Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inmiddels verwijderd.

[afbeelding]

Ik heb 'm namelijk vanmiddag gekocht ;) Fijne fiets, ziet er voor leeftijd en kilometers netjes uit. Wel wat klein werk (remklauw voor loopt wat aan o.a) maar ik ben er blij mee :) Komende weken (winter...) maar eens mee bezig gaan, kan ik meteen nadenken over wat ik met de 600 ga doen :)
Veel motor voor heel weinig geld .... daar ga je veel plezier van hebben ;) Super deal !!!
 
Bedankt :)

Denk inderdaad ook dat ik er nog wel een tijdje plezier van kan gaan hebben. Heb 'm inmiddels op de heftafel staan. Vd week eens een todo lijstje maken. Een onderhoudsbeurt staat daar sowieso op, dat lijkt me geen overbodige luxe.
 
Goed, de todo tot zo ver.


- Voorvorkkeerringen lek (vermoedde het al bij de proefrit).
- Remklauw R.V loopt aan (remblokken ook ongelijk afgesleten)
- Achterband idd zo goed als aan vervanging toe
- Grote beurt (alle vloeistoffen, filters en bougies)
- Roest beugel topkoffer
- Schakelaar kastje (verlichting, R.A.W, toeter, etc) zit niet goed vast
- Onder de buddy bij achterlamp staat een (klein) laagje water
- Kleine oppervlakkige roestplekjes, bijwerken

Dan nog een klein wensenlijstje

- Grotere spiegels (ik zie in deze spiegels bijna niets)
- 12v aansluiting maken tbv navi (liefst contact geschakeld)
- Zij koffersetje bij de topkoffer

...En misschien een luxe kentekenplaat, dat mag tegenwoordig en ik vind 't wel iets hebben.

De krasjes op de kapjes laat ik zitten, het is natuurlijk een wat oudere dame en die mag best leeftijdssporen hebben, behalve dan dus de genoemde (oppervlakkige) roest, die laat ik niet onbehandeld.

Al met al, het valt mij eigenlijk best mee voor een motor met deze kilometers, die altijd buiten werd geparkeerd. Mijn 600 had immers nu ook onderhoud nodig gehad, waaronder beide banden (profiel nog redelijk maar voorband gecupt, achter is vierkant afgesleten, kut BT45's...). Dat laat ik voor de 600 nog even in m'n spaarpot, eerst de 900 fixen :)
 
Laatst bewerkt:
Goed, de todo tot zo ver.


- Voorvorkkeerringen lek (vermoedde het al bij de proefrit).
- Remklauw R.V loopt aan (remblokken ook ongelijk afgesleten)
- Achterband idd zo goed als aan vervanging toe
- Grote beurt (alle vloeistoffen, filters en bougies)
- Roest beugel topkoffer
- Schakelaar kastje (verlichting, R.A.W, toeter, etc) zit niet goed vast
- Onder de buddy bij achterlamp staat een (klein) laagje water
- Kleine oppervlakkige roestplekjes, bijwerken

Dan nog een klein wensenlijstje

- Grotere spiegels (ik zie in deze spiegels bijna niets)
- 12v aansluiting maken tbv navi (liefst contact geschakeld)
- Zij koffersetje bij de topkoffer

...En misschien een luxe kentekenplaat, dat mag tegenwoordig en ik vind 't wel iets hebben.

De krasjes op de kapjes laat ik zitten, het is natuurlijk een wat oudere dame en die mag best leeftijdssporen hebben, behalve dan dus de genoemde (oppervlakkige) roest, die laat ik niet onbehandeld.

Al met al, het valt mij eigenlijk best mee voor een motor met deze kilometers, die altijd buiten werd geparkeerd. Mijn 600 had immers nu ook onderhoud nodig gehad, waaronder beide banden (profiel nog redelijk maar voorband gecupt, achter is vierkant afgesleten, kut BT45's...). Dat laat ik voor de 600 nog even in m'n spaarpot, eerst de 900 fixen :)

Allemaal goed zelf op te lossen, dus goede koop geweest!
 
Ha luitjes,

Ik had al een oproep geplaatst in te koop gevraagd, maar ik vermoed dat hier toch meer slagingskans heb.

Is er iemand die toevallig, onder een dikke laag stof of in het hoekje van de schuur een onderkuip heeft liggen voor de xj600s, de kleur maar niet heel veel uit, kwaliteit van de lak ook niet, zolang de kuip zelf er maar netjes uit ziet.

Groetjes
 
Hoi, simpele vraag met wss simpele oplossing, hopelijk.....
Mijn XJ900, pinker achteraan te snel, vooraan niet werkend.
Ik dacht, ballonnetje stuk, ik ga er twee halen, alle twee getest, en blijft hetzelfde, achteraan snel en vooraan niets.
Welk probleem zou het zijn en hoe los ik het op, want in de garage zou het weleens een duur lampje kunnen worden......
Thanks
 
Hoi, simpele vraag met wss simpele oplossing, hopelijk.....
Mijn XJ900, pinker achteraan te snel, vooraan niet werkend.
Ik dacht, ballonnetje stuk, ik ga er twee halen, alle twee getest, en blijft hetzelfde, achteraan snel en vooraan niets.
Welk probleem zou het zijn en hoe los ik het op, want in de garage zou het weleens een duur lampje kunnen worden......
Thanks

Bedrading checken / nameten.
 
@Destruction86

Dat valt enorm mee. Bij zijkoffers heb je een frame nodig waar ook de topkoffer direct aan zit. Dan kan je het huidige topkoffer frame weer te koop zetten.

Heb je ook getest af er geen speling in de lagers van de achterbrug zit? (Op de middenbok en kijken of er spelling is naar links of naar rechts, of omhoog en omlaag)

Middenbok niet doorgeroest?
 
Hoi, simpele vraag met wss simpele oplossing, hopelijk.....
Mijn XJ900, pinker achteraan te snel, vooraan niet werkend.
Ik dacht, ballonnetje stuk, ik ga er twee halen, alle twee getest, en blijft hetzelfde, achteraan snel en vooraan niets.
Welk probleem zou het zijn en hoe los ik het op, want in de garage zou het weleens een duur lampje kunnen worden......
Thanks

Het probleem zit vooraan. Het te snel knipper is om aan te geven dat er een probleem is. Is dus slechts een symtoom van het probleem.

Kabeltje even volgen en kijken of de stekkertjes nog goed zitten. Als dat het geval is dan de fitting goed checken. De kans is namelijk groot dat het lampje geen contact maakt.
 
@Destruction86

Dat valt enorm mee. Bij zijkoffers heb je een frame nodig waar ook de topkoffer direct aan zit. Dan kan je het huidige topkoffer frame weer te koop zetten.

Heb je ook getest af er geen speling in de lagers van de achterbrug zit? (Op de middenbok en kijken of er spelling is naar links of naar rechts, of omhoog en omlaag)

Middenbok niet doorgeroest?

De achterbrug.. Da's een goede, daar zal ik nog even naar kijken. Ik weet inderdaad dat ik, als ik er zijkoffers bij koop, vrijwel het hele huidige systeem kan weggooien (althans, voet van de topkoffer eraf halen :P). Maar ik heb bij de 600 ook zij koffers en die heb ik het afgelopen jaar misschien 2 keer gebruikt, dus voor de 900 heeft het zeker geen haast :)

De middenbok, daar staat-ie nu op. Wel voordat ik dat deed de bok bekeken, die ziet er niet verroest uit :) De achterbrug lijkt wat oppervlakkige roestplekjes te hebben (minimaal), maar als het achterwiel er toch al uit gaat kan ik daar ook meteen goed bij.

Als de huidige todo list afgevinkt is, dan er eens een seizoen op rondtoeren en dan eens zien of ik er nog meer aan wil doen (dwz ander kuipruitje, deze is dof, heb een div900 gezien met een helder ruitje, dat vind ik mooier, en misschien een origineel spatbord ipv dit afgekorte, en wat ik verder nog verzin :P). Ik ga er althans vanuit dat ik met mijn motor kilometers (5.000km per jaar maximaal) nog wel een paar jaar met deze fiets kan rijden :)


Trouwens, voor degene die ik te snel af was, of degene die een 900 zoekt, ik zag er toevallig eentje op Marktplaats.
 
Laatst bewerkt:
Hoi, simpele vraag met wss simpele oplossing, hopelijk.....
Mijn XJ900, pinker achteraan te snel, vooraan niet werkend.
Ik dacht, ballonnetje stuk, ik ga er twee halen, alle twee getest, en blijft hetzelfde, achteraan snel en vooraan niets.
Welk probleem zou het zijn en hoe los ik het op, want in de garage zou het weleens een duur lampje kunnen worden......
Thanks

Kijk eens een pagina terug of misschien al weer in het vorige topic, had ook iemand last van...
 
Op dit moment ook ergens last van.... mijn rechter schouder op 3 plaatsen gebroken, auw, auw, auw.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het hier toegestaan is maar ik wilde mijn opknapper even onder de aandacht brengen. Vaste prijs 300 euro. Tank zo zonder roest, nette banden, goede blokken, niet lekkende voorvork, ketting en tandwielen goed en ga zo maar door.
Heeft gelopen maar de oude benzine verdeler heeft nogal is problemen dus dat is een issue ook bij deze en de uitlaten dienen gelast te worden
Pb maar als er interesse is
 
Op dit moment ook ergens last van.... mijn rechter schouder op 3 plaatsen gebroken, auw, auw, auw.
Ach..mijn kind toch. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Moet morgen naar Friesland....jaja op de oude scheet....wellicht dat ik op de terugweg ff langskom waaien. Zal eind van de middag zijn.
Sterkte meid.
 
Oei, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Sterkte en beterschap


Ik was net één dag in Normandië Frankrijk, zeer ongelukkig gevallen.
Maar gelukkig niet met mijn motor, daar 4 dagen in het ziekenhuis gelegen, afgelopen zondag met nederlandse Ambulance terug naar huis gebracht, dit i.v.m. met MRSA. De uitslag hiervan komt morgen. Maandagochtend foto's en scan maken in Almelo.
Gelukkig heb ik een doorlopende reisverzekering. Pff.
 
Laatst bewerkt:
Ach..mijn kind toch. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Moet morgen naar Friesland....jaja op de oude scheet....wellicht dat ik op de terugweg ff langskom waaien. Zal eind van de middag zijn.
Sterkte meid.

Leuk, ik ben er wel. Pech wil dat het ook nog mijn rechterschouder is, dus echt !@#$. ;(


Allen bedankt voor de beterschapswensen, ben er wel even zoet mee. }) |( |(
 
Laatst bewerkt:
Dat is knap beroerd.
Sterkte ermee Motormuisie.
Waar was je in Normandië?
Ben er afgelopen zomer met de auto geweest.
Hele mooie wegen om met de motor te rijden .
Nogmaals sterkte en maar hopen dat je weer snel kan motorrijden.
 
@Motormuisie: Beterschap, dat klinkt erg beroerd :(

@stefanrs2: Succes met de verkoop :) VFR750 is een erg leuke fiets, welk type wil je kopen?

@Kees Den Haag: Achterbrug van de 900 lijkt me trouwens in orde, ik kan er geen speling aan ontdekken :)
 
Laatst bewerkt:
Dat is knap beroerd.
Sterkte ermee Motormuisie.
Waar was je in Normandië?
Ben er afgelopen zomer met de auto geweest.
Hele mooie wegen om met de motor te rijden .
Nogmaals sterkte en maar hopen dat je weer snel kan motorrijden.

Ik zat in de buurt van Barneville-Carteret, maar ken daar de gehele kuststrook/omgeving als mijnen broekzak. :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan