CBR1000F clan: Part (00)10, shaken, not stirred

Zadel van een 92er past gewoon op een nieuwere en andersom. Is precies hetzelfde. Heb op mijn 92er destijd een zadel van een 96er gezet. Probleemloos. Er moet dus iets anders aan de hand zijn. Valt ie wel in de vergrendeling/slot?
 
Weet niet of het zadel van een SC21 en een SC24 gelijk zijn. Kan namelijk zijn dat het zadel van een overjarige SC21 af kwam.
 
Anders misschien te strak bekleed waardoor het schuimrubber te ver terug getrokken is?
 
Ja valt er perfect in. Lijkt wel alsof een stukje van de achterkant mist

Als ik naar de foto van je zadel kijk en naar dat vergelijk met een afbeelding van een standaard zadel lijkt jouw zadel inderdaad minder ver door te lopen. Conclusie lijkt dat het zadel bewust of onbewust is ingekort.
 
ff een vraagje
ik heb t volgende probleem
soms 1x per week ls ik mn motor start en weg rijd slaat ie na ong 300 meter af start opnieuw
zelfde probleem als ik een half uurtje wacht doet ie het gewoon weer
heb de CDI vervangen
lijkt of ie soms geen brandstof krijg
ik denk er serieus over als ik t probleem niet kan vinden
mn DD te verkopen
ik weet niemand die me kan helpen behalve de veel te dure dealer
mischien iemand hier die me kan helpen tegen een redelijk tarief
alvast bedankt grt Marco
 
Wellicht is je brandstof membraam niet helemaal goed, of je vacuum slang van je tank naar je carbs of je carbs zijn wat vies.

Mogelijke oplossing:

- Vacuum slang van tank vervangen, ff checken of die verstaft is
- Carb reiniger door je brandstof heen mikken (ik gebruik altijd Forte, fijn spul)
- Brandstofkraantje uit elkaar draaien bij je tank, kijken naar membraam
 
Klinkt alsof hij of verzuipt (check de choke kabel) of dat hij geen brandstof krijgt (zie vorig antwoord).
 
Heeft je DD ook een benzinepomp? Want die geven vaak dit soort klachten.
Gebeurt het meestal na een koude vochtige nacht? Dan zijn vaak de bougiekabels en/of bougiekappen niet helemaal okselfris meer.
 
Klinkt alsof de vacuüm van de tank verstopt zit. Heb dit probleem ook eens gehad bij mijn DD. Exact dezelfde klachten.
 
mensen bedankt
maar t kan dus van alles zijn
eerlijk gezegd heb ik geen zin om weer 500 euro in de DD te stoppen
en zelf heb ik niet de mogelijkheid om t zelf te doen
geen ruimte om te sleutelen
en van sommige dingen echt geen verstand
 
mensen bedankt
maar t kan dus van alles zijn
eerlijk gezegd heb ik geen zin om weer 500 euro in de DD te stoppen
en zelf heb ik niet de mogelijkheid om t zelf te doen
geen ruimte om te sleutelen
en van sommige dingen echt geen verstand

Goedkoopste oplossing is carb reiniger in de tank gooien, dat kost je een 10tje of 2.
Gratis is de tank los schroeven, iets omhoog tillen en de slangetjes die er aan zitten even bekijken of foto's van maken en hier plaatsen. Kost alleen wat tijd.
 
Mijn DD gaat in winterslaap, Tank vol met additief t.b.v benzine / carb's
Accu gedemonteerd en af en toe aan de druppellader, en in de wintermaanden krijgt ie weer een vers kettingset en misschien een vernieuwde linksysteem vanwege speling op de lagers. Zodat ie helemaal klaar is voor zijn seizoen 2017.

Nu al zin in, hopelijk zal de winter weer snel voorbij zijn,

Wie zet zijn DD ook in de stalling, of rijden jullie allemaal door in de winter?

In ieder geval ben ik een mooi weer rijder, en in de winter staat ie lekker warm en droog.
 
Ik ben ook een mooi weer rijder.
Ik zet hem in de schuur, lader er op en na de winter weer rijden.
 
Hallo. Ik ben nieuw op het forum. Ik rij een Honda CBR1000F uit 1994. Een geweldige motor!

Ik heb wat schade aan mijn motor en wil de topkuip opnieuw laten spuiten. Het probleem is dat de stickers op de motor niet meer te krijgen zijn.

Heeft iemand misschien nog een stickerset voor me liggen? Ik heb ook al gevraagd bij een reclamebureau, maar daar vragen ze al € 200,- voor 2 stickers. Dat wordt me te gortig. Als ik niks kan vinden, laat ik ze denk ik maar zwart. Voor een beeld van mijn motor hierbij wat foto's

full

full

full

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan