Kawasaki ER-6N / ER-6F Topic: Deel 7

Wel jammer dat de horizontale achtervering weg is. Vond ik juist wel een mooi puntje.
Achterkant is wel erg mooi, strak afgewerkt. Hij voelt wel wat kaal onderaan, maargoed het is nu een Z.

Ben benieuwd wat kymco gaat doen :)
 
De ER-6 is al van de Kawasaki-pagina verdwenen. Tenminste, uit de line-up. Want Kawasaki blijft altijd nog wel netjes de pagina's bewaren van voorgaande jaren. Ik ben nog bezig met een testverslag voor op mijn website en bij Kawa is ie al weg. ;)

Ninja 650 info staat al wel op de site. Ik zie op foto's dat de redline nu bij 10k rpm begint. dat is 1k rpm vroeger. En 3 pk minder. Leuk hoor, dat Euro4. :(
Benieuwd hoe dat zal rijden. Volgend jaar stap ik wel op en Ninja 650 of Z650, of gewoon allebei. Die kilo's lichter scheelt wel, dat kan die 3pk in de min goed maken.
 
Laatst bewerkt:
Ben erg benieuwd of de Z650 wel een echte vooruitgang is tov de er6. Kwa naam klinkt het in ieder geval een stuk beter. Past ff beter in het rijtje.

Heb zelf vandaag een versys 650 schokdemper gemonteerd op de er6, ging erg snel en makkelijk. De demper is als het goed is beter van kwaliteit en zowel de veervoorspannig is verstelbaar als de hardheid. Morgen even testen ik ben benieuwd!
 
Qua uiterlijk ben ik er nog niet helemaal weg van, hoewel de achterbrug wel mooier is.
De toekomst zal het leren.

Benieuwd hoe die schokdemper is. Heb eigenlijk weinig te klagen over de schokdemper van het 2016-model, hoewel alleen veervoorspanning instelbaar is, maar met gewone ritten hoor je mij niet klagen.
 
Qua uiterlijk ben ik er nog niet helemaal weg van, hoewel de achterbrug wel mooier is.
De toekomst zal het leren.

Benieuwd hoe die schokdemper is. Heb eigenlijk weinig te klagen over de schokdemper van het 2016-model, hoewel alleen veervoorspanning instelbaar is, maar met gewone ritten hoor je mij niet klagen.

Vind de nieuwe z650 wel een stuk beter ogen dan het er6 2006 model die ik heb haha. Al heb ik er het een en ander al aan verandert. Ben ook zeker benieuwd hoe veel beter de nieuwe demper is. De motor is iets hoger wat ik persoonlijk altijd wel fijn vind, en hij schijnt de oneffenheden in de weg beter op te vangen. Dat is wel aardig nodig hier met al die klinkerweggetjes.. Maar ik laat het weten of het wat is
 
Laatst bewerkt:
Gister even de kans gehad om de versys schokdemper te testen, geen schokkende verbetering tov de originele schokdemper maar wel een stuk rustiger kwa rijgedrag met slecht wegdek. Kwa kwaliteit gewoon een stuk beter, zeker een goede goedkope investering.
 
De Z650 oogt idd beter dan de eerste twee modellen, beiden vond ik niet mooi. Alleen het laatste model oogt mooi, als je het mij vraagt.

Mooi dat de ER-6 nu met die Versys-veer beter rijgedrag heeft op slecht wegdek. Waarschijnlijk standaard zachter afgeveerd dan de ER en ook een langere veerweg.
 
Goedemiddag ben ik weer!!
Nadat ik met de zomer mijn Versys heb verkocht (ja achteraf spijt van) |( |(
ben ik momenteel aan het rond rijden om mijn vulcan 800 die ik omgebouwd heb tot bobber.
Alleen stiekem bevalt het mij toch niet helemaal, als je er een beetje voor gaat zitten rijdt je van alles tegen het asfalt aan om over het geluid van de open pijpen maar te zwijgen. :X
Dus ben aan het rondkijken voor wat anders en tada daar kwam de ER6 weer op poppen.
+ bulletproof blok
+ gooi en smijt fiets
+ goedkoop in onderhoud
(en ben er bekend mee)

Maar ook kwam de Yamaha bulldog als kandidaat opzetten.
+ cardan fiets
Is er toevallig iemand bekend met deze fiets??

Ga trouwens geen duizenden kilometers meer per jaar rijden zoals ik dat met de Versys wel deed. dat is 1 ding wat zeker is.
Kan iemand mij overtuigen waarom ik voor welke motor moet kiezen?

Grtz

:W
 
Heb wel eens op een Bulldog gereden van mijn oom. Zwaar ding, wel tof geluid. Weinig pk's, wel lekker koppel. Bij laag toerental al aan je max koppel. Weegt denk ik ruim 30kg meer dan de ER-6 (en die weegt al niet weinig). Ga gewoon ff op beide rijden. En neem voor de gein eens een Suzuki SV650A en Yamaha MT-07 mee.
 
De MT-07 gaat hem niet worden.
Gezien de maximale vraagprijs van de motor niet hoger mag liggen dan 4000,-
Bij de er6 zou dit dus inhouden het '06 model en vaak zonder abs maarja of je dat nodig hebt...
 
De MT-07 gaat hem niet worden.
Gezien de maximale vraagprijs van de motor niet hoger mag liggen dan 4000,-
Bij de er6 zou dit dus inhouden het '06 model en vaak zonder abs maarja of je dat nodig hebt...

Als je goed zoekt is er vast wel een 06 model te vinden met abs, heb zelf het 06 model met abs gekocht vorig jaar voor onder de €4000,-

De Bulldog zou ik persoonlijk ook niet kopen gezien de weinige pk's het lijkt mij ook dat de er6 toch wel meer een gooi smijt fiets is. Heb er in 16.000km ook nog nooit wat mee gehad..
 
En waarom geen versys? Je zegt dat je spijt hebt dat je die hebt verkocht, zie er op inet wel een paar staan voor 4000 met abs.

En van een vraagprijs kan meestal wel wat af, zie op internet meerdere er6 die er al dik een maand op staan.
 
Laatst bewerkt:
En waarom geen versys? Je zegt dat je spijt hebt dat je die hebt verkocht, zie er op inet wel een paar staan voor 4000 met abs.

En van een vraagprijs kan meestal wel wat af, zie op internet meerdere er6 die er al dik een maand op staan.


Omdat ik geen grote ritten meer wil afleggen met de motor (lees meerdere weken kamperen)
En de modellen die te koop staan word ik niet wild van.
Daar komt bij dat ik ook niet meer in de winter wil doorrijden.
Wil echt gewoon een gooi en smijt fiets voor de vrije dagen, als ik dan toch van plan ben om naar het buitenland te gaan huur ik een aanhanger en zet hem daarop.

Had mijn Versys in de loop der tijd ook voorzien van extra opties (wat uiteindelijk klauwen geld gekost heb :X :X )
De spijt zou je ook kunnen zien als dat ik er in 3 jaar tijd 50.000 km mee gereden heb
 
Omdat ik geen grote ritten meer wil afleggen met de motor (lees meerdere weken kamperen)
En de modellen die te koop staan word ik niet wild van.
Daar komt bij dat ik ook niet meer in de winter wil doorrijden.
Wil echt gewoon een gooi en smijt fiets voor de vrije dagen, als ik dan toch van plan ben om naar het buitenland te gaan huur ik een aanhanger en zet hem daarop.

Had mijn Versys in de loop der tijd ook voorzien van extra opties (wat uiteindelijk klauwen geld gekost heb :X :X )
De spijt zou je ook kunnen zien als dat ik er in 3 jaar tijd 50.000 km mee gereden heb


De dealer waar ik mijn ER6F heb gehaald heeft er een paar staan tegen hele scherpe prijzen, die van mij was vorig jaar 3500 uit 2008 met 18k km. Het nadeel is wel dat je ervoor naar Hulst moet komen ;)

Kijk bijvoorbeeld deze:

http://www.zeelandnet.nl/prikbord/motoren/500-1000-cc/8688930-Kawasaki_ER6_Naked.html

Pagina niet gevonden (error 404) - ZeelandNet Prikbord
 
Omdat ik geen grote ritten meer wil afleggen met de motor (lees meerdere weken kamperen)
En de modellen die te koop staan word ik niet wild van.
Daar komt bij dat ik ook niet meer in de winter wil doorrijden.
Wil echt gewoon een gooi en smijt fiets voor de vrije dagen, als ik dan toch van plan ben om naar het buitenland te gaan huur ik een aanhanger en zet hem daarop.

Had mijn Versys in de loop der tijd ook voorzien van extra opties (wat uiteindelijk klauwen geld gekost heb :X :X )
De spijt zou je ook kunnen zien als dat ik er in 3 jaar tijd 50.000 km mee gereden heb

Als je een gooi en smijt fiets zoekt zou ik zeker geen Bulldog nemen..
Maat van me had er ook heen. Echt een heerlijke machine met bakken koppel, maar reed toch al snel z'n uitlaatbochten tegen de grond. Fijne machine, maar geen gooi en smijtfiets.
Je kunt ook eens kijken naar een aprillia shiver.
Heb ik zelf gehad en mis hem nog steeds een beetje.. '(

:W

Edit: mocht je handig zijn, dan weet ik ook nog een schade ER-6n te staan. -O- :$ '( ;( :/
 
Laatst bewerkt:
De Bulldog kan wel makkelijk naar 80pk, met een kleine ingreep, maar het is idd geen gooi en smijtfiets. Maar dat is de ER-6 ook niet helemaal als je het huidige lichtere spul onder je kont hebt gehad. Maargoed, daarom ook de Z650 over een paar maanden.

Heb je geen KTM in Brazilie? De nieuwste Duke 690R is een waanzinnige speelfiets. :]
 
De Bulldog kan wel makkelijk naar 80pk, met een kleine ingreep, maar het is idd geen gooi en smijtfiets. Maar dat is de ER-6 ook niet helemaal als je het huidige lichtere spul onder je kont hebt gehad. Maargoed, daarom ook de Z650 over een paar maanden.

Heb je geen KTM in Brazilie? De nieuwste Duke 690R is een waanzinnige speelfiets. :]


Zag de ktm 200 en 390 ook wel eens voorbij komen.
vermogen interesseert mij echt niet.
Maar als ik weer een beetje fatsoenlijk kan lopen volgende week (met de mountainbike onderuit gegaan paar hechtingen rijker) ga ik weer eens langs bij de diverse dealers in de regio en testzitten/rijden.
wordt vervolgd
 
De Bulldog kan wel makkelijk naar 80pk, met een kleine ingreep, maar het is idd geen gooi en smijtfiets. Maar dat is de ER-6 ook niet helemaal als je het huidige lichtere spul onder je kont hebt gehad. Maargoed, daarom ook de Z650 over een paar maanden.

Heb je geen KTM in Brazilie? De nieuwste Duke 690R is een waanzinnige speelfiets. :]

Zo hallo daar noem je ook wat..

Heb zelf een KTM 690SM gehad en mijn god wat reed dat ding.. Heb ook op de 690Duke R gereden en dat is pas een speelfiets!
Ben zelf aan het sparen voor een KTM 690Duke uit 2012-2013. Zeker een aanrader als je budget hebt en een knalfiets zoekt
 
Geen ervaring mee, maar je remslangen zijn ondertussen 10 jaar oud. Misschien is het tijd om deze te vervangen?

Even een update we zijn ondertussen zo'n 2 maanden bezig, motor meerder malen bij de garage geweest, remleidingen vervangen door stalen remleidingen, waarschijnlijk abs pomp kapot en nog steeds is de remdruk niet om over naar huis te schrijven.

Binnenkort maar even langs de dealer om er naar te laten kijken. Wij zijn ondertussen op met onze idee"en box. ;(
 
Vandaag even een TomTom Vio op de ER-6N gemonteerd. Moet zeggen dat de afwijking van de snelheidsmeter bijzonder klein is, had ik niet verwacht! Benieuwd of ze gaan strooien komende week, dan is het wel klaar voor dit jaar qua rijden. Ben te lui om schoon te spoelen en heb nog een vierwieler. :+
 
vind het een oerlelijk ding lijkt net op een make up spiegeltje. maar voor mensen die met de brom willen toeren is het wel een leuk gadget zodat ze ook mooie routes kunnen rijden enz...
 
Op de brom werkt ie niet. Het zijn eigenlijk autokaarten, de bochtige wegen zitten er niet op. Omdat ie dus geen fietspaden kent, stuurt ie een brom zo de grote weg op.

Mij bevalt ie wel, bochtige wegen hoeft van mij niet altijd, ik wil snel van A naar B. In Duitsland is gewoon binnendoor vaak al een feestje i.t.t. Nederland. Maar dat zal ook komen door hoogteverschillen. Maar goed, wil je dus echte motornavigatie, ja dan zit je aan de Rider vast. Of iets van Garmin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan