Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic - deel 2

Ok, ja ik pak dan gewoon de koffers eraf eigenlijk :)

Mooie dingen die Vtr's, het is dat ze zo belachelijk zuipen anders wist ik het wel.
Met mijn GT kan ik 3 dagen woonwerk rijden tussen tankbeurten, 360 km, en dat speelde best een rolletje bij de keuze.
 
Inderdaad ...zuinig en vtr rijden zijn twee dingen die niet bij elkaar passen. Maar ook de zithouding is behoorlijk extreem en vindt ik het persoonlijk zeker geen aanrader voor woon werk kilometers. Bij mij is dit nooit een criteria geweest omdat ik er sowieso geen woon werk rij met de motor. Zover ik het nu heb ervaren met de Triumph is dit een motor die een mooie balans heeft tussen sportief en toer. Niet te extreem qua houding, toch sportief mee te rijden met een prettig stuurbekrachtiging en de mogelijk om wat bagage mee te nemen of een duo passagier.
 
Waarom zit het sprint topic trouwens in toermotoren ? Ik zie sommige motoren in sport die veel minder sportief zijn als de Triumph. Als ik denk aan toer denk ik altijd aan een pan/bmw/diversion en daar vind ik persoonlijk de Triumph sprint niet tussen passen. Daar in tegen een vfr800/1200 Ducati St huppeldepup en k1200r ( of s geen idee van die types).
 
Rustig hier ;). Vrijdag helaas mijn topcase er afhalen die is gescheurd ( zelfbouw...) Maarja Zaterdag wel om 06:00 vertrekken en dan gaan we lekker een dagtocht maken door de Ardennen/luxemburg/Eifel. Route is ongeveer 800km :]
Eindelijk weer eens echt lekker sturen. Achter mijn leerlingen aan kom je daar niet altijd aan toe _O-
 
Heren en natuurlijk ook dames,

Ik ga zaterdag 8 okt eindelijk een Sprint ST 1050 kopen.
Enige tips waar ik op moet letten?
Het betreft een Blauwe Sprint ST 1050 uit 2005, 23000 km met koffers.
Alvast bedankt voor de info
 
Vandaag weer lekker 870KM er bij gezet op de teller :]
full
 
Waarom zit het sprint topic trouwens in toermotoren ? Ik zie sommige motoren in sport die veel minder sportief zijn als de Triumph. Als ik denk aan toer denk ik altijd aan een pan/bmw/diversion en daar vind ik persoonlijk de Triumph sprint niet tussen passen. Daar in tegen een vfr800/1200 Ducati St huppeldepup en k1200r ( of s geen idee van die types).
Tsja, een sportmotor zou ik het nu ook weer niet noemen, het zit er echt tussenin (net als de latere VFR's inderdaad). Talking of which....

...vorig weekend me heerlijk vermaakt in de Moezel, met een maatje op een VFR800 Vtec.
Als je dan even ruilt valt op dat de VFR een kortere wielbasis heeft (of in ieder geval zo voelt), maar het koppel van de Triumph is echt heerlijk, wat een verschil. De VFR had flink meer dorst trouwens. Misschien niet zo raar omdat die veel meer toeren moest draaien voor hetzelfde tempo.

Op de terugweg kwam ik erachter dat m'n GT begrensd is op 250 km/h :?
Ontsteking wordt dan echt even onderbroken lijkt het (zelfde gevoel als de toerenbegrenzer), hij liep er herhaaldelijk hikkend tegenaan als het ware. De weg liep iets af, dus hij leek prima sneller te willen nog.
 
Laatst bewerkt:
Een blauwe ST 1050 uit 2005 met net geen 22000km is nu mijn eigendom.
De Duitsers missen er nu een. ;)
Nu nog afspraak maken bij de RDW en rest BPM betalen en dan mag ik er mee rondrijden.

Jammer dat ze het originele achterlicht vervangen hebben door een simpele rij ledlampjes.
Maar heb al mooie LED achterlichten gezien die perfect passen.
Er zit een niet TÜV gekeurde sportuitlaat op, lekker geluid. :D
 
het heeft een tijdje geduurd maar is heb de OP weer up to date gemaakt.

Gentleman racer en slijptol toe gevoegt aan de lijst Dit zijn de M-F leden met een Sprint ST of GT
Bandit Budel doorgehaald omdat hij zijn sprint heeft verkocht.
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig nieuwjaar allemaal,

Afgelopen woensdag mijn 2010 Sprint GT ingeruild op een zwarte 2014 GT met slechts 2.800 km op de teller, blij mee!
 
Hij Lexe,
Zou je mijn motorgegevens willen veranderen?
Van parelmoer wit naar khaki effect green.
Ik heb de Triumph overgespoten namelijk.
Gr. Ard.
 
Te koop nieuw K&N filter TB-1005 voor Sprint Gt, Tiger ,Speed 1050.
Zat er al een in mijn Sprint Gt . ;-( haha

Incl opsturen 48 euro.

Groet Rob
 
Terug
Bovenaan Onderaan