Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt goed gezien, Ben, daar zit inderdaad de onderkant van de schokbreker aan vast.

Gelukkig heb ik nog een hele gave achterbrug liggen.

Ik heb ooit eerder mijn achterbrug eruit gehaald ivm vervangen van de ketting, maar ik weet niet meer hoe ik hem toen ondersteunt had. Iemand tips?

Zo, dat ziet er héél slecht uit, dat je dat niet eerder is opgevallen!
Is toch ook niet vanaf gisteren.
Dan komt nu weer de APK ter sprake......
 
@MM: Heb je intussen al goede berichten?

Neen, heeft al met al veels te lang geduurd, ondertussen (na 3,5 week) ook in het UMC nijmegen geweest voor een second opinie. Rechterschouder moet nu, scheef weggezakt als het zit aan elkaar groeien. Een schouderprothese was volgens de arts ook niet gunstig. Het is nu koffiedik kijken of ik ooit weer kan motorrijden, en schieten. Ben bang voor een frosen shoulder.
Voorlopig minstens een half jaar zoet mee.
A.s. donderdag weer foto's maken, en naar de orthopeed.
 
@motormuisie: Dat zijn erg zure berichten, hopelijk komt het toch weer goed en kun je over een tijdje weer motorrijden.


En de roest op die achterbrug... Komt dat vaker voor op die manier bij een Diversion 600?
 
Neen, heeft al met al veels te lang geduurd, ondertussen (na 3,5 week) ook in het UMC nijmegen geweest voor een second opinie. Rechterschouder moet nu, scheef weggezakt als het zit aan elkaar groeien. Een schouderprothese was volgens de arts ook niet gunstig. Het is nu koffiedik kijken of ik ooit weer kan motorrijden, en schieten. Ben bang voor een frosen shoulder.
Voorlopig minstens een half jaar zoet mee.
A.s. donderdag weer foto's maken, en naar de orthopeed.
Potverdikke Anne Marie, dat zijn geen mooie berichten. Ik hoop van harte voor je dat het allemaal toch weer goed komt, en dat je beide hobby's ook weer op kunt pakken.
Heel veel sterkte met alles.
 
En de roest op die achterbrug... Komt dat vaker voor op die manier bij een Diversion 600?
Roest op een achterbrug is natuurlijk geen vreemd iets, niet alleen bij een Diversion. Dat is een kwestie van in de gaten houden en op tijd bijwerken.

Maar zo'n breuk / scheur is niet typisch iets van een Diversion, ik heb het nog nooit eerder gezien of gehoord. :N
 
Laatst bewerkt:
Kwestie van overgewicht denk ik.... :+

Te hard over drempels :? O-)
Ik denk eerder dat je al heel lang rijd met een versleten schokbreker achter. Die dus bijvoorbeeld bij drempels regelmatig "doorslaat" en zo er voor gezorgd heeft dat door de klappen van dat doorslaan die breuk langzamerhand is ontstaan.
 
Klopt goed gezien, Ben, daar zit inderdaad de onderkant van de schokbreker aan vast.

Gelukkig heb ik nog een hele gave achterbrug liggen.

Ik heb ooit eerder mijn achterbrug eruit gehaald ivm vervangen van de ketting, maar ik weet niet meer hoe ik hem toen ondersteunt had. Iemand tips?

Gewoon het framedeel/motorblok ondersteunen met een auto/schaarkrikje en wat houten blokken. Althans zo doe (deed) ik het.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk eerder dat je al heel lang rijd met een versleten schokbreker achter. Die dus bijvoorbeeld bij drempels regelmatig "doorslaat" en zo er voor gezorgd heeft dat door de klappen van dat doorslaan die breuk langzamerhand is ontstaan.

Zou kunnen lijkt me alleen sterk, er zit een andere schokbreker op, hij is wel stugger meer veert zeker niet door.
 
full

Hier een voorbeeld foto.
 
En toch is het wel een van de kwaaltjes van de 600/900, een rotte achterbrug.
Is ook een punt van waakzaamheid bij het kopen.
Voor de 900 bestond er "vroegher" een metaal plaatje die schoof je op de achterbrug, tussen band en brug, deze hield het meeste vuil en nattigheid tegen, en voorkwam doorroesten. Was een ontwerp van een handige harry.
Heb zelf een klein gaatje in mijn achterbrug geboord, (je kan ook een vetnippel plaatsen) en de achterbrug van binnen met wat olie voorzien. loopt tijdens het rijden heerlijk van links naar rechts. Wel het gaatje weer afsluiten.
 
Laatst bewerkt:
javascript:fotoydcn('FDK achterspatbord / mudhugger Yamaha Diversion XJ900S','yam404e.jpg',640,480)
Even zoeken, maar gevonden.
Verkoop is reeds lang geleden gestopt. Maar hier het voorbeeld, om het zelf te maken. :)
 
Neen, heeft al met al veels te lang geduurd, ondertussen (na 3,5 week) ook in het UMC nijmegen geweest voor een second opinie. Rechterschouder moet nu, scheef weggezakt als het zit aan elkaar groeien. Een schouderprothese was volgens de arts ook niet gunstig. Het is nu koffiedik kijken of ik ooit weer kan motorrijden, en schieten. Ben bang voor een frosen shoulder.
Voorlopig minstens een half jaar zoet mee.
A.s. donderdag weer foto's maken, en naar de orthopeed.

Ik loop ook met zo'n scheve schouder. Jaar of 7 geleden sleutelbeen gebroken, de beide bothelften zitten naast elkaar aan elkaar gegroeid. Jij had toch ook je sleutelbeen gebroken of is er nog meer kapot?
 
Ik loop ook met zo'n scheve schouder. Jaar of 7 geleden sleutelbeen gebroken, de beide bothelften zitten naast elkaar aan elkaar gegroeid. Jij had toch ook je sleutelbeen gebroken of is er nog meer kapot?

Nee, mijn sleutelbeen is heel. Ik heb een subcapitale humerusfractuur met een mooi woord. De kogel is van mijn bovenarm gebroken, en in de kogel zelf zitten 3 breuken, in mijn bovenarm zelf zitten twee breuken. ;( ;(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan