Tweetakt verenigt U zich hiero deel2

Ik heb intussen wat replieken van Dellorto boeren, maar verder dan, je kan deze vergelijken, met plaatje/data van 2 takt en 4 takt phbh komt het niet. Het lijkt er op dat de 'experts'ook niet weten, of begrijpen dat er een verschil is tussen zuigergestuurd en membraan.

Inderdaad lopen sproeierdata erg uiteen, van 90 naar 130. dit kan wellicht ook aan dere naald/vestuiver liggen.
Ik moet zeggen dat ik het vrij bijzonder, en ook wel wat frustrerend vind dat niemand je kan/wil zeggen welke naald er nu in een zuigergestuurde versie moet...of welke combi er in de membraamversie zit..
 
Dan mag je hopen dat de typenummers veel eenduidiger zijn dan bij Mikuni, als je dan achter wat nummers kan komen van Jawa rijders die een dellorto gemonteerd hebben zou je op zoek kunnen gaan naar zo'n carburateur.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, maar wat ik eerder meldde, wellicht dat deze mensen geen idee hebben van dit verschil en met membraam,-set up rijden. Een verbetering is het ook hiermee al.
Het zou misschien wel kunnen verklaren waarom de een een 90 HS heeft, en de ander 130 claimt.
Desalniettemin heb ik op fora en YouTube naar deze data gevraagd, dan kan ik het wellicht vergelijken wat ik in de mijne zit.
Ik denk dat ik intussen- gezie je toch moet zoeken- ook een setje naalden voor de koso scoor.
Met de 110 HS en naald nu helemaal onderin(1tje naar boven en op deellast lopen is een ramp, maar mengsel bovenin redelijk) loopt hij op deellast vrij acceptabel, maar ben wat bang dat vanaf 100km/h mengsel wat te mager is(naald heeft hier stiekum toch wel wat invloed)

Ik heb geprobeerd te registreren op het yammie RD forum, maar dit forum is kennelijk dood..
dit voor de mikuni-vraag die ik had..en wellicht zou er iemand een zuigergestuurde-mikuni-die vlgs topham niet bestaat?- willen verkopen.
 
Ja het RDforum is nagenoeg terziele, als je wilt kan ik je wel het emailadres mailen van Coeno van Houten, die weet er veel van en heeft veel onderdelen.
 
Laatst bewerkt:
Ja het RDforum is nagenoeg terziele, als je wilt kan ik je wel het emailadres mailen van Coeno van Houten, die weet er veel van en heeft veel onderdelen.
Oeh, dat zou ik wel fijn vinden..
Intussen denk ik dat ik deze queeste op een lager pitje moet zetten..
Waarschijnlijk vanaaf een duc 750 bj 2000 ofzo hierheen rijden..mijn eerste nieuwerwetse ervaringsdinges.. spannend!
 
Oeh, dat zou ik wel fijn vinden..
Intussen denk ik dat ik deze queeste op een lager pitje moet zetten..
Waarschijnlijk vanaaf een duc 750 bj 2000 ofzo hierheen rijden..mijn eerste nieuwerwetse ervaringsdinges.. spannend!

Heb ik ook gehad een Duc 750,super stuurfiets,wel wat futloos en mechanisch helaas niet al te betrouwbaar.
 
Wat ging er dan stuk?

Enthousiast wilde ik al kijken naar een naaldenset voor de Dellorto phbh..zijn er dus niet?
Bij mij was het vliegwiel losgelopen,toen ik hem verkocht had is bij de nieuwe eigenaar een krukaslager kapot gegaan,misschien een gevolg van het losgelopen vliegwiel.
Kennisgeving voor omleiding
 
Laatst bewerkt:
tssk, ik verpruts echt iets.. dank voor de link.. misschien hebben ze er ook naalden voor de koso.. die zijn er ook in 2 soorten prijzen, wellicht niet dezelfde kwaliteit..net als de koso's zelf.
 
Zeer binnenkort komt deze naar mij toe :-) geloof dat ik voor mij persoonlijk qua looks enzo wel de ultieme 2 takt heb gevonden. Veel chroom en een blauw kenteken, voldoende snel en betrouwbaar en in zeer goede staat. *O* :] :}
full
 
Goedenavond twee takt fans,
Zocht naar een beetje levendig 2-takt topic en dit lijkt er wel aardig op .
Wil even me verhaaltje met jullie delen als jullie het niet erg vinden.
Vond klassieke motorfietsen altijd al erg mooi en gaaf en wil altijd al iets met die liefde gaan doen.
Nu heb ik om een beetje circuitdagen te rijden begin 2014 een ZX10R 2005 gekocht omdat ik een vervanger wilde voor me CBR900RR 95’’ maar ik heb echt niets met die kawa, rijd en remt giga hard en stuurt super dat niet, maar heb er een hoop ellende mee gehad en nu alles eindelijk goed is heb ik er nog steeds niets mee, het is gewoon niet mijn ding zegt me hart.

Circuit rijden gewoon voor de lol vind ik wel erg leuk aangezien op de weg je steeds minder kan en mag, nu zit ik te denken om de kawa te verkopen en een leuke twee takt klassieker te nemen om daar een beetje mee te gaan rijden op het circuit, gewoon omdat het me leuk lijkt en je daar veel meer gevoel bij hebt.
Tevens vind ik sleutelen aan motorfietsen ook erg interessant ben dan ook niet al te bang om wat aan de fiets te doen al is twee takt uit de zundapp tijd vast wel iets anders dan dit.

Er rijden natuurlijk al wat klassiekers met die dagen mee en dat is zo gaaf het geluid de passie en de liefde voor die machines, ook al een beetje bij SAM op de site zitten kijken en je kunt ook leuke (demo) dagen rijden, daarnaast is een collega ook helemaal twee takt gek en heeft me eigenlijk nog meer aangestoken.

Nu zal de kawa wel eerst weg moeten voordat ik naar wat anders opzoek kan, maar wat zou dan verstandig zijn, mijn idee zegt dat een 125,250 tot zo 400cc wat te weinig is voor mijn 1.87 en 95kg (zonder pak), dus ik zat zelf een beetje naar een Suzuki GT750 te kijken wat ik toch wel een erg gaaf model vind zo’n 3cil met die uitlaten en uiterlijk, zag hier ook een GT500 voorbij komen wat er ook leuk uit ziet, een kawa KR1S is wel meer racer maar denk buiten mijn budget?, een RD400 ziet er ook leuk uit en moet zeggen een Jawa 638 of in die trend spreekt me ook wel aan.
Het liefst zoek ik een echte klassieker met een blauwe plaat zodat ik ook nog een beetje rondjes over de dijkjes kan rijden hier en die blauwe plaat heeft ook wat.
Wat zouden jullie een beetje aanbevelen wat leuk is om naar te kijken in mijn gedachte naar een leuke twee takt ook voor rondjes op het circuit.

Wellicht kan ik hier wat meer opdoen en komt het er echt van dat ik de zx10 weg doe voor iets leuks, hebben jullie nog tips en tricks waar naar te kijken, leuke modellen of advies.
Budget zal zo tussen de 3 en 3.5k zijn denk ik als de kawa goed verkoopt.

Foto van collega met een racer van een vriend van hem.
full
 
Laatst bewerkt:
Ik denk als een combi zoekt tussen circuitrijden en op straat dat een GT500 een goede keuze is, een GT750 is ook mooi alleen moet daar als er iets aan de hand is met 1 van de zuigers gelijk het hele cilinderblok er af.
Met een GT500 is al heel veel geraced en er zijn allerlei opvoergegevens voor.
 
Ja dat is zo,maar vergeet dat budget maar als eerste daar ga je het niet mee redden,
om een oude 2takt enigszins op race niveau te krijgen gaat je veel meer kosten.
Een Kr1 of KR1-S zijn makkelijker circuit klaar te krijgen maar denk nog te nieuw voor de SAM.
Maar zelfs als dat wel zou kunnen is je budget te laag.
Als je goede 2takt circuit racer wil dan is de Aprillia RS250 de beste keus,maar ga je
daar het maximale uithalen dan zullen de kosten hoog zijn,de oud Aprillia cupracers kunnen
je daar alles over vertellen,regelmatig ging er wel iets stuk.
Wil je met een t500 aan de slag neem dan eens contact op met Cor die kan je daar
alles over vertellen corgeraets
 
Laatst bewerkt:
Ja budget om de motor te kopen is dat, daarna zal er vast nog veel tijd ,energie en €€€ in gaan.
Die tip van een 500ipv 750 voor het onderhoud aan het blok is wel een goede.
 
Yamaha RD350LC yvps. Watergekoeld, redelijk goed rijwielgedeelte wat met wat vering componenten vervangen goed geschikt is voor circuit gebruik en standaard al voldoende pk's/vermogen en tevens vrij eenvoudig veel meer pk's/vermogen er uit te halen.
En oud genoeg voor bij de SAM
 
Reken er op dat een goed exemplaar zomaar boven de 3000,- euro gaat kosten en dan
moet je hem nog raceklaar maken.Koop je een opknapper ben je alleen al aan het blok
in orde maken al vele euries kwijt.Als je een circuit fiets wil is de goedkoopste optie
waarschijnlijk een exemplaar te kopen die al raceklaar is,en dan een goede want een afgeragde
race motor is helemaal een drama.Reken daarnaast nog op vele euries aan onderhoud,en moet je
nog niet de pech hebben dat het blok in elkaar draait.
Ik heb op een 2takt wedstrijden gereden met een RD350LC en dat was in de tijd toen ze nog vers waren,ik ben er mee gestopt omdat de kosten te hoog werden na 2 in elkaar gedraaide blokken was ik genezen :)
Maar goed laat je vooral niet ontmoedigen door mijn horror verhalen,maar zie het
dat je rekening moet houden met hoge kosten. ;)
Een moderne 4takt is veel betrouwbaarder,remt en stuurt ook veel beter dan een oude racer uit de jaren 70 en 80 .
 
Laatst bewerkt:
Of wat dacht je van zoiets, het is boven je budget maar dan ben je wel direct klaar.
Motorrad gebraucht kaufen | eBay Kleinanzeigen

nee niet helemaal me smaak, hoef van mij niet met kuipen enzo.
houd een beetje van zoiets, soort van smaak dan, breed stuurtje, nummer boordje er op en gaan
full

zat eerst ook aan een CB(boldor) te denken, maar rij sinds een half jaar een 2Cil motor voor woon/werk en vind het echt zoveel mooier en apparter rijden dan een 4cil, tweetakt sprak me ook erg aan en mijn collega zat me ook weer een beetje gek te maken en het lijkt me wel wat.
 
Laatst bewerkt:
Als je qua 2takt een beetje die kant op wilt dan zou ik voor een RD350 gaan. Alleen kom je met je budget lang niet uit.

Yamaha-RD350LC-special-(4).jpg


5b4dee4be1149dea65b136655878bdf0.jpg

yamaha-rd-350-n-3.jpg
 
Laatst bewerkt:
zo iets zat ik ook naar te kijken, alleen ik vind een heel ander model, lucht gekoeld .

http://www.speurders.nl/overzicht/motoren-en-scooters/motoren-oldtimers/yamaha-rd-350-161784090.html

ziet er zo alleen heel anders uit.

en budget, tja je kan er natuurlijk steeds meer en meer in stoppen elke keer weer een beetje, hoeft ook niet gelijk klaar te zijn, me huidige kawa gaat ook steeds geld in.
kan er ook eerst mee rijden en dan steeds verder verbouwen naar me smaak en zin.

een 250 http://www.speurders.nl/overzicht/m...ram-air-9-77-oldtimer-28-794-m-159903142.html is daar nog een beetje leuk mee te rijden met mijn lengte en gewicht, of is het beter dat ik naar min 350> kijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een proefrit gemaakt op de suzuki 250 van speurders maar vond m niet fijn rijden, bokkig enzo ....koppeling was niet fris naar mijn idee ...maar goed dat is mijn idee...en vond toch teveel corrosie etc. Ik poets graag :-0
 
zo iets zat ik ook naar te kijken, alleen ik vind een heel ander model, lucht gekoeld .

Oldtimer Motoren te koop. Oude & Klassieke motorfietsen

ziet er zo alleen heel anders uit.

en budget, tja je kan er natuurlijk steeds meer en meer in stoppen elke keer weer een beetje, hoeft ook niet gelijk klaar te zijn, me huidige kawa gaat ook steeds geld in.
kan er ook eerst mee rijden en dan steeds verder verbouwen naar me smaak en zin.

een 250 Oldtimer Motoren te koop. Oude & Klassieke motorfietsen is daar nog een beetje leuk mee te rijden met mijn lengte en gewicht, of is het beter dat ik naar min 350> kijk.

Voor die RD350 moet je zoeken op R350LC of RD350 ypvs, die jij hebt gevonden is de voorloper. Die in mijn foto's zijn wel dik aangepast hoor met andere voor- en achtervorken, andere velgen, uitlaten en ga maar door...

Zo zien ze er standaard uit
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...lVariant1.modelDescription=rd350&pageNumber=1

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...lVariant1.modelDescription=rd350&pageNumber=1
 
Laatst bewerkt:
Wat je het beste kan doen is naar een SAM race gaan en eens praten met die mannen,
dan krijg je een beter idee van wat mogelijk is.
Een RD350 is wel leuk maar de meeste hebben hoge km standen en dan moet je echt
zorgen dat je een goed exemplaar te pakken krijgt,anders word het een financieel drama.
Ik heb zelf het eerste model gehad als racer en die was getuned door een toptunner,maar
dat was inwendig meer een TZ dan een RD,regelmatig open trekken en controleren is een must,anders loopt de boel geheid een keer in elkaar,en bij elke wedstrijd de sproeier bezetting aanpassen.Een GT 250 is niks voor race gebruik daar zit geen gang in.
Wat de ypvs betreft,de Japanse modellen zijn het beste,de Braziliaanse kan je beter mijden.
De oude versie is standaard ongeschikt als race motor,koppeling en versnellingsbak zijn van peperkoekkwaliteit,ontsteking en krukas kan geen langdurige hoge toerentallen aan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan