XV1000-RR

met ether, of dat andere spul..
waar ook speed mee gemaakt wordt..
gebruiken om te ontvetten..
...aceton.....
Speed heb ik nog nooit gemaakt. Aceton ken ik wel, mn moeder gebruikte dat als nagellak remover. Die gebruikte ik weet om plastic te lijmen. Goed, ga ik proberen. Ruikt ook lekkr.
 
Kijk, dat circuit wist ik ook nog niet. Mooie optie voor mijn project......of de supermoto

met een supermoto kun je beter naar de kartbaan gaan die er 20 meter bij vandaan ligt:

Home - Kartcircuit Pottendijk

Als je via de website ff je email adres doorgeeft dan krijg je een mailtje als er getraind kan worden. Meestal zondag om de week en soms ook andere dagen, dit krijg je dan specifiek doorgemaild. Is voor een SupermotARD O-) :P een stuk leuker en kan voor 35,- p/d.
En dan komen wij elkaar vast een x tegen. ;) :W
 
Speed heb ik nog nooit gemaakt. Aceton ken ik wel, mn moeder gebruikte dat als nagellak remover. Die gebruikte ik weet om plastic te lijmen. Goed, ga ik proberen. Ruikt ook lekkr.

_O- , komt nog wel als het einde van het budget voor je project in zicht komt. ;)
 
Gestaag ploeteren wij voort... Na veel te veel tijd en moeite in de alu tank te hebben gestoken was het een wijs besluit om die weg te gooien en opnieuw te beginnen.
De platen laten lasersnijden in plaats van uitzagen is al een beter begin:
full
 
Vandaag eerste hechtlasjes gelegd, dat gaat een stuk beter nu:
full
 
Laatst bewerkt:
Top! Echte lasjes wel beter in het hoekje laten doordringen hè?

Ik heb een knoppie op mn ac tig apparaat die de balans regelt. Dat heeft iets met inbranding en reinigend vermogen van de vlamboog te maken. Die kan van 1 tot 8. Op stand 8 lukte het lassen moeizaam. Op stand 1 staat ie nu en dat gaat makkelijker. Volgende keer probeer ik stand 4. Kan iemand deze finctie uitleggen of toelichten?
 
Handleiding opgesnort, blijkt dat ie van -8 (heel erg reinigend) tot +8 (heel diep inbrandend) kan. Vanavond -8 eens proberen.
Staat ook nog een tabelletje in de handleiding dat aangeeft dat je bij lagere instelling ook minder stroom mag loslaten bij een bepaalde elektrode diameter. Dat kwam ook terug in het filmpje. Lekker, ik denk dat ik weer vat op de zaak krijg.
 
het is OF 30%
of 70%

(gemiddeld genomen)
maar daar moet je ongeveer aan denken,
het ene apparaat werkt naar boven en de andere naar onderen..
mijne moet op 70% staan.. dacht ik... :X
 
het is OF 30%
of 70%

(gemiddeld genomen)
maar daar moet je ongeveer aan denken,
het ene apparaat werkt naar boven en de andere naar onderen..
mijne moet op 70% staan.. dacht ik... :X

Dit is jezelf een kunstje leren. Maar uiteindelijk snap je nog niet waar je mee bezig bent. Als jij er zo mee komt prima, maar wat is er mis met een beetje experimenteren en onderzoeken zodat je daadwerkelijk meer grip op het proces krijgt. :) ;)
 
Helemaal eens guust. Gisteravond wat experinenten gedaan en het wordt steeds duidelijker.
 
Gewoon een bosje proefstrippen knippen en aan het experimentbakken gaan , hier en daar
een buik/breektestje mee doen, voordat je de heleboel als een golfplaat aan elkaar
bakt . (of de boel uitmekaar pleurt)


(mooiste zou zijn een kleine spoed lascursus) ;)
 
je merkt het idd vanzelf die stand.
Als hij te hoog de ene kant opstaat smelt je hele electrode weg, of komt er zo'n druppel aan te hangen.

En te hoog de andere kant smelt je door je materiaal heen :)

30/ 70 is idd mooie stand. ( welke kant kan ik ook moeilijk onthouden ;) )
 
Tja het is niet lelijk, maar volgens mij een beetje voorbarig. Maar dat is mijn mening. ;)

Ik zie ook dat je veel dingen wil data-loggen. Ik weet niet of het past qua lengte maar misschien ipv het rod-end een sensor plaatsen die in de racerij gebruikt wordt om de vering "travel" te loggen... O-)
D2 data kun je nl heel gevoelig instellen weet ik uit ervaring. :X Veel zul je niet meten maar je kunt er misschien wel een aardig beeld van krijgen hoe groot de krachten moeten zijn die daar optreden. :)

Verder blij dat je lekker door bouwt.... :Y
 
Tijd, ja... waar blijft de tijd?

Voor wie er iets aan heeft, de TR1 heeft een 630 ketting in een oliebad met 16:35

Het GSXR achterwiel had een 530 kettingwiel met 40 tanden .

Enig zoek en rekenwerk heeft geleid tot de keuze voor een 530 ketting, met 18:40 tanden.

Dan is de overbrengverhouding ongeveer gelijk en zijn de diameters ook ongeveer gelijk.

Type voortandiel van JT sprockets: JTF568.18 die past mooi op de as.

Alleen twee gaatjes erin tappen en een busje draaien voor de fixatie maar dat was zo gepiept.

Kettinglijn komt mooi uit, omdat het hele blok meer naar links staat. Eventueel kan het voortandwiel nog 7mm meer naar buiten voor een 190 band, maar dat doe ik niet.

Weer een klusje klaar.

Vanavond tank aflassen en draadjes uitvlooien en wie weet wel even starten :)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan