zadels

Doe me een priveberichtje.

Net één klaar voor een triumph street twin dealer yard build. Voor zover ik heb begrepen gaat ie naar een wedstrijd. Hier zitten erg veel uren werk in omwille van de vele details.

full
 
Tja,
Dat laat ik aan de gebruiker over. Schroeven van onderaf is de meest bulletproof oplossing, maar niet altijd mogelijk. Een afgerond pluggetje dat in een doorvoerrubber schuift is vaak ook een mogelijkheid. Zit er niets onder het zadel, dan kan je ook gaan lijmen. Creatief zijn is de boodschap
 
Ik kreeg zelf de tip om klittenband te gebruiken.
Met genoeg oppervlakte gaat dat inderdaad echt niet zomaar los.
Misschien dat k een verslagje maak van mn werk voor mensen die er ook mee stoeien.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb helemaal niks om het zadel vast te houden, maar mijn zadel zit ook helemaal om de kont heen en zit strak genoeg. Na het spuiten komen er wel een paar klittenband stripjes op.

Op gerard zijn custom heeft hij klittenband onder de gehele oppervlakte van zijn zadel. Daar moet je echt rare krachten op zetten om dat van zn plek te krijgen. Dus met rijden zal dat nooit losraken.

Ik had al een vermoeden dat het zadel voor smeck was maar wilde het even zeker weten.
 
Laatst bewerkt:
B| hij verschuift toch als je een platte onderkant hebt bij het goed nemen van bochten
Als ie er los opligt natuurlijk wel ja. Ik heb onder het zitje van mijn caféracer een viertal draadeinden gemonteerd die in busjes vallen die aan het frame gelast zijn. Ik had van oorsprong het idee om aan de onderkant van deze busjes moeren op de draadeinden te draaien om het zitje te verankeren. In de praktijk blijkt dat het zitje er af en toe nog eens af moet en neem ik eigenlijk nooit de moeite om de moeren eronder te schroeven. Verschuiven kan ie dus niet, en als ik er op zit kan ie ook niet omhoog eraf.
 
Het zadel op de mijne steunt met wat rubbers op het subframe. En met een pen/klik systeem te bedienen met de sleutel. Lijkt me iets dat relatief gemakkelijk pas te maken is. Over de jaren is het gemaakt met container ladingen, dus duur zou het niet hoeven zijn.
 
Dinsdag het zadel + rear seat cover van mijn TL1000S afgeleverd bij Bart (Nopper), donderdag kreeg ik al een mailtje (incl. foto) dat ik vrijdag alles mocht afhalen ...
Super Bart, ik ben er van overtuigd dat je als finalist naar de komende motorbeurs gaat !Thnx.
Prachtwerk maar foto's zeggen meer dan woorden natuurlijk.



 
Terug
Bovenaan Onderaan