BMW R850/11x0R wie rijdt er een? (Part 2)

Deze band kun je ook overwegen:
"De winnaar uit de toerbanden Motorplus test dit jaar was de Dunlop Roadsmart 3."

Roelof.
 
IK heb zelf heel slechte ervaringen met Pirelli (binnen 1 week en max 800KM tot op het canvas versleten).

Heb nu Michelin Pilot Road 4 als voorband en de Pilot road 3 als achterband. (omdat de 4 niet in 18 inch leverbaar is)
Heb met beide banden nu 18.000 KM gereden en Zaterdag komt er een nieuw setje op de motor omdat de herfst en Winter in aantocht zijn en ik wel elke dag rij. De Pilot road is absoluut niets op aan te merken wat mij betreft.

Op vorige motoren altijd goede ervaringen met Metzeler. Reed ik meestal 25 tot 30.000 km met een set.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook Bridgestones onder de BMW en dat gaat droog of nat prima !

Achterband T 30
Voorband BT 23

:W
 
In de handleiding schrijven ze bij gewone velgen voor de 1100R:
voor 120/70 ZR 17 en achter 160/60 ZR 18.

Je hebt nu voor een R en geen ZR band.


Is dit niet een wat te korte samenvatting van het tabelletje in dat artikel? :?

Ik heb gekeken naar de regel met Tourensportler Für Nakedbikes, Sporttourer
Ik kan alle winnaars uit die andere regels wel noemen, maar volgens mij hadden we het over banden voor een 1100R en die valt toch wel in de klasse naked bikes. Toch?
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar die banden zijn nieuw en dus te duur vermoed ik gezien de vreemde keuze voor Z6 en Pilot Road 3.

Michelin setje voor € 184,-- ? Wel voor en achter een ander type...?

...


In ieder geval twee dezelfde types kiezen. Je bent toch al op het verkeerde aan het bezuinigen. En zorg dat ze passen op de velg, dus ZR en niet R.

Michelin Pilot Road 4, of inderdaad Bridgestone T30 zou mijn keuze zijn (die laatste had ik op mijn R850R). Bridgestone BT23 was de voorloper van de T30, maar die band is mij ook altijd bevallen.
 
In de handleiding schrijven ze bij gewone velgen voor de 1100R:
voor 120/70 ZR 17 en achter 160/60 ZR 18.

Je hebt nu voor een R en geen ZR band.Ik heb gekeken naar de regel met Tourensportler Für Nakedbikes, Sporttourer
Ik kan alle winnaars uit die andere regels wel noemen, maar volgens mij hadden we het over banden voor een 1100R en die valt toch wel in de klasse naked bikes. Toch?
Ik dacht "allrounder", want zo gebruik ik mijn naked R850R ook.
 
Ja, maar die banden zijn nieuw en dus te duur vermoed ik gezien de vreemde keuze voor Z6 en Pilot Road 3.In ieder geval twee dezelfde types kiezen. Je bent toch al op het verkeerde aan het bezuinigen. En zorg dat ze passen op de velg, dus ZR en niet R.

Michelin Pilot Road 4, of inderdaad Bridgestone T30 zou mijn keuze zijn (die laatste had ik op mijn R850R). Bridgestone BT23 was de voorloper van de T30, maar die band is mij ook altijd bevallen.
De R of ZR banden zijn beide Radiaal banden en passen allebei op dezelfde velg. Alleen de ZR banden zijn bedoeld voor snelheden tot boven de 240KM/h (wat aanbevolen is voor de R1100R) ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al een tijdje een R1150R uit 2001.

Het benzinelampje doet het niet meer, lampje zelf is nog heel.

Ik dacht dan schroef ik even de tankdop eruit en dan zie ik daar de vlotter wel en dan kan ik van daaruit verder kijken.
Ik kan alleen door het gat niks zien, ik zie in de verte het benzinefilter zitten.

Kan iemand mij vertellen waar de schakelaar voor het benzinelampje zit en hoe ik daar bij kan komen?
Ook zou ik graag willen weten hoe ik mijn benzinefilter kan vervangen. Ik kan met mijn hand niet door de opening van de tankdop. Bij mij K100 lukt dit makkelijk.
 
Ik heb al een tijdje een R1150R uit 2001.

Het benzinelampje doet het niet meer, lampje zelf is nog heel.

Ik dacht dan schroef ik even de tankdop eruit en dan zie ik daar de vlotter wel en dan kan ik van daaruit verder kijken.
Ik kan alleen door het gat niks zien, ik zie in de verte het benzinefilter zitten.

Kan iemand mij vertellen waar de schakelaar voor het benzinelampje zit en hoe ik daar bij kan komen?
Ook zou ik graag willen weten hoe ik mijn benzinefilter kan vervangen. Ik kan met mijn hand niet door de opening van de tankdop. Bij mij K100 lukt dit makkelijk.

Daarvoor heb je echt de BMW (of bvb Haynes) reparatiemanual nodig. Hij "hangt" in het www.

BMW Service Repair Manual Download

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met revisie van een achterremklauw (Brembo) van een R1100R (0402)? Vindt er precies geen revisiesetje voor. Onderdeelnummers van dichtingen van de zuiger heb ik kunnen vinden maar niets van de zuigers zelf.
 
Even bellen met bijvoorbeeld de Hobbyist in Hunsel. Die hebben veel, maar de site is niet altijd even duidelijk...
 
Daar had ik al naar gemaild. Hun antwoord: 'Losse zuigers zie ik ook niet en hebben wij ook niet in het programma'
Mij lijkt het onwaarschijnlijk dat ze los onbestaand zijn. Misschien staat er op het zuigertje een nummer waarmee ik mijn speurtocht verder kan zetten of het wordt een 2ehandsklauw zoeken..
 
Daar had ik al naar gemaild. Hun antwoord: 'Losse zuigers zie ik ook niet en hebben wij ook niet in het programma'
Mij lijkt het onwaarschijnlijk dat ze los onbestaand zijn. Misschien staat er op het zuigertje een nummer waarmee ik mijn speurtocht verder kan zetten of het wordt een 2ehandsklauw zoeken..

Tenzij de zuigers schade hebben, anders dan roest, hoef je de zuigers ook niet vervangen.

Goed ontroesten en weer monteren met nieuwe seals en met "rempasta" van bvb Ate

Remklauw reviseren? Een remmen revisieset is de eerste stap!

Roelof.
 
Terug
Bovenaan Onderaan