GSX 750 E/ES/EF

Dank je wel voor de info. Ken je trouwens Henri zijn caferacer project? Eruug gaaf, en ik hoop dat Henri 'em nog eens helemaal af maakt. (ik dacht dat dat alleen een paar puntjes op de i was)
Dat de bouten waar de uitlaat mee vast zit afbreken lijkt ook bijna standaard.....
Remleidingen kan je ook op maat laten maken bij Melvin.de en die zijn ook niet echt duur.

:+
Fred weet nu hoe de achterkant te verhogen :+

Woerden zit nog wel in de planning, maar nog niet zeker. Ik laat het je nog weten :)
 
Heb diverse topics doorgespit maar bijna alle vervallen in discussie onderling, zonder tot een echt goed antwoord te komen.(welke ik begrijp)
Heb een koplamp met ingebouwde led knippers gekocht welke in de ronding meelopen.(ja ja China)
Nu komen er per knipperlicht zijde drie aansluitkabels uit wit, groen en rood, ik vermoed dat 1 draad is om de led als dagrijverlichting te schakelen.(Nee er zit geen aansluitschema bij, heb toch al vermeld dat het uit China komt)


Als ik een vervangend relais wil plaatsen i.p.v. weestanden moet ik dan een drie of twee pins relais kopen, zie ook 7 pins (zeker voor beide knipperlichten?
De led lampen hebben een opgegeven vermogen van 4,6 Watt
Met stroom ben ik echt geen wonder.
full
 
Fred kijk even in het deel Streetfighters.

Daar zit iemand met een vreemde hobby mogelijk kan hij jouw verder helpen :+


Hij houdt van kabelbomen en draadjes....
 
Wim bedankt, vraag inmiddels daar gesteld.
We gaan het even afwachten er is geen haast aangezien er nog div. ondedelen onderweg zijn.
Dus van rijden komt jammer genoeg net veel meer ben ik bang.
 
Hoi allen,

Even 2 vragen.
Ik heb een GSX750 EX van 1981. Wat voor soort smeerolie kan ik het beste gebruiken??

Vraag 2: heeft iemand nog een 12V claxon liggen??


MVG

Peter
 
Gewoon een 10 w 40 minerale olie met een jaso MA specificatie voor natte koppelingen.
Of eventueel een semi syntheet maar persoonlijk ben ik daar bij de oudere motorfietsen geen voorstander van vanwege de reinigende werking die die olie heeft
 
Hallo hierbij nog wat plaatjes van mn es-je
Binnenkort gaat ie uitelkaar. Daarna weer terug opbouwen en modificeren waar nodig.
full

full

full

full

full
 
Hoi allen,

Na lang lezen in dit forum ben ik afgelopen vrijdag op pad geweest om een GSX 750 es op te halen. Het is een geïmporteerde Canadees die 15 jaar stil heeft gestaan.
Na een weekendje sleutelen loopt hij weer *D

De komende tijd moet ik er nog even flink mee aan de slag. De remmen moeten worden gereviseerd, banden vervangen enzovoorts.
Daarnaast is de uitlaat lek en de knipperlichten voor zijn kapot, dus mocht er nog iemand iets hebben liggen dan heb ik zeker interesse!!

Asb2Az.jpg

3QN972.jpg

kv9szG.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog wel een Marshall pijp liggen. Je mag hem gratis hebben alleen hij ligt hier in Broek op langedijk...
Volgens mij heb ik ook nog knippers maar moet ik ff voor zoeken, remblokken heb ik nog nieuw in verpakking, mogelijk heb ik ook nog voorremklauwen, maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb verleden voorjaar onverwacht mijn GSX750 es ingeruild voor een Honda en heb dus nog een zoodje reserve onderdelen liggen.
Het mag allemaal gratis de deur uit alleen woon ik nogal een eind weg
 
Laatst bewerkt:
Hoi allen,

Na lang lezen in dit forum ben ik afgelopen vrijdag op pad geweest om een GSX 750 es op te halen. Het is een geïmporteerde Canadees die 15 jaar stil heeft gestaan.
Na een weekendje sleutelen loopt hij weer *D

De komende tijd moet ik er nog even flink mee aan de slag. De remmen moeten worden gereviseerd, banden vervangen enzovoorts.
Daarnaast is de uitlaat lek en de knipperlichten voor zijn kapot, dus mocht er nog iemand iets hebben liggen dan heb ik zeker interesse!!
Welkom hier! Wel leuk zo'n stuurkuip. Is dat een originele "S" ipv een "ES". Henri heeft zijn tophalf ook wel eens ingekort tot zo'n stuurkuip, dus kan ook een zelf gezaagd exemplaar zijn. Vergeet niet even kritisch naar je remleidingen te kijken. En als je een voltmeter hebt ook je accu spanning meten met draaiende motor bij verschillende toerentallen om je dynamo en spanningsregelaar te controleren. Gelukkig moet Strikkie vanwege de verkoop van de ES wat onderdelen kwijt dus dat is al vast mooi. Vergeet geen foto's van de voortgang te posten! Het flexibele deel van de knippers wordt hard en dan breekt het spul daar, maar je kan ze inkorten mocht je nog resten hebben.
 
Dank voor het welkom heten! Het flexibele deel van de knippers was compleet vergaan in die 15 jaar inderdaad. Een van de lampen was met tape dichtgeplakt, dus die vervang ik liever :)

Remleidingen e.d. zal ik zeker goed controleren. Foto's volgen!
 
Ai strikkie! Dat is balen. Gelukkig zijn mijn carbs goed. Hopelijk kun je er iemand blij mee maken!!
Ook gelijk even een update. Ik heb dus een heleboel spulletjes van strikkie gehad (dank!!).

Vol goede moed had ik de oude pijp er al afgehaald waarbij 4 van de 8 bouten afbreken. 1 heb ik er met veel moeite uit gekregen. Met de andere 3 nog steeds bezig:-(
Helaas zaten ze allemaal in helicoils. Ben dus niet de eerste die zijn tanden er op breekt. Vermoed ook dat er loctide tussen zit want ze zitten echt abnormaal vast. Wish me luck!
 
Klein advies mbt de afgebroken bouten.
Heb ik ook gehad, uitgebord (iets scheef waarschijnlijk) hoop tijd aan besteed en bij het vastzetten breekt er een stuk uit de cillinderkop, archhhhh.
Bij Biggelaar cilinderkop gekocht voor €25,00 werkt veel gemakkelijker, iets meer sleutewerk maar wel goed.
 
Hee Fredvans. Dank voor de tip. Ik zag al een cilinderkop op internet staan voor 100 eu. Dat vind ik toch wel prijzig, dus ga even verder zoeken.

Was wisselen veel werk? En heb jij de koppakking en kopbouten hergebruikt?
 
Tice.
Bij deze nog niet uitgevoerd, ben aan het klussen thuis voor de grote baas.
het weer is de laatste weken in de weekenden ook niet denderend,ik sta buiten want ik heb niet de luxe van een schuur of garage.
Bij mijn oude kawa 750 viel het wel mee.
Je moet de carbs en de NAKS verwijderen daarna de spoelen en zo verder naar beneden.
Uiteraard wel wat werk maar dan is het ook wel goed.
Bijkomend voordeel is dat je tevens alles goed kunt reinigen (indien nodig)
Succes ermee en deel je bevindingen uiteraard wel hier.
 
Mochten er nog liefhebbers zijn. Ik heb nog een Suzuki GSX 750 ES Zwart/Rood staan. Hij staat echter al lang stil maar wel altijd droog gestaan. Ben helaas zelf niet handig genoeg om hem weer aan de praat te krijgen en laten doen gaat meer kosten dan hij waard is. Gaat me wel aan mijn hart maar het is niet anders. Hij ziet er picobello uit is zou voor een echte liefhebber wel we aan de praat te krijgen zijn of een mooie bron van onderdelen zijn. Ik geloof dat er zo'n 60.000 kilometer op de teller staat. Geen roest en dat soort ongein. Mocht er iemand zijn dan ff PM sturen.
 
Een update van mijn projectje: na veel klooien toch maar een andere kop gehaald. De kop is nu los en dat ging redelijk voorspoedig. Slechts een inbus van de olieleiding wilde niet. Die heb ik achteraf ingeslapen met de dremel en er uit gehaald. Helaas waren de bouten van de inlaat stukjes ook helemaal broos. Deze ga ik volgende keer los maken, want mijn vriendin was het wel beu dat ik in de schuur stond :/

Heb besloten om kop en voetpakking ook maar gelijk te vervangen. Baat het niet...
 
Laatst bewerkt:
hallo allemaal ,een vraagje.het staat waarschijnlijk wel ergens op het forum maar vind het nie echt.iemand een gedacht waar of hoe ik kan achterhalen waar(in welke suzuki fabriek)mijn moto is gemaakt?dat is namelijk om aan een attest van de kw te kunnen grakenfile:///C:/Users/user/Pictures/102___09/IMG_0060.JPG
 
Toch jammer dat als iemand een complete gsx aanbiedt en je netjes zoals gevraagd een pm stuurt dat deze persoon dan helemaal niet meer reageert en ook verder niet meer op MF actief is geweest na het aanbieden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan