Honda CB Seven Fifty rijders (deel 4)

Paul4all

MF veteraan
14 jul 2009
12.099
390
Achterhook
Na bijna 4 jaar(tussen deel 1 en 2 zat 7 jaar en deel 2 en 3 zat 2 jaar :') ) is het weer tijd voor deel 4
Hier kunnen we lekker verder praten en ideeën uitwisselen.

Even wat informatie over deze fijne,stoere naked

De Honda CB750 is een motorfiets die in verschillende modellen werd gebouwd tussen 1969 en 2003
In 1969 was dit de eerste viercilinder motorfiets die grootschalig in serie werd gefabriceerd. Het model Dream CB 750 Four werd op 25 oktober 1968 op de 15e Tokyo Motor Show gepresenteerd.

De komst van de CB 750 deed de motorfietsmarkt op zijn grondvesten schudden, en wordt door velen rechtstreeks verantwoordelijk geacht voor de teloorgang van grote delen van de Europese motorfietsindustrie. Van het merk Triumph is bekend dat na afloop van een vergadering van de raad van bestuur iemand terloops opmerkte: "They're building a four cilinder, you know". Hierop werd de vergadering onmiddellijk hervat en men besloot tot het in productie nemen van de de Triumph Trident en BSA Rocket 3 drieclinders, die de beide merken echter niet meer konden redden. Kawasaki moest terug naar de tekentafels omdat hun eigen geplande 750 cc viercilinder niet meer de geplande impact zou hebben en zij besloten tot het uitbrengen van de Kawasaki Z 1 900, die echter pas eind 1972 werd gepresenteerd. Ook Laverda, Moto Guzzi en Ducati kregen behoorlijke klappen. Alleen BMW kwam de "CB 750-hausse" redelijk ongeschonden door, mede door een vaste klantenkring en een sterk imago op het gebied van betrouwbaarheid.

Toch bleek de Honda CB 750 (vaak tegen de verwachting in) een betrouwbare motor, die zowel toeristisch, in wedstrijden en als zijspan-trekker inzetbaar was. De machine bood ook accessoires die eind jaren zestig nog geen gemeengoed waren, zoals een startmotor, richtingaanwijzers en een hydraulisch bediende remschijf.

De CB 750 bleef vrijwel ongewijzigd in productie tot hij in 1991 werd opgevolgd door de Honda CB 750 F2 Seven Fifty. Intussen waren enkele bijzondere uitvoeringen verschenen, zoals de CB 750 Hondamatic met automatische versnellingsbak in 1976 en de wat sportievere modellen F1 (1975) en F2 (1977) en een custom, de CB 750 C uit 1981.

De Honda CB 750 werd aan het einde van de twintigste eeuw door motorjournalisten wereldwijd gekozen tot "Motorfiets van de Eeuw". Mike Hailwood, door zijn racesuccessen deels verantwoordelijk voor het succes van Honda, werd overigens "Motorcoureur van de Eeuw".

250px-Honda_CB_750_k1.jpg

Honda CB750four 1969

250px-1975_Honda_CB750F_Supersport_2.jpg

Honda CB750F1 1975

250px-Cb750_four_K7.jpg

Honda CB750K7 1977

4228_0_1_2_cb%20750%20sevenfifty_Image%20credits%20-%20Steve%20McLaren.jpg

Honda CB750 Seven Fifty 1991

Bron.Wikipedia


Dit is het eerste deel gestart in Oktober 2003 door PK
Wie o wie rijdt er CB Seven-fifty?

Dit is deel 2 gestart in Augustus 2010 door mijzelf
Honda CB Seven Fifty rijders (deel 2)

En deel 3,gestart in september 2012
Honda CB Seven Fifty rijders (deel 3)

De rijders :} *O*
full
*O*


Paul4all :W

full


Paprikapoeder
:W

motor3.jpg



a4 :W

full



Koeno :W

26304711.jpg



slijpsteen
:W
Ja,ook dit kan met de Seven Fifty

full



Rimconator
:W

full



bierelier
:W
Bijna klokje rond :}

_MG_1541cc-border.jpg



Dirtbag :W

full




ArjanAnimal
:W

full



OhShit :W
Nighthawk,de Amerikaanse Sevenfifty

minip1000791.jpg



erikamsterdam :W

full




phm :W

full


Blackened :W
Unieke kleur

full


kermit de hond :W

full


MaTra :W

DSC01474.JPG



Bernez :W

sf_ber10.jpg



rensoo :W

full


Cindy :W
Heeft er zelfs 2
Seven Fifty
FiftySeven3.jpg


En Nighthawk
MotorCindy6.jpg


Gerran :W

IMG_1299.JPG


Donkeyman
:W

full



full



Matt Mobylette
:W

IMG_2722.jpg


Gompieman :W

14514856175_ac99799629_c.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zal eens kijken of ik een nieuwe foto kan maken voor de OP, die foto is inmiddels 6 jaar tijd, intussen is de motor er toch wel anders uit komen zien, waarvan het meeste toch echt niet ter verbetering is jammer genoeg.

db
 
Hi,

Ik heb deze week een Honda CB 750 gekocht uit 1995. Mijn eerste motor :) Volgende week kan ik hem ophalen. Hij heeft wel een poetsbeurt nodig. Iemand tips over hoe ik de uitlaatbochten en motorblok kan poetsen?
 
ook ik zal even een nieuwe foto moeten maken, de huidige heb ik blijkbaar gewist :?



zo is hij nog wel ongeveer, had ook nog een paar foto's op bikepics staan bedacht ik ineens :)


bikepics-1717066-full_zpsyr8o6mob.jpg




bikepics-1717064-full_zpsqkj3zg1y.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hi,

Ik heb deze week een Honda CB 750 gekocht uit 1995. Mijn eerste motor :) Volgende week kan ik hem ophalen. Hij heeft wel een poetsbeurt nodig. Iemand tips over hoe ik de uitlaatbochten en motorblok kan poetsen?

scotch brite voor uitlaat denk ik

blok, hangt er vanaf af het een zwart of alu kleurig blok is.
DASTY werkt iig voor het reinigen
 
Tijdje niet op forum geweest, maar niet stil gezeten; kuip verwijderd (met veel hulp van degene die de kuip heeft gekocht), verhoogd stuur vervangen door laag zwart stuurtje, spiegels vervangen, 'nieuw' tweedehands zadel, kettingbeschermer mat zwart gespoten, nieuwe koplamp met steunen gemonteerd, nieuwe miniclaxon (oude 2 claxons pasten niet meer), tankdop mat zwart gespoten en grootste deel stickers verwijderd. Nu eventueel nog vorkpoten matzwart spuiten en dan ben ik - waarschijnlijk - tevreden.....
full
 
Tijdje niet op forum geweest, maar niet stil gezeten; kuip verwijderd (met veel hulp van degene die de kuip heeft gekocht), verhoogd stuur vervangen door laag zwart stuurtje, spiegels vervangen, 'nieuw' tweedehands zadel, kettingbeschermer mat zwart gespoten, nieuwe koplamp met steunen gemonteerd, nieuwe miniclaxon (oude 2 claxons pasten niet meer), tankdop mat zwart gespoten en grootste deel stickers verwijderd. Nu eventueel nog vorkpoten matzwart spuiten en dan ben ik - waarschijnlijk - tevreden.....

mooi, hele verbetering!

Mag mijn brommer ook in de OP?


full
 
Tuurlijk Math22, alle brommers mogen er toch zeker in...? Wat betreft de lamp Roel'; laten bestellen uit een boekje bij de dealer..... Iets meer dan 4 tientjes..... Kan het, mocht je dit willen, wel eens navragen voor je. De spiegels, Koeno, heb ik gekocht bij Louis in Aken. Met het verlaagde stuur was mijn zicht belabberd. Dat is nu een stuk verbeterd, evenals de aanblik (vind ik dan....). Dus een NL motor met een Belgisch zadel en Duitse spiegeltjes.... Soms is het handig in Maastricht te wonen.
 
Ziet er goed uit, Mosa Trajectum! Ik heb mijn SF nog wel met originele kuip (zoals jij er ook op had), t is weliswaar niet mooi, maar wel erg praktisch voor me. Dus laat ik het maar zo, maar eerlijk is eerlijk.........zonder kuip smoelt de SF toch altijd een heel stuk beter. :] :}
 
Ziet er goed uit, Mosa Trajectum! Ik heb mijn SF nog wel met originele kuip (zoals jij er ook op had), t is weliswaar niet mooi, maar wel erg praktisch voor me. Dus laat ik het maar zo, maar eerlijk is eerlijk.........zonder kuip smoelt de SF toch altijd een heel stuk beter. :] :}

Dank! Tot 120 per uur is het prima te doen hoor ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan