Suzuki GSX 1100 G

hallo henk,

leuk nog een gsx 1100 g rijder!
nog effe en we zijn een echte club!😂

maar die van jou ziet er netjes uit en origineel,de uitlaten en de bochten nog heel niet door geroest?

mijn mooi weer soez was ook deze kleur maar is inmiddels over gespoten.

hoeveel km staan er op?
en wat ga je er verder aan doen of laat je hem zo?.

en henk,
waar kom je vandaan hoe jong ben je,en is het eerste bike of heb je er nog meer gehad...

afz Michael.
 
leuk topic en zo'n Soes is een mooie fiets. Ik ben in het bezit van een Suzuki GSX1100.....................F ;) en een Moto-Guzzi California 1100,maar die gaat geen vies weer meer zien, daar is Suzi voor gekomen. Groeten Peter
 
Ook nog gehad de gsx 1100f, super fiets, veel probleemloze km mee gereden. je koopt ze nu voor weinig geld!en veel pk,s.
 
Hallo iedereen, sinds kortben ik in het bezit van een Soes GSX 1100 G van 1992.
Na 9 jaar stil gestaan te hebben in een ondergrondse, vochtige garage, ben ik deze gaan redden en heb hem ondertussen terug tot leven gebracht. Was het risico waard om dit beest terug tot leven te brengen.

Om te beginnen heb ik benzinetank gespoeld met wasbenzine en bouten en moeren om het schurend effect te bekomen. Is goed gekomen, tank is clean.

Blijkbaar voor het wegzetten heeft deze motor nog een groot onderhoud gekregen. Olie was nog redelijk van kleur, bougies prima, luchtfilter kraaknet enz.
De bougies werden verwijderd en heb dan WD40 in de motor gespoten om zeker te zijn dat hij los zou komen. Dit 2 x gedaan zodat alles goed kon intrekken.
Daarna in 5e versnelling gezet en zachtjes druk gezet op het achterwiel om te laten draaien. Ook dit lukte prima. Olie preventief verwijderd en vervangen door nieuwe om motor te spoelen en eens goed warm te laten draaien. Alles verliep vlekkeloos en werd zonder problemen gestart.
In het begin een beetje hakkelend maar nu draait hij als een zonnetje.

Volgende stap was het testen van versnellingsbak en cardan. Versnellingen werken perfect maar er zit een tik vooraan de cardan. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn??

Als dit probleem opgelost is gaan we verder met het in orde cbrengen van de remmen en remolie vervangen.

Dan kunnen we stilletjes beginnen om alles op een rustige manier weer in te rijden.


Groeten Stef
 
Hoi Stef Max, gezellig nog een liefhebber erbij.
Welke kleur? en hoeveel km? enne foto,s?

Een tik in de cardan, bij de cardanklok of waar de as het blok uitgaat? is dit een tik die je constant hoort of af en toe? misschien de olie van de cardan vervangen hij staat tenslotte al 9 jaar stil.

Veel plezier met je 1100G.

Greetz Sidebike
 
Hallo Stef,


leuk weer een erbij!
maar wij willen graag foto's zien van hoe je hem aantrof tot nu ben ik zelf nieuwsgierig naar....

en echte 1100g onderdelen worden schairs
in Nederland naar in Duitsland en op ebay word nog genoeg aangeboden.
en van somige andere suzuki bikes zijn de onderdelen het zelfde waar onder de xv800
gsx1100f gsx1100r en de bandit 1100.

afz Michael.
 
Hallo iedereen, bouwjaar 92 met 34000 km op de teller. Alle olieen zijn ondertussen vervangen en het getik van de cardan is ook gevonden. Daar waar de cardan in de bak gaat zit de grote zwarte rubber die vastgehouden word door een spanring zat het probleem. Boutje was weg waardoor ring niet meer spande en het metalen klepje dat mee tussen de rubber zit was daardoor mee los.
 
Hallo iedereen, bouwjaar 92 met 34000 km op de teller. Alle olieen zijn ondertussen vervangen en het getik van de cardan is ook gevonden. Daar waar de cardan in de bak gaat zit de grote zwarte rubber die vastgehouden word door een spanring zat het probleem. Boutje was weg waardoor ring niet meer spande en het metalen klepje dat mee tussen de rubber zit was daardoor mee los.
full
 
Hallo iedereen, bouwjaar 92 met 34000 km op de teller. Alle olieen zijn ondertussen vervangen en het getik van de cardan is ook gevonden. Daar waar de cardan in de bak gaat zit de grote zwarte rubber die vastgehouden word door een spanring zat het probleem. Boutje was weg waardoor ring niet meer spande en het metalen klepje dat mee tussen de rubber zit was daardoor mee los.
full
 
Hallo iedereen, bouwjaar 92 met 34000 km op de teller. Alle olieen zijn ondertussen vervangen en het getik van de cardan is ook gevonden. Daar waar de cardan in de bak gaat zit de grote zwarte rubber die vastgehouden word door een spanring zat het probleem. Boutje was weg waardoor ring niet meer spande en het metalen klepje dat mee tussen de rubber zit was daardoor mee los.
full
 
Hallo iedereen, bouwjaar 92 met 34000 km op de teller. Alle olieen zijn ondertussen vervangen en het getik van de cardan is ook gevonden. Daar waar de cardan in de bak gaat zit de grote zwarte rubber die vastgehouden word door een spanring zat het probleem. Boutje was weg waardoor ring niet meer spande en het metalen klepje dat mee tussen de rubber zit was daardoor mee los.
full
 
op de foto ziet hij er heel goed uit!
en zoals ik op de foto's zie zijn de uitlaten en de bochten verder ook in super staat!

Inderdaad, roest valt nog goed mee om zolang in vochtige garage te hebben gestaan. uitlaatlijn is nog volledig origineel maar denk alles wel te kunnen verwijderen. Gaan beginnen met tandpasta om de roest aan te pakken. :] :] :]
 
hallo henk,

leuk nog een gsx 1100 g rijder!
nog effe en we zijn een echte club!😂

maar die van jou ziet er netjes uit en origineel,de uitlaten en de bochten nog heel niet door geroest?

mijn mooi weer soez was ook deze kleur maar is inmiddels over gespoten.

hoeveel km staan er op?
en wat ga je er verder aan doen of laat je hem zo?.

en henk,
waar kom je vandaan hoe jong ben je,en is het eerste bike of heb je er nog meer gehad...

afz Michael.
 
Hallo allemaal
Ik heb mijn motor na 16 jaar weer terug.
Had hem zelf in 1992 nieuw gekocht.
In 2000 verkocht ,en vorige week weer terug gehaald.
Hij heeft 16 1/2/ jaar stil gestaan.
Vandaag eerst maar een nieuwe accu in gezet.
Ga v/d week proberen om hem aan de praat tekrijgen
 
ha...leuk om te zien zo zag de mijn er ook uit toen ik hem kocht met die kuip,maar die heb ik er gelijk af gehaald ik vind het er persoonlijk niet uit zien wan het is origineel een naked(en naked zijn ze het mooist) en het rijd totaal niet lekker maar dat is mij mening.

maar wel leuk dat je bike weer heb terug gekocht.
heb je het helemaal moeten achterhalen waar hij stond,of had je verkocht aan een bekende?
en hoe is de staat verder?

ik moet nu voor die 2 van mij echt op zoek naar uitlaatbochten bij mijn mooi weer bike waren ze al niet goed meer maar nu gaan ze bij mijn dailyride ook kapot.

dus nu op zoek naar iemand die uitlaten maakt,want orginele zijn de voorbochten rond de 150euro per stuk en daar wilde ik nog mee wachten want 1200 euro voor een een paar bochten gaat mij te ver.

dus be continued!

afz Michael.
 
Hoi Michael.
Heb de motor toentertijd aan mijn zwager verkocht.
Hij dacht dat ik er spijt van zal krijgen ,dat is dus 16 jaar niet gebeurt.
Nu gaat hij verhuizen en vroeg aan mij of ik de motor terug wilde.
Paar maanden over nagedacht en het begon weer te kriebelen.
Deze kuip laat ik er gewoon op ,als ik rij zijn dat altijd lange stukken en toertochten.
Met deze kuip kan je bijna altijd uit de regen zitten.
Ook heb ik wel eens met neef achterop 240 km gereden met losse handen.
Dus de kuip bied goede bescherming tegen wind en regen.
De nieuwe olie en accu zitten er in.
Van de week verder met tank en carburators.
Gr. Martin
 
ha...leuk om te zien zo zag de mijn er ook uit toen ik hem kocht met die kuip,maar die heb ik er gelijk af gehaald ik vind het er persoonlijk niet uit zien wan het is origineel een naked(en naked zijn ze het mooist) en het rijd totaal niet lekker maar dat is mij mening.

maar wel leuk dat je bike weer heb terug gekocht.
heb je het helemaal moeten achterhalen waar hij stond,of had je verkocht aan een bekende?
en hoe is de staat verder?

ik moet nu voor die 2 van mij echt op zoek naar uitlaatbochten bij mijn mooi weer bike waren ze al niet goed meer maar nu gaan ze bij mijn dailyride ook kapot.

dus nu op zoek naar iemand die uitlaten maakt,want orginele zijn de voorbochten rond de 150euro per stuk en daar wilde ik nog mee wachten want 1200 euro voor een een paar bochten gaat mij te ver.

dus be continued!


afz Michael.


uitlaatbochten van een bandit 1200 passen ook, echter moet je de collector wel aanpassen.misschien iemand in de vriendenkring die handig is met tig lasapparaat en rvs
 
Na veel na gedacht te hebben,ben ik er toch uit mijn daily ride gaat er uit!
ik heb 2 motoren en 2 auto's en dat vergt nogal financiële middelen.
dus van daar dat hij er uit gaat.

het gaat om een GSX 1100 G uit 1994 donkerblauw metallic.
hij is geïmporteerd vanuit Duitsland in 2000 ik heb alle documentatie en onderhoud historie er bij zelfs de aankoopbon
ik heb hem overgenomen van de eerste Nederlandse eigenaar deze meneer heb ik nog gebeld waarom hij de motor weg deed,dit was vanwege de hoge leeftijd van hem zelf en dat de motor teveel vermogen heeft.

wat ik er zelf aan hebt gedaan is,
de chrome tellerhuis in hoogglans zwart laten spuiten en en de beugel achter op de kont ook laten spuiten.
er zitten kleine Chrome knipperlichten erop.
de rem olie en de carter olie is vervangen
even als de bougies.
enige min punt is dat een voor bocht een klein gaatje heeft nog niks ernstigehoord maar vertel het er liever bij
je kan hem evt dicht lassen de voorbochten zijn niet mooi meer maar op dit gaatje na zijn ze verder heel en dicht.
de km stand is rond de 84000km en loopt nog op.
het liefst houd ik hem er nog bij maar dat gaat hem niet worden en een voordeel hiervan is dat ik de andere nog meer liefde kan geven.

dus mochten jullie iemand weten dan hoor ik het graag.
en voor evt foto's graag een een mobiel nummer dan stuur ik ze door.
 
Terug
Bovenaan Onderaan