Tweetakt verenigt U zich hiero deel2

bedankt voor de berichten :) , ook al een praatje gehad met me schoonvader die ook bij knalnaarpotz is geweest, zijn idd erg mooie machines bij maar hij zij ook al het is niet voor niets dat ze naar 4 takt zijn gestapt in de racerij alles slijt sneller.
Ga er nog eens goed over nadenken.
 
bedankt voor de berichten :) , ook al een praatje gehad met me schoonvader die ook bij knalnaarpotz is geweest, zijn idd erg mooie machines bij maar hij zij ook al het is niet voor niets dat ze naar 4 takt zijn gestapt in de racerij alles slijt sneller.
Ga er nog eens goed over nadenken.

Dat is zeker zo,als je 2takt wil gaan rijden is het beste een echte race motor te kopen,
maar ook dan zijn de onderdelen heel duur.Het voordeel is dat alles op meer vermogen is berekent en dus minder snel kapot gaat.
 
Laatst bewerkt:
Tweetakt kenners: technisch vraagje.

Ik heb een Lambretta LD 125 uit 1956. De cilinder en zuiger wil ik reviseren/vervangen, en daarbij dacht ik aan een 150cc zuiger van een LD150. Daarvoor zou de gietijzeren cilinder opgeboord moeten worden van boring 53 naar 57. Het onderste uitstekend stuk cilinderbus heeft buitendia 61, waardoor hier een wanddikte van 2mm zou overblijven op die onderste 2cm cilinder. Is dit haalbaar? Ook ivm spoelpoorten enzo? Het motortje loopt nie echt hoge toeren en is geforceerd luchtgekoeld. Alvast bedankt voor tips/ervaringen!
 
Ben bang dat dit binnen de kortste keren gaat scheuren en/of af breken. 4mm is eigenlijk al aan de dunne kant.
 
Dag mensen, ik stel hier nogal wat suffe vragen, en zit sinds vannacht(..) met een vrij suffe beginnersvraag.. het is ook de eerste keer dat ik van div. carbs een van grond af aan set-up moet verzinnen..
Ik heb 2 mikuni 28mm rondschuif, min of meer compleet/incompleet, type zonder(!) choke.
Ik wil ze hier graag aanbieden tegen verzendkosten.
evt. Interesse per PB, eerst komt, eerst maalt..
 
Ik denk juist dat het best wel kan. Heb veel met MZ 250's gereden met opgeboorde cilinders om tot 300 cc te komen..dan hou je ook niet veel meer over..gemonteerd gebeurd er weinig mee maar de losse cilinder is wel kwetsbaar.
Denk dat mijn 60cc Kreidlers vroegah ook niet veel meer wanddikte hadden..
Zal eens aan maatje vragen naar maten van opgeboorde MZ cilinders...
 
Ik denk juist dat het best wel kan. Heb veel met MZ 250's gereden met opgeboorde cilinders om tot 300 cc te komen..dan hou je ook niet veel meer over..gemonteerd gebeurd er weinig mee maar de losse cilinder is wel kwetsbaar.
Denk dat mijn 60cc Kreidlers vroegah ook niet veel meer wanddikte hadden..
Zal eens aan maatje vragen naar maten van opgeboorde MZ cilinders...
Is inderdaad geen enkel probleem,wat wel een probleem kan worden is als je een overmaat
nodig heb,dat gaat dan niet meer.
 
Dag mensen,
het mikuni Xperiment ( 2 stux) is mislukt, ondanks gedane investeringen(andere naalden, schuiven en buizen).
Voor voorlopig zet ik de koso er weer op.

Voor de dellorto phbh zoek ik dus de bus die ik nodig heb/moet vervangen om de geschikte naaldbuis er in te zetten.
2 dellorto-onderdelenboeren beweerden dat ze deze konden leveren maar voegen beide helaas geen daad bij het woord.
Als iemand nog een onderdelenbron daarvoor heeft lees ik 't graag.
 
Dag mensen,
het mikuni Xperiment ( 2 stux) is mislukt, ondanks gedane investeringen(andere naalden, schuiven en buizen).
Voor voorlopig zet ik de koso er weer op.

Voor de dellorto phbh zoek ik dus de bus die ik nodig heb/moet vervangen om de geschikte naaldbuis er in te zetten.
2 dellorto-onderdelenboeren beweerden dat ze deze konden leveren maar voegen beide helaas geen daad bij het woord.
Als iemand nog een onderdelenbron daarvoor heeft lees ik 't graag.

Wat is het onderdeel nummer van die buis?
 
Laatst bewerkt:
Een mooi plaatje overgenomen van het Kreidler forum, *O* 8-)
file.php
 
Dag mensen,
Olievoorziening in een 2 takt heb je in 2 smaken;
- mengsmering in de tank.
- via een oliepompje.

Ik heb me, in het kader van tips over HS-groottes bij het zoeken van een set-up laten vertellen, dat er een verschil is in deze.

Als je motor mengsmering gevoerd is, zou je een grotere HS nodig hebben, dan eenzelfde motor die oliepomp-gevoerd is, omdat de mengsmering (zo veel) dikker zou zijn.

Is hier iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
 
niet omdat ze dikker is, maar omdat er procentueel gezien net iets minder benzine in de aangezogen hoeveelheid zit.

van belang voor een racemasjien, maar voor een Jawa zou ik mij daar geen zorgen over maken.
 
Laatst bewerkt:
..een verschil van 100 naar 120 is pie-R-quadraat ook best groot...

Nou ja, als in de ene motor een demperschotjes los ligt krijg je wellicht ook al een andere uitslag/verlangen..
 
Ligt allemaal aan je mengverhouding,je moet je motor er dan ook opnieuw bij afstellen.
Een oliepompje is al af fabriek afgestemd op de sproeiers,maar als je zelf gaat mengen
word het een ander verhaal.hoe vetter je smeert des te groter moet de sproeier zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan