hoe verwarm jij je hobbyruimte?

Leyhon

Die hard MF'er
29 jan 2014
303
1
Mijn garage is nu onverwarmd, het is wel prettig wanneer ik in deze maanden wat wil frotten het er ook een beetje aangenaam is qua temperatuur.

Maar waarmee verwarmen jullie je hobbyruimte?

Zelf heb ik een steens garage met electra, maar zit te denken om iets met gasfles
en een buitendoorvoer van rookgas.

Wil wel graag een buitenafvoer anders heb je met co co2 en waterdamp te maken
En vanwege gereedschap is het extra vocht inbreng niet handig.
 
Laatst bewerkt:
Hai,

Ik gebruik een warmtekanon , klein model gekocht bij hubo in Belgie , 80 euro . Werkt op propaangaz , je moet wei je poort of raam op een kier zetten voor co , is regelbaar en staat steds op het minimum omdat het anders veel te warm is .
Heb vroeger nog een petroleum laserkachel gehad zonder afvoer , dit gaf reuk af , ben beter met mn kanon.

gr
Luk
 
Ik gebruik een nep Zibro Kamin,ooit eens gekocht via MP. Heeft mijn schuur zo op temperatuur,en kan na verloop van tijd gewoon uit!.
Kijk maar eens op MP,staan er zat op!.

Zoiets!.
full
 
Ik heb een garagebox bij mijn huis (enkelsteens en niet geïsoleerd).

Toen ik een aantal jaar geleden mijn voortuin op heb laten knappen en alles toch open lag, heb ik meteen een mantelbuis vanaf het huis naar de garage gelegd. In eerste instantie was dit voor elektra en alarm maar later heb ik daar ook een CV-leiding doorheen geduwd.

Ik heb van een vriend die zijn huis ging verbouwen een oude radiator gekregen en deze hangt nu in de garage. Normaal gesproken wordt de ruimte op een graad of 7 gehouden en als ik er bezig ben stel ik de temperatuur wat hoger in.
 
Ik zal wat gasleidingen naar garages hebben aangelegd. Kan gewoon met tyleen door de grond en als je dan een gevelkachel in de garage maakt heb je geen open verbranding met alle gevaren en nadelen.

Maar als je CV hebt kun je ook een geïsoleerde leiding naar de garage maken met daar een radiator met thermostaatkraan.

Je geeft weinig info, is de garage groot? Dan zou ik er een compleet CV systeem in aanbrengen eventueel met vloerverwarming. Ik heb onlangs een zo goed als nieuwe HR ketel aan de oud ijzerman meegegeven omdat ik op MP een bod kreeg waar ik pissed van werd.

Bij renovaties van woningen worden CV units vervangen die het nog prima doen bijvoorbeeld.

Mijn eerste baas zei: 'kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt er naast'.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal wat gasleidingen naar garages hebben aangelegd. Kan gewoon met tyleen door de grond en als je dan een gevelkachel in de garage maakt heb je geen open verbranding met alle gevaren en nadelen.

Maar als je CV hebt kun je ook een geïsoleerde leiding naar de garage maken met daar een radiator met thermostaatkraan.

Je geeft weinig info, is de garage groot? Dan zou ik er een compleet CV systeem in aanbrengen eventueel met vloerverwarming. Ik heb onlangs een zo goed als nieuwe HR ketel aan de oud ijzerman meegegeven omdat ik op MP een bod kreeg waar ik pissed van werd.

Bij renovaties van woningen worden CV units vervangen die het nog prima doen bijvoorbeeld.

Wanneer zet je die Norton weer op MP? Ik ben oud ijzerman.
 
Vooralsnog met een elektrisch olie gevuld radiator kacheltje, binnenkort een infrarood paneel in het plafond inbouwen.
Staat het ook niet in de weg *D

Ik heb ook 2 infrarood panelen aan plafond hangen,1400 watt per stuk.Zijn zelf te regelen wat betreft temperatuur oppervlak en dan ook thermostaat voor de warmte in de ruimte.Heb ze toen bij ThermIQ vandaan met complete regelunits.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook 2 infrarood panelen aan plafond hangen,1400 watt per stuk.Zijn zelf te regelen wat betreft temperatuur oppervlak en dan ook thermostaat voor de warmte in de ruimte.Heb ze toen bij ThermIQ vandaan met complete regelunits.

Dan heb je zeker een aardige hobby ruimte?
Volgens de berekenigen zou 2x400 bij mij voldoende moeten zijn. (2,5x5 mtr)
 
Halfsteens muur en dak geïsoleerd met 12 cm PUR binnenwand zonder koudebruggen, vloer met 4 cm PIR. Voor vorstvrij houden zorgen de vriezer en de server (komt niet onder 5 graden celcius). Bij het werken zorgen lampen voor de warmte en als het echt koud is dan een elektrische radiator van 500W die alleen aanstaat tijdens het werken.

PUR isolatie was gratis af te halen, PIR plaat was ook niet al te duur. Het enige nadeel is dat de garage wat kleiner wordt.
 
wij stoken ook met zo'n kanon. alleen moet je dan dus op zn tijd je gasfles wisselen voor een volle.

En je moet alleen ff de kou eruit stoken.
Als je die laat aanstaan slaat het op je ogen. Das niej fijn niej.

Gewoon ff aan kou eruit is uit.
En als t dan weer koud word weer heel ff aan.

Gaat super snel. binnen de minuut is t al warm.
We hebben ook die elektro kachels geprobeerd maar die dingen zijn 3x niets. Dan moet je dr al meerdere van hebben [Afhankelijk van de groote van je garage die van ons is toch best groot
 
Ik loop nu met hetzelfde euvel. Ik heb een elektrisch kacheltje van 2000 watt, maar deze krijgt de schuur niet warm (6x4x2,5). Ik zit er aan te denken een gas straalkachel te halen.
Zou een GS5000FM wat zijn?
 
Ik had IR lampen.
Die zijn erg vergelijkbaar met terrasverwarming, zoals bij cafés of tuin.

Maar dan een stuk efficienter.

ze verwarmen in beginsel het lijf wat er onder staat, en niet de lucht of gereedschap.

wel 2x 1500 watt, want ik had er twee.

Pas opgehangen in de uitbouw van ons clubhuis, ivm feestje. En daar werden ze erg gewaardeerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan