MF-ers in Ede Deel 18

Ha! Voor het eerst gespot! *O*

Ik zit elke keer te hopen op een spot in het spotterstopic, maar nee... -O- Kennelijk rijden de meeste MF-ers in het westen rond :)

Dat idee heb ik ook wel hoor. In mijn beleving word ik het meest gespot op de dagen dat ik in Leiden werk.
 
Goed dat je het zegt! Dat was ik alweer vergeten door het zachte weer. Ik ga gelijk een fles acf50 bestellen.
 
Ik heb geen ervaring...maar is dat makkelijk weer te verwijderen in de lente? Of is dat niet nodig? Gewoon alles inspuiten en dat is genoeg?
 
Ja dat is het voordeel, vind ik. In de winter haal je het er zo vanaf. Goed wassen, alles goed inspuiten (behalve de banden en remmen uiteraard) en de rest van de winter niets aan doen. Hierdoor wordt de motor wel ontzettend smerig maar dat beschermt dan ook weer...

In winters met veel regen herhaal ik het wel tussendoor. Tectyl is vrij lastig te verwijderen maar beschermt misschien wel iets beter. In het voorjaar weer lekker poetsen en dan is je motor weer als nieuw!

Voor...

full


...en na

full


Alles met:

full


Zo heb je twee motoren in één: een werkpaard in de winter en een glimmende in de zomer!
 
Waar bestel jij dit spul? Heb je ook tips om roestplekjes te verwijderen? Er zitten er wat op mn remschijven. Was al zo toen ik m kocht van de zomer. Niet ernstig hoor...maar het ziet er niet zo mooi uit :P

Edit: zullen we samen poetsen in de lente? Wel zo gezellig ;)
 
Laatst bewerkt:
Ha! Voor het eerst gespot! *O*

Ik zit elke keer te hopen op een spot in het spotterstopic, maar nee... -O- Kennelijk rijden de meeste MF-ers in het westen rond :)
Ach, ik rijd heel wat kilometers en word ook niet veel gespot. Het is nou eeenmaal zo. Maar ja, als je dan gespot wordt is het wel heel leuk! *O* Dus blijf ik gewoon hopen op spotjes.
 
Het is rustig in Ede... Ik post hem hier ook nog even, vanmiddag een blauwe fazer gespot met sticker bij de fietsenstalling in het centrum met het kenteken MJFV22. Iemand van hier?
 
Het is ook erg saai weer.
elk moment dat er een beetje licht/zon is ga ik lekker op de trapfiets.

ben maar eens begonnen aan het opknappen van mijn oude R1.
Daar bleek de TPS stuk van te zijn.ik hoop dat die van aliexpress past voor 25 euro anders ben ik het 5 voudige kwijt.

voor de xj ging ik kijken naar een nieuwe benzinekraan maar die bleek 45 euro te zijn.
dus toch maar even geprobeerd de oude terug in elkaar te zetten, lijkt lekdicht te zijn.
gek , 45 euro voor een nieuwe kraan valt eigenlijk best mee, maar met al die webshops van tegenwoordig blijf je soms op jacht naar koopjes, als je dan ziet hoeveel tijd je daarmee kwijt bent.

en hang maar eens een prijskaartje aan tijd ;)

voor februari/maart even gekeken wat een retourtje portugal kost, slechts 75 euro dus misschien nog even van de kou ontsnappen begin komend jaar en de sierra nevada in.
(niet te hoog natuurlijk anders word het weer koud :P )
 
Vanmiddag zelf ook heerlijk op de fiets geweest met vrouwlief en zoon. Verder iedere dag nog wel op de motor, is tot nu toe nog prima te doen en scheelt of bij Velperbroek / Dieren of de dagen dat ik in Leiden werk toch wel erg veel file!

Dat met die koopjes bij webshops komt wel bekend voor. Het kan voordelig zijn, maar er gaat inderdaad wel heel veel tijd in zitten!

Portugal in februari / maart is vast mooi! Ik ben ook wel toe aan een beetje vakantie; afgelopen zomervakantie alleen maar druk geweest met de verhuizing. Maar ja, daar geniet ik nu wel iedere dag van!
 
Laat ik ook even meedoen :)

Allereerst ben ik ook benieuwd naar die fazerrijder...

Ik rijd minder op de motor de laatste tijd. Veel gefietst heen en weer naar wageningen. Maar gisteren heb ik m na twee weken toch weer eens gepakt. Heerlijk! Dan weet je weer eens wat je mist.

Mijn achterband is aan vervanging toe. Binnenkort Jan Dokter maar eens een klusje bezorgen icm een beurt.

Lekker vooruitzicht portugal. Heb jij geen vrije tijd in het vooruitzicht eric met de kerst in verschiet? Heb je trouwens je motor al winterklaar (vraag me af of die winter nog wel komt trouwens(
 
Vanochtend leek het tenminste weer een beetje winter. Ik mocht weer op een wit, koud, hard zadel gaan zitten, nadat ik eerst de spiegels ijsvrij gemaakt had. Daarna eerst maar even mijn handvaten, hendels en meters ijsvrij gemaakt.

De handvatverwarming was nog niet nodig, dus het is nog niet echt winter. Dankzij het heldere weer een heerlijke rit naar Vianen gehad.
 
Vanochtend leek het tenminste weer een beetje winter. Ik mocht weer op een wit, koud, hard zadel gaan zitten, nadat ik eerst de spiegels ijsvrij gemaakt had. Daarna eerst maar even mijn handvaten, hendels en meters ijsvrij gemaakt.

De handvatverwarming was nog niet nodig, dus het is nog niet echt winter. Dankzij het heldere weer een heerlijke rit naar Vianen gehad.

Voor 11 euries heb je warme handjes..............

Adjustable Racing Motorcycle Motorbike Heated Hot Warm Grip Handlebar Handle Bar | eBay
 
Ach, ik rijd heel wat kilometers en word ook niet veel gespot. Het is nou eeenmaal zo. Maar ja, als je dan gespot wordt is het wel heel leuk! *O* Dus blijf ik gewoon hopen op spotjes.

Ik denk dat ik jouw motor gespot hebt in de buurt van de Klingelbeek , op de stoep geparkeerd.
Zoja dan heb je nu een visitekaartje in de buurt van je balhoofd zitten, tenzij deze tijdens het rijden is weggewaaid :)
 
Daarnaast ook alle mede Edenaren (en omstreken) de beste wensen, fijne dagen en heel fijn zonnig gelukkig 2017.
geef niks om de winter en weinig om de feestdagen dus vooral het laatste :]
 
Laatst bewerkt:
De kortste dag al weer voorbij. Er gloort weer licht. Ik sluit me geheel daarbij aan door jullie ook een gezond, voorspoedig en veilig nieuw motorjaar toe te wensen!
 
Ook ik wens iedereen een zeer mooi motorjaar met veel rijplezier en natuulijk in goede gezondheid.
Toch weer in het nieuwe jaar een ritje plannen??
 
Ik denk dat ik jouw motor gespot hebt in de buurt van de Klingelbeek , op de stoep geparkeerd.
Zoja dan heb je nu een visitekaartje in de buurt van je balhoofd zitten, tenzij deze tijdens het rijden is weggewaaid :)
Ik zal vanmiddag als ik thuis kom eens kijken. Ik werk nu in Ede, op loopafstand van mijn huis. Dus ik heb het kaartje nog niet gezien.

BTW: Die motor die er tegenoverstaat heeft ook een sticker. Die is misschien wel te zien, nu er een topkoffer op zit en de hoes de motor niet helemaal meer bedekt.
 
Zullen we nu dan alvast beginnen met het plannen van de toerrit? Zeg eind april of begin mei als het weer wat beter wordt?

Ik wil mij wel storten op een mooie route. Gaan we voor de Betuwe, of heeft iemand een ander idee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan