Honda SH300i Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ah ok, dat is wel een stuk beter :t

iemand een idee wat er verandert is dat die onderhoudsinterval verdubbelt is ?
of is het gehalveerd... , dat hij minder vaak verse olie nodig heeft :P
 
Nieuwe SH300 heeft minder pk's en loopt laagtoerig. Misschien hebben ze ook wrijving in het blok omlaag gebracht? Anders marketing, en had de 'oude' SH300 ook aan 10K onderhouds interval genoeg?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gelezen dat ze de wrijving naar beneden hebben gebracht, zoals ook bij de nieuwste honda blokken maar ook bijde nieuwste yamaha (bluecore) en piaggio (i-get) blokken.
En waarschijnlijk ook bij suzuki.
(Ook als de fabriek zegt na 10.000 km nieuwe olie erin ,doe ik het liever elke 6000 km in mijn piaggio 300 blok)
 
Laatst bewerkt:
het zal niet op een 1000 km komen maar een verdubbeling is gewoon royaal.
Logischer zou zijn dat de olie die voorgeschreven is nu niet meer in een dergelijke laagste kwaliteit verkrijgbaar zou moeten zijn dat elke 6000 km wenselijk zou zijn.

Dus gaan ze van de slechtst mogelijk MB olie uit die verkrijgbaar was toen de eerste SH kwam , das al weer bijna 10 jaar terug ofzo ?

Maar later we/ik er vooral geen olietopic over maken :)

luchtfilter zit na 6000 km ook vol genoeg zoals ik al eerder vermeldden een paar posts terug.

Zoals Bulldozer al aanhaalde is regelmatig onderhoud,smeren en schoonhouden , ook van lagers, een manier om lang en zonder bijgeluiden lang te genieten van de SH :)
 
full
 
Laatst bewerkt:
Leuk ding! Denk alleen dat hij te weinig pk's heeft, zeker om een SH300 voorbij te gaan, gok ik zo.

Edit: even studie gemaakt van de G310R. Erg leuk ding, net een SH300 maar dan in schakel motor uitvoering.
Gaat in 6,9 sec naar de 100km/u weegt 158,5kg 11L tank, gaat 145km/u top, smoelt goed, abs, en is goedkoper (€5400,-) dan een SH300.

Waarom zou je hem niet nemen?

Geen wind bescherming/ruitje
Geen opbergruimte (kan wel topkoffer op)
Je blijft schakelen..

Ja ik vind het ook een leuk ding voor die prijs. Ben aan het kijken voor een 2e motor. Ik vind veel motoren leuk. Lastig kiezen. Laatst zag ik de nieuwe BMW k1600 bagger. Vind ik ook heel mooi. Maarja die is sowieso hier niet te koop.
 
Ik heb het gelezen. Inderdaad. Wordt een automatische 6 versnellingsbak. Zoals ook bij nc750X
Die nieuwe City Adventure met die spaakwielen en die lekkere lange vering trekt mij wel aan.
Meer info wordt na 12 december bekend. Dan krijgen de dealers de info.
 
Leuk ding die adventure, jammer dat hij een ketting heeft en geen cardan aandrijving.

Hier doet de SH300 het beter als ooit tevoren *O* . Ik heb opnieuw de injectie controller afgeregeld aan het koudere weer, resultaat: verbruik 1:15 Nieuw record! -O-
 
Laatst bewerkt:
Er is veel scooternieuws eigenlijk vind ik. Belangrijkste dat ik opmerk is dat veel constructeurs zoals Yamaha en Honda (de rest zal wel volgen) nu werk maken van minder wrijving in de motor door de krukas te verplaatsen, keyless systeem en verbruik omlaag willen halen.

Kymco komt met een ware Tmax killer. Als je het embleem van kymco wegdenkt zou je denken dat het een Tmax is.

De sh300 zal in deze vorm wel even door het leven blijven gaan. Tenzij ze de aantal pk's terug willen opschroeven zal het met een opgewaardeerde cilinderinhoud moeten zijn maar gezien het leeggewicht niet overdreven hoog ligt ten opzichte van de andere 300cc scooter en vooral het feit dat de SH een klasse op zich is. Blijft hij nog wel effe zo.

Ik wacht gewoon nog op het geld van de verkoop van de Duke en dan kan ik hem bestellen.
 
Leuk ding die adventure, jammer dat hij een ketting heeft en geen cardan aandrijving.

Hier doet de SH300 het beter als ooit tevoren *O* . Ik heb opnieuw de injectie controller afgeregeld aan het koudere weer, resultaat: verbruik 1:15 Nieuw record! -O-

Ja buldozer cardan of ketting heeft alle twee zo voor- en nadelen. Ik vind de keuze van Honda voor een ketting bij deze City Adventure 2017 een goeie. Een cardan zou relatief gezien veel vermogen en gewicht opeisen van deze scooter.
Bovendien rijdt een ketting comfortabeler (minder schokgevoelig door speling in ketting) en daardoor ook weer minder belastend voor versnellingsbak en slijtage achterband. Ketting vraagt wel meer onderhoud maar gaat gemiddeld toch 20.000km mee. Vaak wordt gedacht dat een cardan onderhoudsvrij is maar dat is zeker niet zo. Olie, keerringen en kruiskoppeling in de cardan vragen ook zo hun aandacht en kosten.
 
Zag net dat de City Adventure niet in zwart geleverd wordt. Heeft een grote bak kofferruimte onder zadel met verlichting en zo n zuigveer om zadel omhoog te houden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan