BMW R80/7 Project

:? Het is een kabel aangedreven teller, en daarnaast zie ik toch echt draden voor de verlichting.
Het is een digitale teller. In het tweede linkje zie je de magnetische pick up die niet (zoals meestal) op het wiel komt maar op de versnellingsbak.
Afgezien van de sensor is het tellertje gewoon China meuk, maar voor de dubbele prijs. En heel lelijk geplaatst in het voorbeeld.
 
Ik reageerde hier op.

Caferaceronderdelen.nl
60MM BMW Kilometerteller Zwart
Simpel en wat ik begrijp voor bmw
[kwoot Grandia] Die heb ik ook, maar ik mis toch wel verlichting (en oom agent wellicht ook)[/kwoot Grandia]


En als ik de link open, zie ik toch echt een analoge km. teller. :Y

60mm-bmw-kilometerteller-zwart.jpg


60mm-bmw-kilometerteller-zwart.jpg



Alles weer opgehelderd?


EDIT: Mooi spul bij caferacers. :Y
 
Laatst bewerkt:
Wel mooi om eventueel die dikke kabel voor de teller vanuit de versnellingsbak weg te kunnen laten. Is het ook iets om bijvoorbeeld met een opnemer op het voorwiel te werken?

50bc35245b05b49f2b43bb0d407c801a77bf8972.jpg

Vind dit wel een leuk simpel ding, maar zal kwalitatief niet echt in de buurt komen van een acewell of motogadget. Jammer dat die merken niet echt hele simpele tellers hebben. En ze zijn vrij prijzig natuurlijk.

Heb ook weer wat leuk snijwerk voor op de BMW:
full
 
Gaaf project. Heb je misschien een overzicht van wat je tot nu gekocht heb en wat je kwijt was? Dan krijg ik een beetje een idee waar ik aan begin..
 
Gaaf project. Heb je misschien een overzicht van wat je tot nu gekocht heb en wat je kwijt was? Dan krijg ik een beetje een idee waar ik aan begin..


De basis blijft het duurste. Weet niet of je al een motor hebt? Die BMW's zijn de laatste tijd aardig in prijs gestegen. Kwa ombouw kun je het natuurlijk zo gek maken als je wilt.
 
Beetje aan het prutsen geweest vanavond. Voetsteunen een plekje gegeven en met het deksel van de startmotor bezig geweest. Zwart blok met een blank logo of uiteindelijk een blank blok met een zwart BMW R80/7 logo, zodat de tekst wat beter eruit springt natuurlijk. Daar ben ik nog een beetje over na aan het denken. Heb vrij lange benen maar zitpositie is beter dan dat ik gedacht had.

full


full
 
Laatst bewerkt:
Deze BMW vind ik ook erg gaaf!

bmw-r100s-black-baron.jpg


Heb mijn zadel zojuist wat lager gezet, staat veel mooier! Ben ook een beetje met de uitlaat en de dempers aan het puzzelen.
 
Gaaf hoor. Zwart blok lijkt me in ieder kwa onderhoud een stuk makkelijker.

Vind het beide mooi, maar moet wel m'n blok egaal blank kunnen krijgen, anders wordt het mooi zwart. Nu met dat gestraalde startmotordeksel erop ziet dat er niet uit natuurlijk. Alles stralen vind ik niet mooi dus dat is geen optie.
 
Pas het zadel al iets laten zakken, nu heb ik het ook wat dichter bij de tank geplaatst. Dat staat nog beter! Zit er trouwens aan te denken om de startmotor te verwijderen, dan kan ik natuurlijk een forse accu weglaten ook. Wordt dat vaker gedaan? Moet ik dan nog specifiek op dingen letten? Kan het nu niet testen maar is zo'n BMW R makkelijk te starten op de kickstarter? Door de startmotor te verwijderen kom ik wel dichter bij het plan om er zoveel mogelijk af te halen.
 
full


full


Ook een beetje met de originele uitlaat aan het vogelen, maar denk dat ik zelf iets ga knutselen nog.

Vind de steun die ik erop gelast heb voor de voetsteunen nog iets te groot dus dat gaat ook aangepast worden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een r65 gs , die kan ik met de kickstarter aantrappen ( als het mooi weer is) , slag van het pedaal is te klein .
Zonder accu rijden heb ik geen ervaaring mee .
Weet alleenbij een xt500 kan het als je een accu eliminator plaatst.
 
Dat dingetje had ik ook al gezien ja! Kan ik dan mooi ook op de oude plek van het luchtfilter plaatsen. Als je de startmotor verwijdert scheelt dat natuurlijk behoorlijk wat kilo's met dat lompe zware ding. Kan dan natuurlijk een klein accuutje plaatsen voor de verlichting.
 
Laatst bewerkt:
Dat dingetje had ik ook al gezien ja! Kan ik dan mooi ook op de oude plek van het luchtfilter plaatsen. Als je de startmotor verwijdert scheelt dat natuurlijk behoorlijk wat kilo's met dat lompe zware ding. Kan dan natuurlijk een klein accuutje plaatsen voor de verlichting.


Is het mogelijkheid om een accu onder de versnellingsbak te plaatsen?
Deze zal dan wel liggend moeten ,dus gel ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan