tilburg, er staat een frame klaar.

Die heb ik laten poeder coaten voor de handel. Want dat gaat ook gewoon door natuurlijk. Eens kijken of ik daar een klantje voor kan vinden.

Ondertussen is er een tandwieltje onderweg vanuit Polen, dankzij een tip van Knutselsmurf. Dus nu heb ik er twee als het goed is, want er is een beetje vreemde situatie ontstaan intussen.
 
Effe ruw passend gemaakt;

full
 
Die verf van de Hema spuit ik onverdund. Dat heeft wel een leuk effect, want onderweg van spuit naar materiaal droogt ie al een beetje en land dan ruw op het materiaal.
Buiten dat het goed dekt en plakt, geeft dat een ruwe, matte afwerking. Best wel heel erg gaaf dus.

Als ik de spuit dichter op het materiaal gebruik, dan vloeit de verf beter uit/glad en trekt ie ook glad. De truc is dus om geduld te hebben (die dikke smurrie komt er echt heel langzaam uit) om een mooi egaal oppervlak te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
laat ik me hier toch ook maar eens melden, ik lees al een tijdje stiekum mee :P vooral hoe je te werk gaat en hoe je je topic bijhoudt bevalt me wel.

zelf ben ik nu ook bezig met mijn Honda Rebel(zo gekocht);

20160925_171443_zpsrbnetkdr.jpg


vanavond de achterkant er al af gesloopt, en een uitlaat er ff naast gehouden.

20160926_205915_zpsm2lx8mdw.jpg


tot zover mijn verhaal, maak er z.s.m. wel eens een topic over. :P
 
Zo'n Rebel heeft mogelijkheden genoeg om iets heel leuks van te maken. Je kan er allebkanten mee op.

Hoe is de staat van de originele uitlaten trouwens? Als ze nog in goede staat zijn wil ik ze wel hebben? Zonde om ze door te zagen. Een paar bochten heb ik nog wel voor je.
 
Dus het tandwiel uit Polen is binnen; Leon, hartelijk dank voor de tip, ik hoop je een keer te kunnen bedanken met een lekkere bak koffie en een Bosche Bol.

Maar ik zou er dus in Rusland ook één hebben gekocht.....
Die Russische meneer Oleg stuurde me foto's toen ik daarom vroeg, alleen bleken dat gepikte foto's te zijn van de advertentie van die Pool. Ik denk Fnuck, nu ben ik gen##id....
Maar gelukkig, ik kreeg vandaag een mailtje van meneer Rus dat z'n partner iets had verkocht wat niet op voorraad was, en dat dat niet de bedoeling was en zo. Hij zou in Japan na gaan vragen, en als ie niet kan leveren, hij netjes geld terug zou storten.

Word vervolgd.
 
Hoe dik kun je (met redelijkheid) eigenlijk gaan op deze velg?


Ligt eraan wat je bedoeling is Ton.

Het originele spatbord houd iedere vorm van dikker rubber tegen.
De originele 140/80 zit er al bijna sjokking klem in. Op de Rebel van CBvriendin die ik laatst verkocht heb, daar heb ik een 150/80 op gemonteerd zonder ellende. Maar wel met ander achterspatbord. Die is al een hele kijk dikker!

Als ik weer een Rebel als die zou bouwen, dan zou ik met een dikke smile naar 160/80 gaan! 8-) Lekker vet! En moet wel gaan op de originele velg. De 150 is geen probleem.
 
Laatst bewerkt:
En de nieuwe nokkenaskettin is ook binnen!

Misschien van de week nog eens met de nokkenasaandrijving aan de gang.
 
Bijkomend voordeel van een flink dikkere band is dat ie een grotere diameter heeft, wat op hetzelfde neerkomt als een kleiner achtertandwiel. Dat maakt de versnellingen wat langer. Dus da's win win.
 
Laatst bewerkt:
Zo'n Rebel heeft mogelijkheden genoeg om iets heel leuks van te maken. Je kan er allebkanten mee op.

Hoe is de staat van de originele uitlaten trouwens? Als ze nog in goede staat zijn wil ik ze wel hebben? Zonde om ze door te zagen. Een paar bochten heb ik nog wel voor je.

er zit al een dikkere achterband op! De voorkant krijgt ook nog een slag dikkere band.

de reden voor een andere uitlaat is omdat hier al de flex is in gezet door de vorige eigenaar -O- daarom ben ik nu met andere dempers bezig. Nu komen de steekvlammen eruit :P heb nu 2 harley dempers liggen (op de 2 foto). Alleen ben er nog niet over uit of dat het word, die megaton dempers lijken mij ook wel wat.
 
Dus het tandwiel uit Polen is binnen; Leon, hartelijk dank voor de tip, ik hoop je een keer te kunnen bedanken met een lekkere bak koffie en een Bosche Bol.

Maar ik zou er dus in Rusland ook één hebben gekocht.....
Die Russische meneer Oleg stuurde me foto's toen ik daarom vroeg, alleen bleken dat gepikte foto's te zijn van de advertentie van die Pool. Ik denk Fnuck, nu ben ik gen##id....
Maar gelukkig, ik kreeg vandaag een mailtje van meneer Rus dat z'n partner iets had verkocht wat niet op voorraad was, en dat dat niet de bedoeling was en zo. Hij zou in Japan na gaan vragen, en als ie niet kan leveren, hij netjes geld terug zou storten.

Word vervolgd.

of kon zijn poolse leverancier niet leveren, omdat ie het net verkocht had aan iemand uit Nederland? _O-
 
Hij heeft inmiddels netjes verteld dat ie inderdaad die foto's even heeft geleend van die Poolse site.
Ook heeft ie zich verontschuldigt en gaat toch nog in Japan kijken of er toch te leveren valt. Als dat niet het geval is, stuurt ie m'n geld terug.

Kortom, het valt allemaal 100% mee tot nu toe.
 
Vanmiddag nog effe een nagenoeg originele 450 gekocht. Redelijk mooi ding ook nog!

Spullen genoeg om 'm helemaal in originele staat te krijgen natuurlijk.

Er zijn een paar dingen die me tot nu op zijn gevallen;
*de passagiers voetsteunen zijn niet origineel
*uiteraard zijn de voorste voetsteunen verneukt (hebben ze allemaal)
*er mist een stuurgewichtje rechts
*boutje van de accudeksel is niet origineel
*er zijn wat verkeerde bouten aan de achterzijde gemonteerd, langs het spatbord

Verder heb ik het windscherm er al af liggen, moet de sissy bar er nog af en ik denk dat de highway steps ook het veld gaan ruimen.
Want buiten het project gaat dit soort dingen ook gewoon door natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan