Super tevreden over mijn T-Max 530

Dan kunnen volgens mij alleen de alarmlichten/ richtingaanwijzers ingeschakeld worden.
 
Laatst bewerkt:
Blijf maar zoeken naar model 2017.

Als ik de geposte foto's steeds opnieuw bekijk, denk ik dat dit geen echte foto's zijn, maar photo-shop foto's.

Waarom? Omdat het geen nieuwe Tmax lijkt maar eerder een face-lift, die met zoveel tamtam verkondigd word. Wat is het verschil tussen de sx en de dx? De rugsteun?

Het kan toch niet dat Yam aha zijn Tmax laat kopiëren door Kymco (of upgraden, moet zich nog uitwijzen) zonder dat ze zelf een grote vernieuwing brengen.
Als ze de zelfde motor gebruiken die wel degelijk zijn betrouwbaarheid heeft bewezen kunnen ze nog naar 560cc met dezelfde slaglengte.

Ik blijf denken en hopen dat ze de mt07 motor gebruiken met verkleinde inhoud bv. 630,.. kunnen ze dezelfde motor in de loop van de jaren nog laten evalueren naar 650,...670.
Dus geen grote ontwikkelingskosten voor de motor. Starten met 55pk zonder gewichtstoename of zelfs minder gewicht(212kg) en ze zijn terug nr 1 voor jaren.

Zouden ze hun opgebouwde positie niet verdedigen tov BMW 650 met 60pk of zo..?
Is de markt te klein geworden??

Gisteren Ben ik ergens op een Grieks of Indisch forum terecht gekomen waar vandaag een onthulling ging komen maar ik vind het niet terug..
 
Tmax zijn er zover alleen al in Frankrijk dit jaar 3500 van verkocht.
De BMW komt daar lang niet bij in de buurt, markt aandeel yamaha is groot.

Euro4 en rugsteuntje zullen zeker van de partij zijn, lees dit bericht van eind september ook nog even mee:

Spaans naar Engels
 
Laatst bewerkt:
De tmax word voorlopig echt motorisch niet ingrijpend vernieuwd hoor hoe graag we ook zouden willen.
kijk nou naar alle vorige modellen van de tmax.
ondanks velen nieuwe spelers op de markt is de tmax nooit mee gegaan met groter en meer pk.
en ze hadden gelijk want wat er ook op de markt is gekomen hij staat in de statestieken qua verkoop toch altijd boven aan gewoon door cool te blijven en te blijven verfijnen en bijslijpen inplaats van in blinde paniek met de trend mee te gaan.
voor de tmax was de 530 al ingrijpend dus voorlopig verwacht ik echt niets groots uit deze hoek ook geen 560 of tripel cillinders.
die nood is er gewoonweg ook niet zolang iedereen toch de tmax blijft kopen. Zo ging het ook jaren lang met de gs van bmw pas toen er serieuse concurentie kwamen ging bmw van de 1150 naar de 1200 en daarna pas van lucht naar water gekoeld .zij gingen niet zomaar over 1 nacht ijs om de 100 pk grens los te laten.
zo gaat de tmax echt niet zomaar boven de 47pk uit. Dat omdat hij gewoon in de 35 kw vijver gewoon de beste scooter is ook al is hij daar ook de duurste. Ik kan mij voorstellen met de tijd dat ze de koppel nog een keer aanpakken overal meer koppel nog makkelijker berijdbaar maar die 47pk blijft staan.
 
De plank die in mijn ogen iedereen letterlijk misslaat tegenover de yamaha tmax.
is het vermogen gewicht verhoudingen. Alles boven de 40 pk moet zomaar ineens tussen de 240 en 280 kg zitten.
dat is dan ook hetgeen waar iedereen zich tegenover de tmax op stuk bijt ook de nieuwe k50.
ook al kom je met een 150 pk scooter aan je zit gelijk aan de 300kg
de tmax doet gewoon met 46.7 pk 530cc tweecillinder en een gewicht tussen de 217 en 221 kg geloof ik.
de enige die in de buurt komt is de honda integra met 55pk tweecillinder
670cc en 237 kg en 238kg voor de 745cc.
de rest de silverwing 600 250kg de burgman 280kg de bmw moddellen die op papier 250 en 260 kg zijn in de practijk zijn zowel de sport als de gt boven de 260kg gemeten.
de sym 600 1 cillinder is geloof ik ook 250kg.

Ik denk dat de eerste serieuse speler op de markt komt met 55 a 60 pk komt met een gewicht tussen de 215 en maximaal 230 kg zich pas echt serieus een concurent van de tmax mag noemen.
tot die tijd doet yamaha gewoon wat het nu doet. Zich nergens zorgen om maken.
dat is mijn gedachte.

Daar waar juist de burgman 650 zich weer juist veel te laat op de markt heeft gereageert. Want alle concurenten boven de 600 cc zijn echte serieuse concurenten die echt tegen de burgman aanhikken ook met de nieuwe model 650 van suzuki hebben ze naar mijn inziens veel te weinig gedaan om de concurentie van zich af te slaan.
die k50 gaat denk ik echt wel een geweldige en goedsturende scooter zijn.
maar toch weer 30kg te zwaar
 
Voorstelling Tmax 7/11/2016

op facebook: To the Max

Heb zelf geen facebook acc...


We weten nu al bijna zeker zoals de nieuwe 300 met tractie control.

Leuk maar zal waarschijnlijk veel te vroeg ingrijpen, wat gewoon echt vervelend is en op droog wegdek zelfs gevaarlijker is dan zonder? bij sportief rijden.
 
Grappig plaatste net een bericht in dat andere topic, en opende daarna dit bericht van jou.

FB is vaak in dit soort gevallen uiteindelijk ook aan YT gekoppeld,
dit om zo veel mogelijk mensen mee te kunnen laten kijken.
YT url komt er vast nog wel bij ;)

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het sossa...:-)


How good is the enemy of the Tmax....

Stoere slogan, met wat moeten ze komen om hun te verslaan.
Rijgedrag en mechanisch eigenlijk nog niets, maar kwa vermogen...


Wie is de enemy...

-BMW 650 sport.
-aprilia/ gilera

Volgend jaar Kymco 550, is voor mij de grootste concurrent puur mechanisch en wegligging.
Nadeel imago in Eu, maar als je van techniek houdt probeer je dit buiten beschouwing te laten.
 
Nou ik geloof nog steeds niet in meer vermogen.
mocht ik fout zitten dan houden ze de cmax 530 in de 35 kw vijver en dan komen ze met een overtrefende trap voor boven de 35 kw naast de huidig tmax niet tenkosten van de huidige.
mocht er ooit een zwaardere komen dan zal die in mijn ogen nooit zwaarder dan 235kg zijn niet minder dan 55pk niet meer dan 60 pk.
daarmee zou die als hij net zo goed zou rijden alls de bmw de honda integra en de nieuwe k50 gewoon weer koning keizer admiraal zijn omdat hij nog steeds tussen de 20 en 40 kg lichter zou zijn dan zijn concurenten. Op de integra na die is 238kg.
hoe dan ook naast de k50 is deze teaser video toch ook weer groot nieuws waarde ik ben benieuwd
 
Sossa,

Ik bedoel met zwaarder idd vermogen, zeker niet extra gewicht, eerder minder zelfs.
Bv
Alu stuur is al dik 0,5kg minder.
Achter veer ook 0,5 a 1kg minder.
Metalen buizen frame van voorste kuip, kappen in aluminium ... Kg minder.
Aluminium zijpoot...
Handrem
Remleidingen

Hoop niet dat ze alleen voor lichtere uitlaat en dan zeggen dat ze hard gewerkt hebben om hem lichter te maken. Is echt te simpel.

Grt
 
full

Beste mensen,

Weet iemand waar ik deze set kan bestellen die led lichten bij de richting aanwijzers. Verder wil ik er ook vraag xenon op zetten iemand hier nog tips en adresjes voor?

Verder heb ik een tmax uit 2013 precies dezelfde als in de video!

Zoals op de foto zo zou ik het graag willen mensen .


Alvast bedankt! :t
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan