Gilera GP 800

Kick


Groot was de verrassing om Sossa's bike te zien staan in de werkplaats van Isha :]
Goed idee van jou Sossa :}
Hopelijk wordt het nog lachu als Isha zijn camera om zijn buik bindt tijdens een straat ritje

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Ha ha en zoals ik gisteren al privé melde gebruikt hij net als ik borgmiddel op sportvario s bij scooters vanaf ongeveer 400cc.

Ben benieuwd naar het vervolg want weet zeker dat hij de camera op zijn buik plakt.
Wel wat jammer dat hij nog steeds niet kann weten dat dit het beest van de NL scooter markt is.

Prettig weekend en hopelijk morgen of maandag het volgende filmpje van mijn vriend Isha
 
ja mafkezen he.
ik ben blij dat diec50 en 21 tandwielen er niet onder zaten want dan zat hij alleen wheelies te maken.
hij moest zich nu al in houden haha. bij de weg die jcosta die eronder zat is ook gewoon een evo he. de evo 2 en nu zit de evo3 eronder voor de goede orde en volledigheid he.

volgende stap is nog steeds naar ruud voor de afstelling.

dan volgende jaar aan de bladen aanbieden.
scoterexpress moto73 etc
 
Laatst bewerkt:
Wel vak mannetje met een nette schone werkplaats vloer !

Je vingers openhalen is heel herkenbaar met pijnlijke herinnering en genezen duur lang.....
En elke keer als ik die !@#$%^&*() riem ga spannen, dan gebeurt het weer.... ezel en steen.

Zwarte rook uit de uitlaat, mengsel staat verkeerd er is te weinig lucht !
Daardoor blijft hij stationair niet lopen.
Rustig rijden risico verbrande kleppen of erger ( detonatie slecht vd drijfstang )
 
Laatst bewerkt:
Ha ha lachu baartmans Isha op de GP.
Zo herkenbaar die dotjes gas die al prijs geven dat er wat gaat gebeuren.
Er komen nieuwe scooters uit de laatste jaren maar er gaat nog steeds niemand over dit geweld heen.
Unique it is!
 
ik zo personelijk geen locktide aan de krukas doen kan dat je hem met los halen kaduk draait is redelijk aanwezig molennaar had dat toen ook al is bij jou gedaan toch
 
Jaja opa bert goed opggelet.
ik moest eerst de scooter weer rustig inrijden alvorens ik weer naar ruud moest. Dat is nu klaar.
maar voordat ik naar hem toe wil gaan wilde ik eerst toch nog naar isha gaan en ik wilde toch nog iets lichtere stiften in dit toch om een beetje te compenseren dat ik 4 tanden terug ben gegaan en weer de 22 voortandwiel erin hebt.

Nice jij hebt ook gelijk arie molenaar had hem ook 1x doorgedraaid.

Herken jij dat niet starten in het begin?
ik wel want dat was voor de montage geen probleem en na montage start hij ineens moeilijk tot nu zelfs niet meer.
ik herken het ook van gert.
hij had de boel eronder gezet alles klaar en vervolgens weigerde de motor te starten.
bleek dat hij bij het terug monteren een draadje klem was komen te zitten tussen de zwarte binnen deksel wat dus knelde.
de hele boel moest los en na het vrij maken van het draadje deed de scooter het weer als vanouds.
ik gok dat dat hier ook het geval is.
verder superleuk om dit gedaan te hebben isha was wild enthousiast.
zodra hij weer normaal loopt ga ik terug naar ruud.
ik verwacht namelijk minimaal 220 gps.
 
Mee eens. Goede momentsleutel doet wonderen 👍🏻

je zet hem op moment 'EN' met borgmiddel jou wonderen is niet wat het ook kan zijn: gewoon borgen die hap en geen grapjes maken met de krachten!

Neemt niet weg dat Isha deze keer vaag bezig is... welke maloot smeert nou daar borgmiddel op
?
 
Laatst bewerkt:
ik zeg altijd borgmiddel is voor mensen die niet zeker zijn van hun zaak bij mij is er nog nooit een vario moer afgedraaid


denk niet dat Sossa op een 4de krukas zit te wachten :+

nee Jos ik heb dat nog niet gehad weet wel dat gert dat ook heeft gehad _O-
 
Laatst bewerkt:
maar hoelang zaten deze stiften er in die heb ik laatst nog vervangen denk dat je beter weer terug kan naar Dr P dit gaat je een kapitaal aan stiften kosten :P
 
Ja nice de stiften zijn plat gedrukt van de krachten.
ik was eerst sceptisch over de blauwe stiften dat de bewering dat ze sterker zijn dan de witte.
maar zoals ik ze zag. Ik denk dat de witte stiften onder dezelfde omstandigheden vergruist zouden zijn geweest. Deze zijn alleen aan de top plat gedrukt.
Hoe dan ook zou ik voor de kwaliteit terug moeten naar de polini met de dr pully.
maar voor de fun en topsnelheid ga ik nu toch nog even verder met de jcosta.
als die naar ruud is geweeest en is afgesteld dan ben ik voor even tevreden.
uiteindelijk zal ik volgend jaar halverwegen de zomer in iedergeval weer naar de 50 of 49 of 48 achtertandwiel gaan die heb ik hier gewoon liggen.
dan zal ik of 17gr jcosta moeten doen dan blijft die het langst heel.
of de dr puly in de polini vario.
maar dat is voor volgend jaar *D
 
Hoe dan ook de 21 voortandwiel komt er voorlopig er niet meer op terug.
hoewel deze setup samen met de 50 het meest bevredigend is.
slokt dit in combi met de 50 de meeste topsneheid op en levert dit het meeste toeren op 11.500 en dat is voor het blok teveel van het goedr als ik er nog lang van wil genieten
 
Blijft lachen... hahaha
"ik schrik niet vrind, maar hier ben van geschrokken"

1000 cc kortstondig 11500 t/min ( optrekken ),
als je mengsel dan maar goed is / blijft !
Bij 11500t/min en je heb maar beetje detonatie is het .... doeiiiii zuiger of klep of erger.

Wil weer niet de ouwe wijsneus uithangen, maar jij weet dat ik heel veel getunede blokken heb horen lopen.
Jouw blok lijkt nog niet lekker rond te lopen
Als aan komt rijden op dat fietspad.... is dat goed hoorbaar ...
( luister maar paar keer terug GELUID harder zetten )
jong, dat blok moet effies op de rollerbank !

getunde blokken raadzaam hoger octaan getal gaan tanken 100 - 102
Is verkrijgbaar in NL maar wel prijzig.

Ander (voor) ontsteking tijdstip !

Praat effe met Ruud, die weet dat precies en kan het uitlezen per toerental !
( maak vraag lijstje )

Hou de boel heel anders loop je er op leeg.
 
Laatst bewerkt:
Is goed thanks.
Maar die 11500 rpm loopt die nu niet he.
dat was dus met de 21 en de 50 achter.
is ook niet zo gek he. Met de jcosta maakt hij meer toeren.
dan de 3 tanden groter dus gaat die toeren weer de hoogte in.
dan de 21 voortandwiel weer een boost voor de toerental.
die 1000 en de 4 mm grotere gasklephuis en de leovincy uitlaat met de bmc filter is ook niet helpend voor de toerental he.
evenals de hitche clutche en de polini veer eronder.
toch nu loopt hij 8.700 toeren. Komt dus doordat ik nu 4 tanden terug ben gegaan en de orignele 22 erweer onder zit.
en ik heb redelijk rustig gereden tot 2 weken terug totdat ik hem ingereden had.
 
zeg alleen dat als je 11500 t/min wil draaien het mengsel goed moet staan anders vliegt de inhoud van je blok om je oren. Betalen van leergeld heet zo zoiets ... ja toch ?

In dat filmpi hoor direct dat blok niet lekker rond loopt..... en niemand anders is opgevallen. Dit zou die baardman ook moeten horen ( zonder helm ).

suc6
deze ouwe lul zegt: tot volgend jaar zomer hahaha

Ojaaaa
Iemand van hier dagelijks op N207 of N11 met een Zilver GP800 ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan