Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
.

Na ongeveer 260 km ging ie op reserve, netjes dat de km's dan apart worden geteld. Na 35 km op reserve ging er 16,4 liter in (tank 18 liter). Iets van 1 op 19. Hoeveel km halen jullie op een tank?
.
Momenteel gaat na 180 het eerste blokje uit, na 280 staat alleen het laatste blokje nog en na 300/305 begint het tellertje voor de restkilometers te lopen

1:20 op de kop af vandaag.. 15,89 liter op 317 km
 
Mooie rode Tracers, goede herinneringen aan mijn rode Fazer 600. Die PUIG ruitjes zijn wel apart, werkt dat beter dan de standaard ruit?

Het keren op de weg zal wel wennen zijn, ging met de Versys nog makkelijker, ben ook 1,85m. Misschien de koppeling wat laten slippen / achterrem erbij.

Je bent me net voor Del Boske, op de Yamaha site staan nog wat meer foto's van de 2017 kleuren:
https://www.yamaha-motor.eu/nl/producten/motoren/sport-touring/tracer-900.aspx

Die groene is meteen klaar voor het leger. Jammer dat het meer richting de Tracer 700 kleurstellingen gaat, vind ik persoonlijk minder. Vind een andere kleur voorvork en wielen wel mooi, hadden ze maar een fluo gele uitgebracht :-)

Zie ook bijgewerkte specs, Euro 4 (nog minder geluid en power), slipper clutch, reflectoren op de voorvork...... ?
 
Laatst bewerkt:
Als ik de foto's van de 2017 kleuren zie, ben ik blij dat ik een rode 2016 heb. Ben er niet zo gecharmeerd van. Maar zijn dit niet de kleuren voor de Amerikaanse markt, gezien die gruwelijk lelijke reflectoren op de vorkpoten? Hoewel, ze hebben geen oranje knipperlichten, iets dat volgens mij verplicht is in de US of A.
 
Zullen die reflectoren niet een onderdeel van de euro 4 zijn oid?

En ik weet vrij zeker dat de 2016 geen slipperclutch heeft, anders had ik het zeker al eens gevoeld en had het wel bij de specs gestaan van 2016 destijds ;)

Anyway, echt nodig is assist en slipper clutch niet natuurlijk. Maar als spec en accessoire gek vind ik het natuurlijk jammer dat het niet al op de 2016 zit/zat :)
 
Volgens mij zijn het deels dezelfde kleuren als de Tracer 700. In het echt is die blauwe wel ok, maar blij met mijn 2016 kleurstelling.

Gaat met de tractie controle aan het voorwiel omhoog?

Die reflectoren aan de zijkant zijn euro 4 verplichting. Net als minder geluid, minder uitstoot en abs.
 
Iemand hier ervaring mee?
Met de juiste aanpassingen zou je zuiniger, soepeler etc kunnen rijden nav een andere uitlaat ed. M'n Frans is niet zo goed...
 
@Del Boske: met tracer geen ervaring mee, maar deze functie zit in alle Yamaha's met injectie.

Deze functie is min of meer vergelijkbaar qua werking als de oude vertrouwde mengsel schroef op carburateur.
De maakt het mengsel stationair armer of rijker, heeft ook invloed op gas tot ca. 1/3 gasklepopening.

Mijn ervaring met een andere Yam is dat het niet brengt wat je zoekt, als de motor in zijn closed loop modus gaat ( bij deellast of licht acceleratie ) regelt hij het mengsel toch bij of terug.
In principe compenseert het systeem de andere uitlaat zelf, door het mengsel steeds te meten, echter als je buiten de grenzen van de standaard ECU mapping komt, moet je naar een powercommander of ECU flash.

Mijn mening is lekker laten staan op de af fabriek setting en rijden.
Met een andere uitlaat kijken of hij lekker loopt, zo niet dan een afspraak maken bij een goede tuner met een meetbank en al dan niet naar powercommander of directe flash, dat is de enige manier om het echt goed te krijgen.
 
Del Boske, die tweede link gaat volgens mij over het opheffen van de restrictie die ze hebben (hadden) in Frankrijk. Dus van ~100pk naar z'n oorspronkelijk 115. Die kerel heeft een modificatie ofzo. (Heb ik ooit ergens anders gelezen bij/over die video).

En inderdaad, zo ver ik ook gelezen heb zijn die co instellingen in het diag menu niet zaligmakend. En zeer waarschijnlijk niet op toepassing op de closed loop zoals Pvw76 zegt.

Een Kev O2 mod is dan een oplossing (zorgt wel voor aan aanpassing van de closed loop, zodat de verhouding bijna die van de open loop wordt) of een ECU Flash..
 
Een kev 02 mod kan inderdaad wel een oplossing zijn zoals Rappie zegt, maar je kunt daarmee ook niet verder dan de beperkingen van de standaard ECU mapping komen.

Het is wel een duidelijk betere oplossing dan de co instellingen manipuleren, daarbij komt dat de motoren tegenwoordig geen meetpunten in de uitlaatbochten meer hebben om de co instellingen echt goed per cilinder af te stellen.

Dit soort dingen zal met de Euro 4 helemaal lastig worden om te gaan manipuleren de fabrikanten worden steeds meer verplicht deze zaken af te schermen of te monitoren.
 
Na ongeveer 260 km ging ie op reserve, netjes dat de km's dan apart worden geteld. Na 35 km op reserve ging er 16,4 liter in (tank 18 liter). Iets van 1 op 19. Hoeveel km halen jullie op een tank?

Op m'n Tracer staat nu 9500 km (in 14 weken :) ) en volgens het display heb ik 4,5 liter/100km gebruikt. De laatste 1600 km zelf aan het bijhouden geslagen op spritmonitor.de en daarbij kom ik op 4,9 liter/100 km. De computer zal wel wat overdrijven, al schuift mijn rijstijl langzamerhand ook wat meer richting sportief...
 
Laatst bewerkt:
Dag allemaal!

Ik rijd momenteel nog de MT-09 Naked versie maar volgende week zaterdag staat als alles goed gaat mijn nieuwe Tracer klaar om opgehaald te worden :)

Was nog even spannend omdat ik de Silver/Blue versie erg mooi vind, en nu de nieuwe kleurstelling bekend is gemaakt het lastig is om die versie nog te vinden. Gelukkig stond er nog eentje in Frankrijk dus die wordt nu naar NL gehaald :)


Tijdens het voorwerk veel informatie uit dit forum kunnen halen dus allen dank daarvoor!
Nu de Tracer in aantocht is leek het me een goed moment om ook te registreren, we gaan elkaar dus vast vaker tegenkomen op dit forum.
 
gefeliciteerd met de aankoop Lubske :Y

ben toch wel blij met m'n 2015 kleur O-)

_9Nkm4TNwI_C0nM_4iqhLZ--2nEjrqA18Rt2kMiPSCq391bKGMANhf72v4b-cLBBvJpzaojb22VvPiI6ZA0Q34aG029Cup0kXR2ntRkhCL0nWNE2pDaBSpQ1sUU7b1dv56YmRp9g8tP8ld5baIdiDdXkt5SbSpp40d92a3xlJ3Lp_u-5AciNF3CZa_TJMM1MwVTmHj4czyrZGLMaEbdS0cZ9dwDHUgSyOu4eD-_6o5YFz-oHkM8YGqL9lFDAYvU90MjMdYOWFgsSeLYkJOI8oAvuacGOOk2k3kXCg-L6HcOjVSzso9xBBrS7ktoLDE4iehMRpYNCZWvKn1c-QV37dRo4NpTqD7ehhERIusho8CWAk6y727aRccx2m0kiI-P_cOjigPYoaFLEsAJnyfH0kok5lmU96JqjY4IiZPiOtCNhV4pZV3SV8RdjdIigG-vAa98mJuRdRMqDHhKqnYl2afak_YYylBVUl-8R0OVpA0sUkglMsHaUfSgWrLV8o3hGtOU53t7ON2rb9sAz5RDaUJmYJhoWF3UCnWHo-qDHbLKTeCOMMrMf7OYAqYKpPFNQ243EKQgBSrwNmSFpejFLKTe1ZqYX9pRCeAF4xnXJwseEFhDG=w998-h749-no

(mag deze in de OP?)
 
Welkom! Benieuwd waarom je overstapt van de MT-09 naar de Tracer?


Dag allemaal!

Ik rijd momenteel nog de MT-09 Naked versie maar volgende week zaterdag staat als alles goed gaat mijn nieuwe Tracer klaar om opgehaald te worden :)

Was nog even spannend omdat ik de Silver/Blue versie erg mooi vind, en nu de nieuwe kleurstelling bekend is gemaakt het lastig is om die versie nog te vinden. Gelukkig stond er nog eentje in Frankrijk dus die wordt nu naar NL gehaald :)


Tijdens het voorwerk veel informatie uit dit forum kunnen halen dus allen dank daarvoor!
Nu de Tracer in aantocht is leek het me een goed moment om ook te registreren, we gaan elkaar dus vast vaker tegenkomen op dit forum.
 
Ik heb in 2014 de MT-09 gekocht. Een prima motor maar mijn manier van rijden is toch wel veranderd. Van veel korte stukken in de stad naar steeds meer tour tochten. Weekendjes Eifel tot meerdere dagen Oostenrijk.

Ik was toch best vermoeid na een aantal uren snelweg met de volle wind op de borst terwijl de rijders met de tour motoren relatief fris afstapten.

Omdat ik de motor op zichzelf prettig vind, de rechte zithouding en ook het vermogen was het uiteindelijk een eenvoudige keuze om naar de Tracer over te stappen. Een hele dag testgereden met ook 200km snelweg, een heel groot verschil. Ook de manier waarop de motor is afgesteld, de Tracer rijd toch echt stukken soepeler dan mijn 2014 MT-09.

Al met al erg blij met mijn beslissing, kan niet wachten hem op te halen :)

Welkom! Benieuwd waarom je overstapt van de MT-09 naar de Tracer?
 
Bedankt voor de toelichting Lubske. Ik zat te twijfelen om voor een naked te gaan, Street triple / Z1000 / MT09 stonden op de shortlist. Op Youtube nodige reviews gekeken en daar werd ook aangegeven dat de Tracer 900 betere vering, gas respons en windbescherming heeft, dan de MT09. Liefst rij ik ook lange weekenden naar het buitenland, dus keus voor de Tracer was logischer. Ik ga ieder jaar met een groep naar het buitenland, waar een hoop TDM rijders bijzitten, benieuwd hoe die gaan reageren.........

Vind de Bikeshow reviews uit zuid-afrika wel grappig:

Er is ook een Nederlander die de laatste tijd wat reviews probeert te doen:
 
Laatst bewerkt:
~
Bedankt voor de toelichting Lubske. Ik zat te twijfelen om voor een naked te gaan, Street triple / Z1000 / MT09 stonden op de shortlist. Op Youtube nodige reviews gekeken en daar werd ook aangegeven dat de Tracer 900 betere vering, gas respons en windbescherming heeft, dan de MT09. Liefst rij ik ook lange weekenden naar het buitenland, dus keus voor de Tracer was logischer. ~Ik ga ieder jaar met een groep naar het buitenland, waar een hoop TDM rijders bijzitten, benieuwd hoe die gaan reageren.........

Die TDM rijders zijn al gewend aan een TRACER in hun midden hoor........
Die is ook gewoon lid van de TDM club, haha. :}

Greeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeetxzzzzzzzzzz,

Harrrumpie *O*
 
De nieuwe voetsteun zijn binnen en gemonteerd.

Alles dat nodig is zit in de doos.

Monteren is eenvoudig, had nog eenvoudiger gekunt als de schakelkant standaard al splitpen had gehad.

Vandaag 200km mee gereden.
De trilling reductie is niet zo groot als verwacht, het doet wel iets.
Met name op snelweg heb ik het idee dat iets minder is.
Maar geen overtuigend verschil als eerste indruk.

Wel is het een vooruitgang wat comfort betreft.
Meer ruimte en ondersteuning van de voeten.

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan