Het grote BSB/Real Road Racing Top Deel 3

Heeft iemand wat achtergrond info over Josh Brookes voor 2017? Hij heeft onlangs de Tyco BMW getest weet ik, en wil in 2017 de optie hebben om Isle of Man te rijden.

Maar of hij nou nog een keer een jaar op de BMW wil stappen...natuurlijk andere specs, maar toch. Alhoewel op Isle of Man het wel een top fiets is.
 
BSB: 2017 dates announced



Published: Today 11:48


BSB: 2017 dates announced



The MCE British Superbike championship have unveiled their 2017 dates, with the series kicking off at Donington Park in March and concluding at Brands Hatch in October.

The move from Silverstone to Donington for the season opener sees Silverstone take over as the final round of the regular season, with Oulton Park promoted to a Showdown round alongside Assen and Brands.

The other big mover is the Cadwell Park round, which loses it’s traditional Bank Holiday Monday slot for the second time in three years thanks to a clash with the British Grand Prix at Silverstone.


•30 March - 2 April Donington Park
•15 - 17 April Brands Hatch Indy*
•29 April - 1 May Oulton Park*
•16 - 18 June Knockhill
•30 June - 2 July Snetterton
•21 - 23 July Brands Hatch GP
•4 - 6 August Thruxton
•18 - 20 August Cadwell Park
•8 - 10 September Silverstone
•15 - 17 September Oulton Park
•29 September - 1 October Assen
•13 - 15 October Brands Hatch GP

* denotes Bank Holiday Monday main raceday

BSB: 2017 dates announced
 
Zit er hier iemand klaar voor de climax van de BSB op Brands?
 
Heeft iemand wat achtergrond info over Josh Brookes voor 2017? Hij heeft onlangs de Tyco BMW getest weet ik, en wil in 2017 de optie hebben om Isle of Man te rijden.

Maar of hij nou nog een keer een jaar op de BMW wil stappen...natuurlijk andere specs, maar toch. Alhoewel op Isle of Man het wel een top fiets is.

Zo jammer dat hij bij de WSBK geen eerlijke kans voor een goede bike heeft gekregen in ieder geval! Ben ervan overtuigd dat hij goed kan meerijden met een goede bike. En voor de BSB volgend seizoen weer een aanwinst als de King of the Mountain terugkeert :) :Y
 
Kud! Ook dit kampioenschap eindigt in een anti-climax zo te zien!
 
Van wat ik dit seizoen gezien heb, is Byrne de terechte kampioen. Haslam heeft ook mooie dingen laten zien, maar kwam gewoon net te kort. En mevrouw Byrne moet huilen :)
 
Zijn hier mensen die ervaring hebben met andere road races dan de TT? Dus de nationale zoals Skerries, Tandagree, Mid Antrim, Cookstown, etc en de internationale Ulster GP?

Ik wil er eens eentje proberen, maar geen idee welke nou het leukste is. Gevoelsmatig is de Ulster GP wel een mooie, maar veel Ieren zweren bij hun nationale races.
 
Morgen om 8 uur s'avonds op Motors TV de Macau GP. Helaas niet live, wel de hele race volgens mij *O* . Omdat het Kawa team waar Hickman voor reed gestopt is gaat Hicky nu op een Beemer van SMT rond knallen. Is ook definitief dat Hawk racing (voorheen Buildbase BMW) de nieuwe Gixxer gaat rijden. Rijders nog niet bekend, hoop zelf op Brookes. Taylor MacKenzie gaat voor dit team in de stock 1000 de Gixxer rijden.
 
Er zijn 4 Tyco BMW's gestolen bij een hotel in Birmingham.
Het gaat om de;
- Superstock fiets van Ian Hutchinson
- BSB Superbike Christian Iddon
- IOM TT Superbike van Guy Martin
- Superstocktest fiets van Cristian Iddon (helemaal wit)

Racing: Four Tyco BMW race bikes stolen from Birmingham hotel


De superstock fiets van Hutchy herken je uit duizenden want hij schakelt met rechts!
Dat is wel een te opvallende verandering aan de fiets.

Hooguit de volledig witte superstocker is lastig te herkennen.
 
Wie rijdt waar in het BSB tot nu toe;

full
 
De belangrijkste kalender blijft voor mij toch de Road Racing 2017 Kalender

21st-22nd April Tandragee 100
22nd-23rd April Spring Cup National Road Races
28th-29th April Cookstown 100
6th – 7th May IRRC Hengelo
7th – 13th May North West 200
20th – 21st May Horice Road Races
26th – 29th May Pre TT Classic Races
27th May – 9th June TT 2017
4th – 5th June IRRC Oss
10th June Post TT Races
17th-18th June Kopcany Road Races
17th-18th June Kells
24th-25th June Cock of The North Road Races
30th June – 1st July Skerries
7th – 9th July IRRC Imatra
8th-9th July Walderstown
10th – 13th July Southern 100
21st – 23rd July IRRC Chimay
22nd-23rd July Faugheen 50 Road Races
22nd-23rd July Barry Sheene Race Festival
28th – 29th July Armoy Road Races
7th – 12th August Ulster Grand Prix
26th – 27th August IRRC Horice
19th August – 1st September Manx Grand Prix/Classic TT
9th-10th September Killalane
23rd-24th September IRRC Frohburg
23rd-24th September Scarborough Gold Cup


Zijn hier mensen die ervaring hebben met andere road races dan de TT? Dus de nationale zoals Skerries, Tandagree, Mid Antrim, Cookstown, etc en de internationale Ulster GP?

Ik wil er eens eentje proberen, maar geen idee welke nou het leukste is. Gevoelsmatig is de Ulster GP wel een mooie, maar veel Ieren zweren bij hun nationale races.

Tandagee en Cookstown ben ik van plan naar toe te gaan in 2017. Nog nooit geweest bij beide races, maar de beelden zien er in ieder geval inspirerend uit. Nu zijn de wedstrijden een week van elkaar gescheiden dus dat komt mooi uit met een kleine vakantie.
De eerste race valt wel samen met de Spring Cup, dus misschien rijden de toppers wel daar. Ben twee jaar geleden wel bij de NW200 geweest; indrukwekkend, maar de nationale races trekken mij ook erg aan.
 
Laatst bewerkt:
mooie namen maar aan de andere kant zou je kunnen zeggen dat het wel een vergaarbak van ex wk coureurs word. Eerst Motogp daarna WSBK nu BSB. Over een aantal jaar in het (weer opnieuw te starten) ONK?

Kan wel zo zijn maar het BSB is heel wat anders dan bv het IDM, zwijgen we maar helemaal over het ONK. ;)
 
mooie namen maar aan de andere kant zou je kunnen zeggen dat het wel een vergaarbak van ex wk coureurs word. Eerst Motogp daarna WSBK nu BSB. Over een aantal jaar in het (weer opnieuw te starten) ONK?
Kan zijn maar ik vind het een mooi aansprekend kampioenschap met een super tijdschema :} , jammergenoeg vind het WSBK zich te groot om dat te kopieëren ;( :r
 
Kan zijn maar ik vind het een mooi aansprekend kampioenschap met een super tijdschema :} , jammergenoeg vind het WSBK zich te groot om dat te kopieëren ;( :r

:^

Laat er maar meer wsbk helden naar het BSB kampioenschap komen: Juich het van harte toe :Y :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan