Kornfed's garage

Ik heb bij een xt500 alles afgedopt en ook iets loctite gebruikt( zodat er niets in de olietank kan komen ).
En dan na het coaten de olie tank nog een keer spoelen .
 
Vandaag alles gedemonteerd. Nu naar een poedercoater.
Iemand ervaring met te nemen maatregelen voor dat je laat coaten?
bv olietank in het frame en schroefdraad.
2 plaatjes met een stuk draadeind er door om het balhoofd af te sluiten. Schroefdraad kun je oude bouten in draaien, ofwel vragen bij de poedercoater of ze er zoiets in proppen:
Inwendig afschermen

Voor uitwendige draad hebben ze zulke dingen:
Assortiment maskering pluggen voor uitwendige afscherming

Voor afplakken gebruiken ze speciale tape die hittebestendig is. Gewoon goed uitleggen wat er afgeplakt of gedaan moet worden, dan zullen ze dat best wel in orde kunnen brwngen :t
 
Afgelopen zondag naar Valthermond geweest:
Wielen, achterbrug en een originele voorvork gekocht.
Qj4NDlKl.jpg

9xWmgKAl.jpg


Intussen besloten om het frame niet te poedercoaten, ik wil graag de originele kleur houden dus het frame schoon maken en 2K lak er op.
Bijna klaar om te spuiten:
inHuakil.jpg


Spuitcabine })
G8NPkWcl.jpg
 
Laatst bewerkt:
Plastic zijkappen gerepareerd vandaag, ze waren ooit al eens gemaakt met polyester maar dat gaat niet zo goed samen met plastic meestal.

Creatief met plastic dus:
Het basismateriaal:
wLia0VDl.jpg

en een soldeerbout natuurlijk.
Stukje plastic pas maken, slijpen en buigen.
lWlm1Xgl.jpg

Flink wat basismateriaal toevoegen en daarna glad schuren.
liwH3owl.jpg

1KVXSb8l.jpg


Hier nog een andere zijkap:
ZhEaSg2l.jpg

CyAPORll.jpg

rAiAYMol.jpg

Het resultaat valt me niet tegen, de kappen moeten nu wel gespoten worden.
 
Laatst bewerkt:
Mooi om te zien .
Ik gebruik bij scheuren en kleine gaatjes plastic bestek en aceton.
 
Mooi stukje huisvlijt! :t Goed bezig met het frame trouwens, moet een *%@#-werkje geweest zijn om het zo mooi schoon te krijgen :X Ik had er het geduld niet voor en heb het frame van mijn XS gewoon laten stralen en coaten uit luiheid :9
 
Frame schoonmaken kost me twee avonden werk. Kloteklus, tintelende handen etc, maar het viel me weer niet tegen.
Nu nog een paar kleine hoekjes met de dremel en hij kan gespoten worden. Is ook veel leuker om het allemaal zelf te doen.
 
Frame schoonmaken kost me twee avonden werk. Kloteklus, tintelende handen etc, maar het viel me weer niet tegen.
Nu nog een paar kleine hoekjes met de dremel en hij kan gespoten worden. Is ook veel leuker om het allemaal zelf te doen.
Heb mijn tank wel gedaan met de borstel op de haakse slijpert, tintelende handen? Check :+
 
Dir weekend het frame in de lak gezet.
v7sdsR8.jpg


Ook nog de keerringen van de voorvork vervangen.
Opbouwen kan weer beginnen.
 
Fijn tangetje gekocht om de kleppen te demonteren. Had ik veel eerder moeten doen.
Bk6GNsT.jpg


Verder lekker bezig.
vlShRu8.jpg

KLZZuhZ.jpg

PdeDYhr.jpg
 
Ik heb een stukje opengewerkte pijp gemaakt en op een lijmtang gemonteerd met een boutje. Werkt hetzelfde.

Das een mooi kopje baas! Ziet er goed uit.
 
Jarenlang een bewerkte bougiedop met een lijmklem gebruikt. Was te doen maar dit is zoveel handiger en dat voor nog geen 20 euro.
 
Goed gereedschap werkt ook gewoon fijner, beter, en je doet er de rest van je leven van !

Ik zie altijd maar zo, ik doe alles zelf, dat bespaard een hoop geld, dus over het algemeen is het speciale gereedschap dat je nodig hebt voor bepaalde, vaak ingewikkelde klussen, ook na 1x gebruik terug verdient.

Ik heb ook zo'n officiele kleppentang, zelfs nog echte officiele van Honda, die was wel duurder dan 20 euro :P
Maar evengoed gewoon zijn geld waard, laatst weer gebruikt voor de CL :)
 
Dat wordt weer een hele fraaie. Ik heb een xl350r aangeschaft met niet teveel kilometers.
De bedoeling is om die een wat oudere look te geven.
Zoiets maar wel zo dat die geschikt is voor het ruigere werk.
full
 
Hi Kornfed,

Zag op de vorige pagina dat je een FT-tje hebt gehad en zag zelfs dat mijn projectje even werd genoemd.
(die nederlander uit Amsterdam met spaakvelgen en fireblade voorvork in de FT)

Ik zag bij jouw reserve blok dat je een zijdeksel had met aanpassing voor een oliekoeler.
Heb je deze spullen met de FT mee verkocht of heb je zo nog?
zo ja stuur me gerust een PM.

Succes met de leuke projecten.

Groeten,
Paul
 
Ben met de tegenpool van de xl bezig.
Was op zoek naar een xl = een xt geworden.
Volg deze als een voorbeeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan