Motorcross is ook motorsport

Alleen de eerste 3 in dezelfde ronden! Wat een beest die Herlings!
 
Red Bull Knock Out Scheveningen *O*

Deze jongen reed best een beetje door :} .... maar ik kon hem er toch op krijgen :+

31082881876_70c2dd3670_b.jpg
 
Ik ben zelf ook fan van zowat elke motorsport, zelfs de motorsport op 4 wielen. Moeilijk om te kiezen welke ik beter vind.

1 van mijn beste vrienden doet aan autocross, en zit in het a3team
Redelijk onbekend team, I know, maar ik heb een beetje de autocross microbe te pakken nu ;)

Ik ben zelf redelijk nieuw op dit forum. Maar misschien een ideetje om een thema over autocross te maken? :)
 
Ik ben zelf ook fan van zowat elke motorsport, zelfs de motorsport op 4 wielen. Moeilijk om te kiezen welke ik beter vind.

1 van mijn beste vrienden doet aan autocross, en zit in het a3team
Redelijk onbekend team, I know, maar ik heb een beetje de autocross microbe te pakken nu ;)

Ik ben zelf redelijk nieuw op dit forum. Maar misschien een ideetje om een thema over autocross te maken? :)

Hou is op :9
 
Laatst bewerkt:
Herlings weer nergens te bekennen als kandidaat voor sportman van het jaar. Max Verstappen wel. Je wint meerdere keren het wereldkampioenschap motorcross en je wordt nooit genomineerd voor sportman van het jaar. Je wint één formule 1 GP en je wordt gelijk genomineerd.

En dan deze uitleg.

'Van Gerwen is nooit serieuze kandidaat geweest'

:lol:

Gaat vooral over de ophef die is ontstaan omdat Van Gerwen er niet op staat (zegt ook gelijk iets over de populariteit van darts tegenover motorcross) maar had dus ook over Herlings kunnen gaan. Niet Olympische sporten moeten dus 55 deelnemende landen aan het wereldkampioenschap hebben om in aanmerking te komen voor sportman van het jaar. Zoals bij de formule 1 zeg maar!
 
Herlings weer nergens te bekennen als kandidaat voor sportman van het jaar. Max Verstappen wel. Je wint meerdere keren het wereldkampioenschap motorcross en je wordt nooit genomineerd voor sportman van het jaar. Je wint één formule 1 GP en je wordt gelijk genomineerd.

En dan deze uitleg.

'Van Gerwen is nooit serieuze kandidaat geweest'

:lol:

Gaat vooral over de ophef die is ontstaan omdat Van Gerwen er niet op staat (zegt ook gelijk iets over de populariteit van darts tegenover motorcross) maar had dus ook over Herlings kunnen gaan. Niet Olympische sporten moeten dus 55 deelnemende landen aan het wereldkampioenschap hebben om in aanmerking te komen voor sportman van het jaar. Zoals bij de formule 1 zeg maar!

Volgens mij is Herlings een jaar of 2 wel genomineerd voor sportman van het jaar maar is het uiteindelijk niet geworden. Hij reageerde daar toen nog behoorlijk puberaal op geloof ik. :P
 
Herlings weer nergens te bekennen als kandidaat voor sportman van het jaar. Max Verstappen wel. Je wint meerdere keren het wereldkampioenschap motorcross en je wordt nooit genomineerd voor sportman van het jaar. Je wint één formule 1 GP en je wordt gelijk genomineerd.

Niet dat ik Herlings z'n roem niet gun, maar het MX2 (niet eens MXGP) verbleekt bij de Formule 1. En zijn prestaties ten opzichte van hoe groots de concurrentie is, zijn impact in Nederland bij volk en media of zelfs maar in zijn eigen tak van sport mogen nauwelijks in de schaduw staan van wat Max voor elkaar gekregen heeft. Jeffrey Herlings laat bijzondere dingen zien, maar dat is naar mijn mening niet vergelijkbaar met wat Max Verstappen met mensen doet.

Als je sport niet Olympisch is, niet de hoogste klasse is, niet populair is bij zowel volk als media, en niet breed genoeg is voor een scherpe competitie, dan kun je het bij het Sportgala wel schudden. Dat hebben we ondertussen vaak genoeg gezien en ik moet heel eerlijk zeggen: als ik dat rijtje zo zwart op wit typ, zou ik van goede huize moeten komen om te onderbouwen waarom VdMark, Van Gerwen of Herlings überhaupt een nominatie zouden moeten krijgen voor hun - niet te ontkennen fantastische - prestaties.
 
Niet dat ik Herlings z'n roem niet gun, maar het MX2 (niet eens MXGP) verbleekt bij de Formule 1. En zijn prestaties ten opzichte van hoe groots de concurrentie is, zijn impact in Nederland bij volk en media of zelfs maar in zijn eigen tak van sport mogen nauwelijks in de schaduw staan van wat Max voor elkaar gekregen heeft. Jeffrey Herlings laat bijzondere dingen zien, maar dat is naar mijn mening niet vergelijkbaar met wat Max Verstappen met mensen doet.

Als je sport niet Olympisch is, niet de hoogste klasse is, niet populair is bij zowel volk als media, en niet breed genoeg is voor een scherpe competitie, dan kun je het bij het Sportgala wel schudden. Dat hebben we ondertussen vaak genoeg gezien en ik moet heel eerlijk zeggen: als ik dat rijtje zo zwart op wit typ, zou ik van goede huize moeten komen om te onderbouwen waarom VdMark, Van Gerwen of Herlings überhaupt een nominatie zouden moeten krijgen voor hun - niet te ontkennen fantastische - prestaties.

Ik kan mn grotendeels vinden in je mening maar in 1 ding sla je de plank volledig mis. Vrijwel elke GP winnen zoals Herlings (met een dikke voorsprong) is natuurlijk een veel grotere prestatie dan wat Max heeft laten zien met z'n podium plekken die op 1 hand zijn te tellen. 1X eerste wat puur kwam door het feit dat andere uitvielen.

Maar goed, Herlings natuurlijk MX2 en hij moet dit kunstje ook nog maar even laten zien in de GP. Zelfs als hij dat doet dan verwacht ik nog niet dat hij het gaat worden. De motor sport is gewoon niet populair genoeg. Was dat het wel dan was hij al eerder sportman van het jaar geweest. Ik zou me er daarom niet druk om maken.
 
in 1 ding sla je de plank volledig mis. Vrijwel elke GP winnen zoals Herlings (met een dikke voorsprong) is natuurlijk een veel grotere prestatie dan wat Max heeft laten zien met z'n podium plekken die op 1 hand zijn te tellen. 1X eerste wat puur kwam door het feit dat andere uitvielen.
Appels en peren, en zelfs dan ben ik het daar niet mee eens. Podium en winst in de Formule 1 is naar mijn mening grootser, meer bijzonder en meer indrukwekkend dan domineren in de MX2. Puur het feit dat er überhaupt gedomineerd kan worden in de MX2 zegt immers hoe pijnlijk weinig competitie er werkelijk is in die klasse. Op eenzame hoogte staan is pas indrukwekkend als je niet de enige klimmer bent.

Maar goed, Sportman van het Jaar. Een prijs die Herlings, Van der Mark en allerlei andere niet-Olympische topsporters aan de reet zal roesten op het moment dat ze op de grid, op het podium of in hun arena staan. Leuke bijkomstigheid als je toevallig aan de criteria voldoet, een fijne erkenning. Ik slaap er niet minder om, en ik hoop zij ook niet...
 
Die ene GP zege van Verstappen is niets vergeleken met al die GP zeges van Herlings. Wil Verstappen zo groot worden net als Herlings is in de cross. Moet hij de komende seizoenen nog flink aan de bak.
 
Die ene GP zege van Verstappen is niets vergeleken met al die GP zeges van Herlings. Wil Verstappen zo groot worden net als Herlings is in de cross. Moet hij de komende seizoenen nog flink aan de bak.
Niet vergelijken deze twee topsporters omdat het geen gelijkwaardig vergelijk kan zijn.
 
Appels en peren, en zelfs dan ben ik het daar niet mee eens. Podium en winst in de Formule 1 is naar mijn mening grootser, meer bijzonder en meer indrukwekkend dan domineren in de MX2. Puur het feit dat er überhaupt gedomineerd kan worden in de MX2 zegt immers hoe pijnlijk weinig competitie er werkelijk is in die klasse. Op eenzame hoogte staan is pas indrukwekkend als je niet de enige klimmer bent.

Maar goed, Sportman van het Jaar. Een prijs die Herlings, Van der Mark en allerlei andere niet-Olympische topsporters aan de reet zal roesten op het moment dat ze op de grid, op het podium of in hun arena staan. Leuke bijkomstigheid als je toevallig aan de criteria voldoet, een fijne erkenning. Ik slaap er niet minder om, en ik hoop zij ook niet...

Ben het 99% met je eens. Behalve over de kwaliteit van de MX2. In een wat verder verleden Jeremy van Horebeek (2e in zijn 2e jaar MXGP) en recent Gajser en Febvre (kampioen in debuutjaar) tonen aan dat Herlings geen prutsers naar huis reed.
 
Laatst bewerkt:
Niet vergelijken deze twee topsporters omdat het geen gelijkwaardig vergelijk kan zijn.

Nee, als Verstappen nog bij Torro Rosso had gereden was hij dit jaar niet op het podium gekomen. Zegt genoeg over de Formule 1 dat de auto waarin je zit toch de grootste bepalende factor is. De factor materieel is bij de cross van veel minder belang.
 
Appels en peren, en zelfs dan ben ik het daar niet mee eens. Podium en winst in de Formule 1 is naar mijn mening grootser, meer bijzonder en meer indrukwekkend dan domineren in de MX2. Puur het feit dat er überhaupt gedomineerd kan worden in de MX2 zegt immers hoe pijnlijk weinig competitie er werkelijk is in die klasse. Op eenzame hoogte staan is pas indrukwekkend als je niet de enige klimmer bent.

Maar goed, Sportman van het Jaar. Een prijs die Herlings, Van der Mark en allerlei andere niet-Olympische topsporters aan de reet zal roesten op het moment dat ze op de grid, op het podium of in hun arena staan. Leuke bijkomstigheid als je toevallig aan de criteria voldoet, een fijne erkenning. Ik slaap er niet minder om, en ik hoop zij ook niet...

Als je dit commentaar levert op het niveau van de MX2, dan heb je er geen kijk op. De klasse en concurrentie zijn zwaar genoeg. Als Herlings volgend jaar de MXGP domineert, ga je zeker ook beweren dat hier het niveau ook niet hoog ligt.
Herlings is een natuurtalent met een gigantisch doorzettingsvermogen. Kijk anders de film over hem maar eens. Kunnen veel sporters een voorbeeld aan nemen.
 
Persoonlijk hoop ik dat max als hij hem wint, gaat bedanken voor de eer.
Van gerwen, hoe je het went of keert, dart is een spel, geen sport.
Zeg nou eens eerlijk, wat moet een darter laten, vergeleken bij een topsporter?
Herlings heeft vind ik hem gewoon meer verdiend.

Wedstrijd of training, het is altijd vol aan de bak.

herlings coldenhoff by sportplaatje.nl, on Flickr
 
Persoonlijk hoop ik dat max als hij hem wint, gaat bedanken voor de eer.
Van gerwen, hoe je het went of keert, dart is een spel, geen sport.
Zeg nou eens eerlijk, wat moet een darter laten, vergeleken bij een topsporter?
Herlings heeft vind ik hem gewoon meer verdiend.

Wedstrijd of training, het is altijd vol aan de bak.

[~[url="https://c8.staticflickr.com/9/8672/28725117143_21deb4a582_o.jpg"]afbeelding~][/url]herlings coldenhoff by sportplaatje.nl, on Flickr

Vergis je niet wat een darter als Van Gerwen allemaal moet doen (en laten) om op topniveau te kunnen blijven spelen. Lichamelijk wellicht niet te vergelijken met een "echte sport" maar ik zou niet durven beweren dat het voor van Gerwen makkelijker is. Dit bijten het feit over de discussie sport of niet.

Ach, realiteit is dat Herlings hem waarschijnlijk toch nooit zal winnen omdat de sport veel mensen gewoon niet aanspreekt. En laat 50% van de keuze nou afhangen van het publiek.
 
Als je dit commentaar levert op het niveau van de MX2, dan heb je er geen kijk op. De klasse en concurrentie zijn zwaar genoeg. Als Herlings volgend jaar de MXGP domineert, ga je zeker ook beweren dat hier het niveau ook niet hoog ligt.
Herlings is een natuurtalent met een gigantisch doorzettingsvermogen. Kijk anders de film over hem maar eens. Kunnen veel sporters een voorbeeld aan nemen.

Ik denk hier anders over (in vergelijking met het concurrentieniveau bij bijvoorbeeld schaatsen, MotoGP en Moto3, F1, voetbal e.d.), maar dat is gebaseerd op vergelijkingen en gedachten waar ik niemand een plezier mee doe. Ik kies voor "zwijgen is goud". :X :$
 
Laatst bewerkt:
Herlings werd gisteren wel even genoemd op radio538.
Helaas pakte ik net het einde van het gesprek, maar ik denk dat het over sportman van het jaar ging.
Aan de telefoon was de darter Co Stompe. :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan