Dani Pedrosa deel II

Beterschap maar weer voor Dani! Wat een rotklap zeg!
 
Denk wel dat het hem zijn 4 plek in het Wk gaat kosten. En nu maar hopen dat ik snel herstelt.
 
Geslaagde sleutelbeen operatie voor Dani Pedrosa

#JapaneseGP – Terwijl zijn collega’s in Motegi zich voorbereiden op de wedstrijd van de Motul Grand Prix of Japan werd Dani Pedrosa zaterdagavond in Barcelona geopereerd aan zijn vrijdag in Motegi bij een crash gebroken rechter sleuteleen.

Dani Pedrosa kwam vrijdag tijdens de tweede vrije training van de Motul Grand Prix of Japan hard ten val. De Repsol Honda coureur werd met een flinke highsider van zijn Honda geworpen waarbij hij hard met schouder op het asfalt terecht kwam. In het medical centre werd duidelijk dat Pedrosa een breuk in zijn rechter sleutelbeen had overgehouden aan de crash.

Om geen tijd te verliezen besloot de Repsol Honda coureur de eerste mogelijkheid aan te grijpen om terug te vliegen naar Spanje om zich daar in Barcelona bij zijn eigen arts te melden voor een operatie. Na zaterdagochtend geland te zijn op het vliegveld van Barcelona melde de Honda coureur zich direct in het Universitari Dexeus ziekenhuis.

Na een eerste onderzoek werd de operatie zaterdag in de namiddag uitgevoerd door Dr. Victor Marlet en zijn team van het Catalaanse Instituut voor Traumatologie en Sportgeneeskunde (ICATME).

De artsen in het Universitari Dexeus ziekenhuis waren na afloop tevreden over het resultaat en spraken over een geslaagde ingreep:

“Door het gebruik van een CAT scan werd bevestigd dat Dani Pedrosa een verbrijzelde fractuur met vier fragmenten had opgelopen bij de crash. Een operatie werd uitgevoerd aan het rechter sleutelbeen, waarbij er een titanium plaat geplaatst is. Het resultaat van de operatie was bevredigend. De komende dagen zal Dani nog een aantal keren terugkeren voor een controle waarna we meer kunnen zeggen over het herstel.”

Het Repsol Honda Team zal de komende dagen met meer nieuws naar buiten komen over de duur van Pedrosa’s herstel en de eventueel in te zetten vervanger voor de komende wedstrijd (en).

Geslaagde sleutelbeen operatie voor Dani Pedrosa
 
Boing! Dat zou nieuws zijn, zeg. Ik hoop het eigenlijk niet, alhoewel ik het ook wel weer goed geweest vind bij het Repsol Honda Team voor hem. Mocht het wel waar zijn, dan zou ik het zonde vinden om Crutchlow door te schuiven, en daarvoor dan weer Nakagami in de plaats. Heb zelf nog wel wat andere coureurs op mijn favorietenlijstje staan die ik dan graag in de GP's zou zien.

Wat ik ook las in het commentaar op Speedweek is dat dit Nakamoto's laatste seizoen zou zijn? Daar heb ik niets van vernomen. Hoop veranderingen binnen HRC voor volgend jaar als dat echt allemaal waar zou zijn.
 
Dani in of uit maakt me niet zoveel uit, maar als hij zou vertrekken ben ik wel heel benieuwd naar hoe Honda het op zou lossen. Voordat ik daar meer dan drie seconden over nadenk kies ik voor de laatste zinnen van het artikel:

"Wie gesagt: Bisher ist das alles nur Spekulation. «Dani ist motiviert, er will in Valencia wieder fahren», versicherte uns ein Repsol-Honda-Teammitglied.
Aber im GP-Paddock gilt: Wo Rauch ist, ist auch Feuer."
 
C3Y7ZXqUcAAb9tT.jpg:large
 
Laatst bewerkt:
Toch een mooie 5e plaats zondag *O*

Nou wel hopen dat de voorbanden beter zijn dan vorig jaar, maar heb mijn twijfels gezien alle crashes tijdens de race over de voorband gingen :X

C739X70XUAAOErO.jpg
 
Dani Pedrosa, Repsol Honda Team (P3): “Ik ben erg blij met de stappen die we vandaag gemaakt hebben, en over het algemeen hebben we een positief weekend gehad. We hebben een aantal dingen verbeterd over de laatste paar races, en ook in de trainingen stonden we er beter voor. De kwalificatie was nog niet wat ik gehoopt had, maar vandaag hadden we een goede start en ging ik als eerste de eerste bocht in. Dat was best een tijdje geleden, en ik heb de race een aantal ronden geleid, wat goed is. Aan het einde kreeg ik het moeilijker met de voorband. Ik voelde dat de rechterkant gewoon klaar was, dus ik kon het niet voorkomen dat Valentino me passeerde. Na de crash in Argentinië, wilde ik voorkomen dat ik de voorkant weer verloor, dus ik probeerde alleen maar de finish te halen.”

C-DC-2NXgAEXEvm.jpg


C-KZaW1XUAQMMMM.jpg
 
Er zijn te veel die hem afschrijven. Hij is nog steeds een topper.

Ik ben blij dat hij weer een podium kon bijschrijven.
 
Helemaal mee eens. Daarnaast is het ook een rijder die nog heel erg bescheiden lijkt te zijn, wat ik sowieso doorgaans een mooie eigenschap vind bij sporters :)
 
Mooie coureur, en ook prachtig dat ie af en toe weer opduikt.

Afgelopen seizoen en nu eigenlijk ook weer toch niet veel meer dan een subtopper op enkele uitschieters na.

En ik vond dit toen heel naar:


Verder hoop ik dat ie zich dit jaar wat vaker voorin laat zien en niet het ondergeschoven kindje achter Marquez is..
 
Ik vind het best knap dat Dani zo goed uit de voeten komt met de 'onrijdbare' Honda. Hij is de kleinste van het veld (geloof ik) en rijdt op een machine die schijnbaar veel kracht nodig heeft om in het gareel te houden.
 
Pedrosa grootste kanshebber morgen,als hij de eerste ronde goed door komt... gun het m ook wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan