Het Yamaha MT-03 topic - Deel 8: Knallend de winter in!

Nou ben ik effe de draad kwijt.

De mt 03 had toch altijd het 660 cc 1 cilinderblok ?
Lees nu dat hij een 2 cilinder 321 cc blok heeft gekregen.......?
Bijna hetzelfde vermogen maar totaal ander blok.

Vanaf welk jaar werd dit andere blok erin gelepeld ?
 
Nou ben ik effe de draad kwijt.

De mt 03 had toch altijd het 660 cc 1 cilinderblok ?
Lees nu dat hij een 2 cilinder 321 cc blok heeft gekregen.......?
Bijna hetzelfde vermogen maar totaal ander blok.

Vanaf welk jaar werd dit andere blok erin gelepeld ?

Sinds dit jaar pas.

2006-2014
2008-MT-03-static-05_tcm46-207961.jpg


2016-e.v.
082515-yamaha-mt-03-f-633x388.jpg
 
Goedenavond heren (en dames?),

Ik ben zelf ook op jacht naar een MT-03. Nu heb ik een leuke fiets uit 2009 op het oog met Leovince dempers en nog wat andere leuke dingen voor €3499. Echter heeft deze al 41.400 km gelopen. Ga ik op korte termijn tegen (grote) onderhoudskosten aankijken? En hoe zit het met de prijs, is deze realistisch of te veel? Dagwaarde van de '09 MT-03 zou rond de €2200 à €2300 euro liggen volgens zo'n verzekeringssite.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen en goed advies kunnen geven.
 
Goedenavond heren (en dames?),

Ik ben zelf ook op jacht naar een MT-03. Nu heb ik een leuke fiets uit 2009 op het oog met Leovince dempers en nog wat andere leuke dingen voor €3499. Echter heeft deze al 41.400 km gelopen. Ga ik op korte termijn tegen (grote) onderhoudskosten aankijken? En hoe zit het met de prijs, is deze realistisch of te veel? Dagwaarde van de '09 MT-03 zou rond de €2200 à €2300 euro liggen volgens zo'n verzekeringssite.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen en goed advies kunnen geven.

De km-stand hoeft geen probleem te zijn, goed kijken naar de onderhoudshistorie. Bij de MT-03 is er om de 10k klein, en om de 20k groot onderhoud nodig. Verder de banden en ketting etc. bekijken.

Verder vind ik 3499 een redelijk normale prijs voor een 2009 MT03, niemand zet een motor te koop voor de dagwaarde die een verzekering ervoor zou geven natuurlijk.

Succes in ieder geval, want de MT03 is een goede keus!
 
Dan heb ik meteen ook even een vraagje.. kan iemand voor mij bevestigen dat het reservoir op onderstaande foto voor koelvloeistof is, of voor iets anders? Want deze is namelijk helemaal leeg. :/
Pi9QEzs.jpg
 
Laatst bewerkt:
Is een koelvloeistofreservoir.Kijk eerst eens hoe hoog het nog staat onder de radiateurdop,mss hoef je enkel het reservoir bij te vullen tot tussen de min en max.
Wel ff in de gaten houden of je geen koelvloeistof kwijtraakt.
 
Heb het systeem volledig leeggelaten, doorgespoeld en opnieuw gevuld met G12+ koelvloeistof. Oud KVS was bruin ipv oranje (Yamalube) en was stroperig aan de radiateurdop.

De oude KVS zal wel niet het riool in mogen toch? :+
 
Laatst bewerkt:
Beste mederijders,

Ook ik heb vorige week een witte MT-03 uit 2007 met 8500 km gekocht!!

Nadat ik mijn rijbewijs in november gehaald had, was ik al een tijdje opzoek naar een leuke motor en aangezien ik nog aan het A2 rijbewijs vastzit, viel de MT-03 me erg in de smaak. Nog wel een tijd getwijfeld over andere motoren zoals een ninja 300, z300, r3 of een nieuwere mt-03 maar kwam er snel achter dat ik mezelf toch niet comfortabel zag rijden aangezien ik 1,86m ben. Verder vond ik deze MT-03 er prachtig uitzien en na een testritje was ik verkocht :)

Morgen komen ze hem waarschijnlijk thuis afleveren dus het komt steeds dichterbij..

Cant wait 8-)
 
Beste MF-ers,

Op mijn MT03 is een Kevmod geinstalleerd. Dit is de variant zonder potmeter. Echter kom ik op Kevin's site ook een variant tegen mét potmeter. Is dit hetzelfde alleen zelf regelbaar of is dit weer een andere mod?
 
De variant zonder potmeter is gewoon een O2-controller, met potmeter is de fuelcontroller. Twee verschillende dingen dus. Ik was niet geheel tevreden met de O2-controller. Het werkte wel een beetje, maar zeker niet goed genoeg, dus plaatste ik een EJK-module en daarmee zoop hij wel meer (10%), maar wat liep het blok toen mooi zonder te arm te lopen.

Maar ik voel soms meer dan anderen. Bij een Mash die ik testte voelde ik gehobbel bij bepaalde snelheden wat uit de velg of band moest komen en een paar MF'ers hebben op dezelfde motor gereden en die voelden niets of hebben er niets over geschreven in elk geval. Ik weet uit betrouwbare bron dat er niets was aangepast tussen dat ik 'm mee nam en wat MF'ers 'm gingen testen en met de bandenspanning was niets mis. :)

Heb nu een twin, ER-6N van 2016 en door Euro3 loopt die ook zelfs wat te arm rond de 4000 of 5000tpm. Maar dat laat ik maar, veel minder hinderlijk dan op mijn MT-03 destijds. Maar goed, op elke MT-03 schijnt het weer anders te zijn, ik had 'm echt nodig. De opmerking dat dit bij een éénpitter hoort is puur gelul, ik weet wel het verschil tussen karaktereigenschappen van een éénpitter of het te arm lopen van een blok door een verkeerde mengselafstelling (al dan niet voor het milieu). Ik heb meerdere éénpitters gehad en de MT-03 liep nog het meest beroerd door milieu-eisen. Nu mis ik direct weer mijn oude trouwe Suz DR650SE, die ook wat gekieteld was om een dipje eruit te halen.

Ohja, ik heb nog gefilmd dat die EJK-module er op ging;
 
Laatst bewerkt:
Ook ik heb afgelopen week een MT-03 gekocht, ben er erg blij mee! Het enige is dat er geen boekje bij zat (lees: gebruiksaanwijzing). Nou zou je zeggen die heb je toch niet nodig... Maar dit is mijn eerste motor en ik wil niet constant voor de kleine dingetjes zoals olie bijvullen etc hulp vragen van motor-vrienden. Heeft iemand toevallig een boekje liggen waarvan die de belangrijkste pagina's naar mij zou willen sturen??? Mag ook prive en ik ben je eeuwig dankbaar!! :}

:] *O*
 
Ook ik heb afgelopen week een MT-03 gekocht, ben er erg blij mee! Het enige is dat er geen boekje bij zat (lees: gebruiksaanwijzing). Nou zou je zeggen die heb je toch niet nodig... Maar dit is mijn eerste motor en ik wil niet constant voor de kleine dingetjes zoals olie bijvullen etc hulp vragen van motor-vrienden. Heeft iemand toevallig een boekje liggen waarvan die de belangrijkste pagina's naar mij zou willen sturen??? Mag ook prive en ik ben je eeuwig dankbaar!! :}

:] *O*
Is Engels een bezwaar?
YAMAHA MT-03 OWNER'S MANUAL Pdf Download.

Oh niet nodig:
Yamaha MT 03 handleiding
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen,

Vrijdag mijn eerste motor(MT-03) ophalen.
2009
18000 km

Iemand nog tips?

En ik was benieuwd waar je goedkoop nieuwe achterstepjes met ophaning erbij kan krijgen voor de passagier. Want nieuw zijn ze 160 euro en vind ik wel aan de prijzige kant.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan