De Yamaha T-Max 500 !!

Heb nog even gekeken, profiel achterband nieuw 6 millimeter ,en nu na 3 duizend km krap 5 millimeter.
Dus dat klopt wel Theemaks dat hij (flink) slijt in het midden.
Dan zou de band zeg maar 12 duizend km mee gaan. (als je 2 millimeter laat staan)
Ja ik weet niet of dat nou veel of weinig is, dan doen we wel een keer ander merk.
 
Laatst bewerkt:
Heb nog even gekeken, profiel achterband nieuw 6 millimeter ,en nu na 3 duizend km krap 5 millimeter.
Dus dat klopt wel Theemaks dat hij (flink) slijt in het midden.
Dan zou de band zeg maar 12 duizend km mee gaan. (als je 2 millimeter laat staan)
Ja ik weet niet of dat nou veel of weinig is, dan doen we wel een keer ander merk.

Bedankt voor je bericht !
Groeten
Theemaks
 
Vanavond spontaan klein ritje gemaakt, ff lekker.

Groeten
Theemaks
 
Laatst bewerkt:
Zo, vandaag nieuwe motorolie en oliefilter ververst.

Theemaks
 
Laatst bewerkt:
Knap dat je het olieverversen zelf doet Theemax. Is toch wel handig.
Ben zelf niet zo'n sleutelaar.
Veel rijplezier!
 
Knap dat je het olieverversen zelf doet Theemax. Is toch wel handig.
Ben zelf niet zo'n sleutelaar.
Veel rijplezier!

Dank je.
Klein onderhoud valt best wel mee hoor lijkt soms moeilijker dan het eigenlijk is.
Mijn leus is altijd, gewoon doen, gewoon proberen.

Groeten
Theemaks
 
Je hebt toch te maken met de aanhaalmomenten van de schroeven/ bouten.
Daar moet je wel het goede gereedschap voor hebben.
En waar bestel je dan je oliefilter en olie?
 
Vandaag hem eens grondig schoon gemaakt en gepoetst.
De tijd komt er aan dat ik de komende maanden weinig kilometers zal gaan rijden ivm onze winter in aantocht en dus weer eens mooi de tijd om de remmen eens te bekijken.

Groeten
Theemaks
 
Laatst bewerkt:
Lekker bezig theemaks, heb je een werkplaats handleiding voor de onderhoud of gwn ervaring?

Sindskort ook eigenaar van een tmax 500 en wil kwa onderhoud merendeels ook zelf doen.. hoe voeg ik ookalweer foto's toe ?
 
[FAQ=,plaatje]Algemene FAQ: Hoe plaats ik een plaatje?[/FAQ]

foto plaatsen. :t

Veel plezier met je T-Max, we zijn benieuwt naar de foto's
 
Laatst bewerkt:
Gelukt Tmaxdijkie!
De stickers wou ik verwijderen maar achteraf gezien vindt ik ze toch wel cool op een paar na, als eerst heb ik de sticker in het midden verwijderd (zie foto 1) €
full

full

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Zag dat de tmax een eigen topic had maar daar zit een slotje op inmiddels, jammer want zou graag meer tmax rijders willen spreken om over en weer van info/tips/onderhoud en ervaringen te wisselen..
 
Laatst bewerkt:
Lekker bezig theemaks, heb je een werkplaats handleiding voor de onderhoud of gwn ervaring?

Sindskort ook eigenaar van een tmax 500 en wil kwa onderhoud merendeels ook zelf doen.. hoe voeg ik ookalweer foto's toe ?

Gefeliciteerd Appie met jou xp500. Is een zeer onderhoudsvrije motorscooter maar preventief onderhoud kan natuurlijk geen kwaad en is behoud op de lange duur.

Veel plezier van de t-max.

Groeten
Theemaks
 
Laatst bewerkt:
Hoi Appie

Mooie T-Max , maar ik zou alle stickers verwijderen.
De T-Max is van zijn Eigen al zo mooi :Y , daar doet een sticker alleen maar afbreuk aan. ;)
Maar doe wat jij mooi vindt :W
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd Appie met jou xp500. Is een zeer onderhoudsvrije motorscooter maar preventief onderhoud kan natuurlijk geen kwaad en is behoud op de lange duur. Ik heb geen onderhoudsboek of dergelijk maar ben nooit bang om iets los te halen. Ik sleutel hobbymatig al 35 jaar aan allerlei motoren want dat vind ik erg leuk, en heb inmiddels al enige handigheid gekregen. Het onderhoud bij een t-max
Gefeliciteerd Appie met jou xp500. Is een zeer onderhoudsvrije motorscooter maar preventief onderhoud kan natuurlijk geen kwaad en is behoud op de lange duur. Ik heb geen onderhoudsboek of dergelijk maar ben nooit bang om iets los te halen. Ik sleutel hobbymatig al 35 jaar aan allerlei motoren want dat vind ik erg leuk, en heb inmiddels al enige handigheid gekregen. Het onderhoud bij een t-max is ook voor een beginner redelijk te doen, en voor vragen kun je natuurlijk op dit forum terecht.
Veel plezier van de t-max.

Groeten
Theemaks


Dankjewel theemax! Ik zal de handleiding even doorlezen en mocht ik vragen hebben zal ik ze zeker stellen, wel goed om te horen dat het een vrij onderhoudsvriendelijke scoot is!
 
Laatst bewerkt:
Hoi Appie

Mooie T-Max , maar ik zou alle stickers verwijderen.
De T-Max is van zijn Eigen al zo mooi :Y , daar doet een sticker alleen maar afbreuk aan. ;)
Maar doe wat jij mooi vindt :W

Dat is eigenlijk weel het eerste wat ik wou doen maar achteraf gezien vindt ik het op dit moment nog wel wat hebben :D heb wel al 2 stickers verwijderd om mee te beginnen.
 
Hoi iedereen, onderhoud doe ik ook zelf en haal alles bij RAD bij ons in Belgie ( www.rad.eu)
Voor de moeilijke dingen maak ik wel een afspraakje met Jempie. ;-)
 
Hallo motorvrienden,

Weet iemand of het mogelijk is om de tellerunit met de toerenteller(ik d8 model 2004-2007) is te plaatsen op de 2001-2003 modellen, deze zijn de tellerunits zonder toerenteller.

Groetjes,
Ap
 
Toerenteller zal misschien wel kunnen, maar zal wel kostbaar zijn.
Hou hem lekker origineel zou ik zeggen, succes met je T-Max :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan