TL1000 rijders deel 21 - Still going strong!

Dat is enkel maar gunstig! :)
Jij blijft bij de RC8? :9

De nieuwe eigenaar van mijn TLR heeft ook wat aardige updates gedaan. :}
Een radiaal rempompje van een ZX-14R had ik al voor weinig doorverkocht..

Nu GSX-R1000 voorvork, wielen en remmen. :}







Hopelijk blijft zijn balans in orde.
De oude voorvork was in februari nog in handen geweest bij Hyperpro en helemaal top.
Heb er twee sessies mee op CPZ gereden, en was sneller op de TLR dan met de Aprilia de drie keer daarna. _O-
 
Laatst bewerkt:
Bekende fiets! *D
Je kan zeker wel raden waar een deel van die mooie goodies vandaan komen...... :9
Nou je het zegt.. de onderste kroonplaat was toch gepoedercoat. :?

Maar is er nog meer? ;)
Blijf inderdaad bij de 8 voorlopig. Hoewel er nu ook nog een stuk of 6 TL's in de shop staan.... *O*
Aardig gek, je kan full time aan de slag. TLR boy is opgestaan. :+ :t

Qua rijden komt er natuurlijk nu ook niet veel meer van.. en het is winter... O-)
 
Laatst bewerkt:
Nou je het zegt.. de onderste kroonplaat was toch gepoedercoat. :?

Maar is er nog meer? ;)Aardig gek, je kan full time aan de slag. TLR boy is opgestaan. :+ :t

Qua rijden komt er natuurlijk nu ook niet veel meer van.. en het is winter... O-)

Hij heeft de vorkpoten, remmen, spacers etc bij mij vandaan, de rest komt allemaal uit een gixxer die hij zelf heeft gesourced (wielen, triple).

Ben inderdaad erg druk de laatste tijd. Maar is allemaal in de off-uren van de baas.
Ondertussen doe ik werkweken van 80 uur........ :X _O-
 
Hij heeft de vorkpoten, remmen, spacers etc bij mij vandaan, de rest komt allemaal uit een gixxer die hij zelf heeft gesourced (wielen, triple).

Ben inderdaad erg druk de laatste tijd. Maar is allemaal in de off-uren van de baas.
Ondertussen doe ik werkweken van 80 uur........ :X _O-
Kleine wereld. *O*

Denk ook aan het thuisfront he. ;)
(Ja, je bent lekker thuis _O- :+ ;) )
 
Aan geboden een TL1000S uit 1999.

De fiets heeft net groot onderhoud gehad waarbij de kleppen zijn gesteld, shimbuckets uitgewisseld, verse vloeistoffen en filter.
Gasklephuizen zijn gesynchroniseerd en de TPS is afgesteld voor het beter oppakken van de motor. Tevens is de injectie afgesteld met een Yoshbox om het geheel compleet te maken.
Banden en remmen zijn op ongeveer 70%, dus kunnen nog wel even mee.
De motor heeft BOS dempers voor een beter sound wat een fiets als deze zeker nodig heeft! ;-)

Dit alles voor een leuke winterprijs van 1500 eurootjes.











 
Mooi ding, en met al dat werk, een meer dan goede prijs. :}

MP wordt er ook wijzer van zag ik. ;)
 
Kun je de tl`s niet loslaten worldbeater :+


ik heb een setje snelle nokkenassen besteld voor mijn tlr , maar het blijkt voor een s te zijn.

ze zijn gewoon nieuw in geseald plastic, ....okee ik heb er 1 opengemaakt :+

het is een setje suz20 nokkenassen van kent "street"staat erbij.
je schroeft ze er zo in ,want de tandwielen en decompressie mechanisme zitten er al op .
op tl planet zijn ze er wel enthousiast over.

ik heb er 100 euro voor betaald en dat is echt geen geld dat weet ik 8-)
en dat wil ik er ook weer voor hebben, ik hoef er niks op te verdienen.
anders stuur ik ze terug, maar ik maak liever hier iemand blij met dat setje.

Applications Street
Power Band N/A
Cam Lift(mm) 10.36mm Inlet / 9.75mm Exhaust
Valve Lift(mm) 10.16mm Inlet / 9.55mm Exhaust
Duration 256 Deg Inlet / 250 Deg Exhaust
Timing 18/58 55/15
Full Lift Inlet 110 Deg ATDC/Exh 110 Deg BTDC
VC (mm) 0.20 mm Inlet / 0.20mm Exhaust
LTDC 2.68mm Inlet / 2.23mm Exhaust
 
Laatst bewerkt:
Kun je de tl`s niet loslaten worldbeater :+


ik heb een setje snelle nokkenassen besteld voor mijn tlr , maar het blijkt voor een s te zijn.

ze zijn gewoon nieuw in geseald plastic, ....okee ik heb er 1 opengemaakt :+

het is een setje suz20 nokkenassen van kent "street"staat erbij.
je schroeft ze er zo in ,want de tandwielen en decompressie mechanisme zitten er al op .
op tl planet zijn ze er wel enthousiast over.

ik heb er 100 euro voor betaald en dat is echt geen geld dat weet ik 8-)
en dat wil ik er ook weer voor hebben, ik hoef er niks op te verdienen.
anders stuur ik ze terug, maar ik maak liever hier iemand blij met dat setje.

Applications Street
Power Band N/A
Cam Lift(mm) 10.36mm Inlet / 9.75mm Exhaust
Valve Lift(mm) 10.16mm Inlet / 9.55mm Exhaust
Duration 256 Deg Inlet / 250 Deg Exhaust
Timing 18/58 55/15
Full Lift Inlet 110 Deg ATDC/Exh 110 Deg BTDC
VC (mm) 0.20 mm Inlet / 0.20mm Exhaust
LTDC 2.68mm Inlet / 2.23mm Exhaust

Wat is het voordeel hiervan?
 
VERKOCHT!!!!

Aan geboden een TL1000S uit 1999.

De fiets heeft net groot onderhoud gehad waarbij de kleppen zijn gesteld, shimbuckets uitgewisseld, verse vloeistoffen en filter.
Gasklephuizen zijn gesynchroniseerd en de TPS is afgesteld voor het beter oppakken van de motor. Tevens is de injectie afgesteld met een Yoshbox om het geheel compleet te maken.
Banden en remmen zijn op ongeveer 70%, dus kunnen nog wel even mee.
De motor heeft BOS dempers voor een beter sound wat een fiets als deze zeker nodig heeft! ;-)

Dit alles voor een leuke winterprijs van 1500 eurootjes.

[~[url="http://i1233.photobucket.com/albums/ff388/pedrodetski/20161204_120712.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i1233.photobucket.com/albums/ff388/pedrodetski/20161204_120902.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i1233.photobucket.com/albums/ff388/pedrodetski/20161204_121104.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i1233.photobucket.com/albums/ff388/pedrodetski/20161204_121140.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i1233.photobucket.com/albums/ff388/pedrodetski/20161204_121310.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i1233.photobucket.com/albums/ff388/pedrodetski/20161204_121333.jpg"]afbeelding~][/URL]

VERKOCHT!!!!!
 
Na veel speurwerk op het interwebs eindelijk een setje RS 3 Yoshimura's gevonden.
Vinden was het probleem niet, maar betaalbaar was een ander verhaal.



Zit wel wat werk aan maar ach met de feestdagen een beetje prutsen is altijd een welkome tijdsbesteding.
Als ze op de tl zitten zonder deuken en krassen en ze beide voorzien zijn van de dezelfde badges en popnagels zal ik een fotootje posten.
Twijfel nog of ik ze ga hervullen aangezien ze nu wel een beestachtig lekkere sound geven.
 
Inmiddels twee stukken platstaf rvs omgezet (lekker warm binnen op de eettafel) }) .




En rubberstrip op maat geknipt als buffer tussen de demper en de beugels.



Nu alles passend is wordt het volgende de eindcaps vervangen.(zijn ongelijk in lengte).
En dan gelijk de deuken uit de sleeves halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan