Terrot HO(S)

Gevonden en gefixed :)
 
Laatst bewerkt:
Fantastische motor om in het echt te bewonderen, zeker een aandachtstrekker in Amsterdam ;)

Leuk weer een gezicht bij een project gezien te hebben :)

Vandaag weer op Terrot naar het werk geeweest, forse omweg (even de Lek in gedoken) weer terug. Dat zet de teller op bijna 500 km in 3 dagen. Ik had nooit verwacht dat een motor uit 1929 zo bruikbaar zou zijn.
 
Ach, ze hebben wat meer onderhoud en zorg nodig en ze gaan niet zo hard.
Maar als ze in goede toestand kun je gewoon veel gebruik van maken.
Bij onze ajs matchlessclub zijn er mensen die ermee naar Spanje rijden. Volgend jaar gaat er een grote groep naar Polen 1200 kilometer,daar rondrijden en dan weer 1200kilometer terug.
 
Met het Veteranentreffen gisteren en een forse tourtocht over de veluwe en het rivierengebied vandaag heeft de Terrot er toch weer dik 200 km bij dit weekend :)



 
Ik heb bij m'n oude motoren wel eens mensen gehad met bizarre/domme vragen.. heb je ook wel eens zo iets met de terrot?
 
De meest bizarre vragen krijg je vooral van yuppen die met zo'n nieuwe retro nep Harley of Triumph rijden.
Zoals: Is dat nou leuk op zo'n oud ding rijden? Of van: Dat je dat durft op die ouwe meuk.
En dan trekken ze er ook nog vaak een vies gezicht bij.
 
De meest bizarre vragen krijg je vooral van yuppen die met zo'n nieuwe retro nep Harley of Triumph rijden.
Zoals: Is dat nou leuk op zo'n oud ding rijden? Of van: Dat je dat durft op die ouwe meuk.
En dan trekken ze er ook nog vaak een vies gezicht bij.


Maar vervolgens willen ze hem bij de caferacerdag/veteranendag wel per se tussen de oudjes zetten, want hun fiets is retro.
 
Ik heb bij m'n oude motoren wel eens mensen gehad met bizarre/domme vragen.. heb je ook wel eens zo iets met de terrot?


Valt mee, domme vragen bestaan niet zeggen ze. Ik had wel gehoopt dat het plaatje op het voorspatbord de vragen over de leeftijd zou opvangen, maar dat blijft terugkomen )


De enige vragen die mij mateloos irriteren zijn afkomstig van de fantastisch geïntegreerde kansenjeugd met Noord Afrikaans uiterlijk bij mij in de wijk:
- Mag ik er op rijden (meestal in de niet vragende vorm gesteld: Lata mij even rijden)
- Is dat een Harley (standaard bij mijn Ariel)
- Doe eens een wheelie
 
De enige vragen die mij mateloos irriteren zijn afkomstig van de fantastisch geïntegreerde kansenjeugd met Noord Afrikaans uiterlijk bij mij in de wijk:

- Doe eens een wheelie
_O- Zo herkenbaar. Vaak zelfs: "Doe wheelie doe wheelie!!"

Ach, ieder nadeel heeft z'n voordeel: ik woon er (gelukkig) al meer dan een jaar niet meer, maar de nabijheid van de polder en weilandweggetjes mis ik nog elke week.

Mooie foto's weer!
 
Mijn l had een uiterst zeldzaam vandaagevennnietmoment. Dus:

DSC_0219-1.jpg


Het was nog echt even genieten vandaag!
 
Heb je niet vaak mensen die zeggen "die heb ik ook nog gehad" en als je dan doorvraagt blijkt dat het om een heel andere motor gaat "een zwarte en hij zag er net zo uit".

Mooi plaatje weer ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja! Bij m'n enfield diesel' Ik heb precies zo'n dkw gehad' :Y


Ik heb dat bij de Ariel! Daar zijn er nogal wat van door het amerikaanse leger in kratten achtergelaten na de tweede wereldoorlog. :Y
 
De Amerikanen hebben ook veel matchless g3l en erg veel BSA m20's ingevoerd omdat eh, die WLA zo goed was.. :t
 
En weer 150 km erbij. Het enige onbetrouwbare (en dan ook ECHT onbetrouwbaar) was de TomTom :)


IMG_3198.jpg


Voor ik de Terrot kocht dacht ik dat ik op zoiets een paar keer per jaar op een mooie zondag een rondje van 30km zou maken. Ik ben niet teleurgesteld ;)
 
Ik vind eigenlijk dat je ook een bijpassende outfit aan moet schaffen..(ik ben stiekum gek op mode/kunst/muziek uit het Interbellum)
 
Ik geloof dat we het hier eerder over hebben gehad? Iets met themafeestwinkels ofzo..
Ik zal het i.i.g in gedachten houden..
 
Terug
Bovenaan Onderaan