Het grote ONK OW-Cup topic

Cup-dag op cpz

  • 1 ja

    Stemmen: 67 74,4%
  • 2 nee

    Stemmen: 23 25,6%

  • Totaal aantal stemmers
    90
Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn verslag en onboard video staan online:

full

NK Supercup 600 - Assen 14-05-2016
 
In het ZAC topic blijkbaar niemand met interesse... dus bij deze hier ook nog even.


Copy-paste van ZAC topic:

Aangezien ik mijn MF ZAC OW vriendjes/vriendinnetjes het natuurlijk als eerste tweede (en het meeste ook) gun...

Ik kreeg een verzoek om met mijn racer op Nederweert on Wheels te gaan staan. Voor mij is het echter een halve tank leegrijden voor een middagje uit en aangezien ik in die hoek niet echt bekend ben heb ik er qua bekendheid/sponsoring niet zoveel aan verwacht ik.
Maar er zijn vast wel ZAC-ers OW cuppers die wél uit die hoek komen en het leuk vinden om er te staan?
Dit is een static show waar jaarlijks rond de 30 a 40 racevoertuigen staan.

Met deze static show maken wij onderdeel uit van een groot auto evenement wat jaarlijks rond de 14000 bezoekers trekt.

full


Indien interesse even contact opnemen via: race-experience@live.nl
 
Ik sta er toch wel van te kijken hoe de interesse of activiteit op dit forum omtrend de Cup races is afgenomen. Toen ik 4/5 jaar terug begon met cup racen was er voor elke afzonderlijke race een goed gevuld topic. Nu is er slechts 1 OW cup topic en hier wordt nauwelijks in gereageerd. Ook ikzelf kijk en reageer overigens nog maar zelden maar ik vraag me af hoe dat komt?

Wellicht omdat het 4/5 jaar terug nog door de KNMV georganiseerd werd en we daarin een 'gezamelijke' vijand hadden waarover we op het forum konden zeuren met elkaar? En dat we nu bij de OWcup veel meer een 'wij' gevoel hebben waarbij je niet 'anoniem' op een forum gaat zeuren?

Dit vroeg ik mij gewoon even af toen ik dit topic voor het eerst in weken/ maanden weer eens opende :+
 
Ik sta er toch wel van te kijken hoe de interesse of activiteit op dit forum omtrend de Cup races is afgenomen. Toen ik 4/5 jaar terug begon met cup racen was er voor elke afzonderlijke race een goed gevuld topic. Nu is er slechts 1 OW cup topic en hier wordt nauwelijks in gereageerd. Ook ikzelf kijk en reageer overigens nog maar zelden maar ik vraag me af hoe dat komt?

Wellicht omdat het 4/5 jaar terug nog door de KNMV georganiseerd werd en we daarin een 'gezamelijke' vijand hadden waarover we op het forum konden zeuren met elkaar? En dat we nu bij de OWcup veel meer een 'wij' gevoel hebben waarbij je niet 'anoniem' op een forum gaat zeuren?

Dit vroeg ik mij gewoon even af toen ik dit topic voor het eerst in weken/ maanden weer eens opende :+

Ik kijk ook regelmatig en ben verbaasd over het uitblijven van verhalen, mededelingen, lofroep of juist frustraties.

Dus bij deze: wat vinden we van het feit dat ONK en Cup nu eindelijk 1 zijn?
 
Sport Cup 1000 race 2 onboard:

Na 9 jaar met de ZX-7R diverse circuits onveilig gemaakt te hebben, gisteren de eerste OW Cup racedag met de nieuwe aanwinst, ZX-10R '12 powered by fairydust! *O*

O ja, race 1 camera wel aangezet maar vergeten op "record" te drukken :$
 
Ik kijk ook regelmatig en ben verbaasd over het uitblijven van verhalen, mededelingen, lofroep of juist frustraties.

Dus bij deze: wat vinden we van het feit dat ONK en Cup nu eindelijk 1 zijn?
Ik vind het goed, OW Cup Supercup klassen zijn al een tijd over de breedte sneller en competitiever dan de ONK klassen. Eindelijk de officiele status die dit kampioenschap verdient na het loskopelen en succes maken ervan door Hennie Lentink en co.
 
Laatst bewerkt:
Voor het ONK is het goed dat het onder de Super Cup geschaard wordt.

Als Sport Cupper hoop ik wel dat de invloed van de KNMV m.b.t. het reilen en zeilen in de OW Cup tot een absoluut minimum beperkt blijft.
 
benieuwd of het alleen een overlap is met een aantal wedstrijdfen, of dat het hele programma gedraaid wordt binnen de OW-cup

feit wordt wel, nog drukker op de paddock, grotere startvelden, meer geluid etc etc... ben ook benieuwd wat er met technisch reglement gaat gebeuren. Veel van die OW monsters zijn natuurlijk ook tot op t bot getuned...
 
Laatst bewerkt:
Vollere startvelden? Vanwege die 5 Nederlanders die in het huidige ONK rijden? Het is uberhaupt de vraag wat die gaan doen natuurlijk. Die gasten reden met name het huidige ONK omdat ze graag een afwisselender startveld wilden hebben. Grote kans dat die IDM oid gaan rijden.

Ik persoonlijk denk dat er vwb de startvelden niets verandert. Feitelijk was de huidige Supercup qua deelnemers en niveau al het ONK natuurlijk. Enig verschil is dat het nu ook middels de titel ONK, de waardering krijgt die het hoort te hebben. Ik persoonlijk hoop en verwacht er 1, wellicht 2 circuits bij (naast Assen, ook Oschersleben, Hockenheim en wellicht Zandvoort) maar daar zal het wel bij blijven denk ik.

Het lijkt mij persoonlijk voor de hand liggen dat de naam Pro-cup verdwijnt en dat de huidige Pro-cup dan weer Supercup gaat heten. Het blijven dan gewoon 6 klasses die op 1 dag hun races kunnen rijden. Tenzij bijv. de KTM cup ook mee gaat rijden, dat zal niet meer binnen het huidige programma passen.
 
Ik ben er opzich niet op tegen. Er komen alleen maar een handje vol ONKers bij lijkt het.

Maar herinner me ook nog een speech waarin we met de owcup voor breedtesport gingen, ik dacht in 2012. En ik zie het steeds verder richting topsport gaan waarbij er voor de supercup en topteams veel aandacht is. En breedtesport zie ik steeds verder wegschuiven. De paddock staat vol met vrachtwagens en getuned topmachines dat is prachtig om te zien, maar is dat voor de breedtesporter?

Het geluid is een probleem en daarom rijden we ook steeds minder ronden. Tweedaagse raceweekenden zie ik persoonlijk niet zitten vanuit kostenoverwegingen en andere sociale verplichtingen. Dat vind ik overigens ook van de gecombineerde events met auto's e.d.
 
Er werd zaterdag aangegeven:

Zandvoort wordt iig geen gewoon cupevenement, gezien de dB test waarbij we niet aan het juiste gemiddelde kunnen komen om alle klassen te rijden. Dus maar de vraag of dit uberhaupt doorgaat of dat het meerdaags wordt, maar dan weer de vraag of het financieel haalbaar is...

meerdaagse evenementen komen er , wellicht aangevuld met Ducaticup / moriwaki / zijspannen
 
Maar herinner me ook nog een speech waarin we met de owcup voor breedtesport gingen, ik dacht in 2012. En ik zie het steeds verder richting topsport gaan waarbij er voor de supercup en topteams veel aandacht is. En breedtesport zie ik steeds verder wegschuiven. De paddock staat vol met vrachtwagens en getuned topmachines dat is prachtig om te zien, maar is dat voor de breedtesporter?

Dat CRT voor de breedtesport ging is idd altijd zo uitgedragen en uitgesproken. Dat er desalniettemin steeds meer jongens voor kozen om terug te stromen van ONK naar de Cup en steeds meer jonge gasten in de Cup zijn blijven hangen is iets dat je CRT niet kwalijk kan nemen toch?

Zonder dat de intentie daar was is het feit nu wel gewoon dat de Supercup klassen feitelijk het hoogste Nederlandse niveau vertegenwoordigen. Dat het huidige ONK feitelijk dood is, is iets dat je CRT niet kwalijk kan nemen. Maar dat ze zich wel bekommeren om de Nederlandse motorsport in het algemeen lijkt me vanzelfsprekend.

Afgelopen jaren zijn er verschillende mogelijkheden bekeken om het ONK in leven te houden. Een Benecup, gecombineerde races met het IDM, IRRC, etc. Echter blijft het aantal deelnemers dalen. Ik denk dat de situatie helaas zo is dat er geen andere mogelijkheid is dan dat de CRT vd Supercup klasses de ONK klasses gaat maken.

Volgens mij hoeft dit in de praktijk echter weinig veranderingen t.o.v. de huidige situatie met zich mee te brengen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan