hoe verwarm jij je hobbyruimte?

Leyhon

Die hard MF'er
29 jan 2014
303
1
Mijn garage is nu onverwarmd, het is wel prettig wanneer ik in deze maanden wat wil frotten het er ook een beetje aangenaam is qua temperatuur.

Maar waarmee verwarmen jullie je hobbyruimte?

Zelf heb ik een steens garage met electra, maar zit te denken om iets met gasfles
en een buitendoorvoer van rookgas.

Wil wel graag een buitenafvoer anders heb je met co co2 en waterdamp te maken
En vanwege gereedschap is het extra vocht inbreng niet handig.
 
Laatst bewerkt:
Mijn zelfbouw houtkachel is nu ongeveer halverwege!

122ko6p.jpg


14v22pf.jpg


22145h.jpg
 

Koolmonoxide,
Ruik je niet , zie je niet ,proef je niet.
Maar je gaat er wel heel snel dood van
Een BBQ heeft meestal geen volledige verbranding.
En jij ventileert hopelijk ruim voldoende.
Maar een ander die deze tip opvolgt misschien niet.

Edit:
Den de man was me voor en is het gelukkig met mij eens
 
Laatst bewerkt:
Advies van een ex chef service, storingen, onderhoud en werkvoorbereiding van een installatieburo: als je een kachel met open vuur gebruikt en al helemaal als die geen rookgasafvoer heeft, koop een CO melder en hang die op de goede plaats.
 
Laatst bewerkt:
Dan wel even vertellen wat de goede plaats is....


Dat is daar waar jij je zuurstof haalt, oftewel draag dat ding zo dicht mogelijk bij je mond/neus.

Er van uitgaande dat het geen vaste installatie betreft die altijd op dezelfde plek staat. Als dat wel zo is, dan kan in de buurt van de bron een melder helpen ook genoeg zijn. (Ik zou zelf beide doen)
 
Laatst bewerkt:
Dan wel even vertellen wat de goede plaats is....


Dat is daar waar jij je zuurstof haalt, oftewel draag dat ding zo dicht mogelijk bij je mond/neus.

Er van uitgaande dat het geen vaste installatie betreft die altijd op dezelfde plek staat. Als dat wel zo is, dan kan in de buurt van de bron een melder helpen ook genoeg zijn. (Ik zou zelf beide doen)

Op 1,5m hoogte aan de muur, niet te dicht bij de kachel (op een meter of 3 afstand), niet vlak bij ventilatieopeningen.
 
Bij elke melder zit een gebruiksaanwijzing en dat geldt ook voor rookmelders. En nu ik het over rookmelders heb: horen in ieder huis te hangen en als je ze nog niet hebt, koop een setje van minstens drie welke met elkaar in verbiding staan zodat als het op zolder gaat roken, je het beneden goed hoort.
 
Ik heb een woning die vorig jaar opgeleverd is, daar hebben ze de melder op de zolder zo opgehangen dat het net een douchekop is om aan de eisen te voldoen. Helaas dan weer geen combi melders die ik zou aanraden. Heb zelf dus ook maar een CO melder bij de CV gehangen.

Vroeger bijna een keer het loodje gelegd door een lekkende gaskachel, wil het graag bij die ene ervaring houden :Y
 
Voor minder dan vijf tientjes koop je een setje rookmelders van drie welke draadloos elkaar activeren zodat je ze altijd zal horen als er ergens rook wordt gedetecteerd.

Dit soort rookmelders geeft ook een signaal als de batterij leeg raakt.
Een kennis van mij op een ander forum raakte een vriend en een vriendin kwijt door een brand. Zij hadden wel een rookmelder, maar daarvan was de batterij leeg.

Belangrijk hoor, melders. Maar het ging hier over het verwarmen van je sleutelhok en sommigen doen dat met een open vuur zoals een petroleumkacheltje zonder rookgasafvoer. In dat geval altijd een CO melder in het hok, want je merkt er niets van. Het is een mooie dood, maar heel ongezellig voor de nabestaanden.
 
iemand nog misschien ergens een mooie aanbieding gezien kwa verwarming..

Ben zelf eigenlijk een beetje aan het rondkijken hoe en wat.

Wij stoken de schuur nu altijd warm met zo'n gas kanon.

Het werkt wel makkelijk en snel. Maar het trekt op je ogen/luchtwegen als je m wat langer aan hebt staan. Dus je moet steeds aan/uit aan/uit


Ik zou t liefste iets hebben op stroom ofzo.

Ik heb al eens zo'n stroom verwarmings ding gekocht... Maar dat was nu echt een grote flop.
Krijg je niet eens de echte kou mee uit..

Als iemand tip/aanrader heeft :D
 
iemand nog misschien ergens een mooie aanbieding gezien kwa verwarming..

Ben zelf eigenlijk een beetje aan het rondkijken hoe en wat.

Wij stoken de schuur nu altijd warm met zo'n gas kanon.

Het werkt wel makkelijk en snel. Maar het trekt op je ogen/luchtwegen als je m wat langer aan hebt staan. Dus je moet steeds aan/uit aan/uit


Ik zou t liefste iets hebben op stroom ofzo.

Ik heb al eens zo'n stroom verwarmings ding gekocht... Maar dat was nu echt een grote flop.
Krijg je niet eens de echte kou mee uit..

Als iemand tip/aanrader heeft :D
Hoe groot is de ruimte, geïsoleerd, tocht, kieren?

Ik heb zelf een oliegevulde radiator kachel van 2kw en die heeft met een half uurtje mijn schuur warm.
 
iemand nog misschien ergens een mooie aanbieding gezien kwa verwarming..

Ben zelf eigenlijk een beetje aan het rondkijken hoe en wat.

Wij stoken de schuur nu altijd warm met zo'n gas kanon.

Het werkt wel makkelijk en snel. Maar het trekt op je ogen/luchtwegen als je m wat langer aan hebt staan. Dus je moet steeds aan/uit aan/uit


Ik zou t liefste iets hebben op stroom ofzo.

Ik heb al eens zo'n stroom verwarmings ding gekocht... Maar dat was nu echt een grote flop.
Krijg je niet eens de echte kou mee uit..

Als iemand tip/aanrader heeft :D


Opwarmen met het gaskanon en dan warmhouden met de elektrische.
 
Terug
Bovenaan Onderaan