Het 35kw Rijders/Lessers Topic [1]

full
 
Chielo,

Alles mag :D

37wsmwhksqjsw.jpg


en wat foto's van de afgelopen week :]

1op39zbmnzrmi.jpg


7mdb74q21aymk.jpg


116l1ft.jpg


1688viq.jpg


en van vanavond, het blijft een leuk apparaat :D

xbsuicgs9mck8.jpg


cbj6jj0gzmddb.jpg


De volgende Motor is ook al bekend, of het word een Fireblade of een Kawasaki z1000 met mivv dempers, waarom gekozen voor terug voeren? omdat ik in juni weer mag afrijden voor volledig A rijbewijs en tot die tijd lekker met deze kan knallen :]
 
Vorige week eindelijk mijn A2 behaald. Gelijk de KTM maar uit de schuur gehaald :) De KTM is teruggevoerd naar 25kW i.p.v de originele 46kW. Dit merk je wel tijdens het rijden. De motor bokt best veel, maar daar moet ik maar aan wennen. Afgelopen zaterdag ook nog een ritje gedaan, totdat ik stil stond zonder benzine. Blijkt dat de sensor in de tank niet werkt :/

Hier nog een fototje

full
 
Chielo,

Alles mag :D

[afbeelding]De volgende Motor is ook al bekend, of het word een Fireblade of een Kawasaki z1000 met mivv dempers, waarom gekozen voor terug voeren? omdat ik in juni weer mag afrijden voor volledig A rijbewijs en tot die tijd lekker met deze kan knallen :]

Leuk en aardig maar gewoon 100% illegaal.
prima dat de verzekering je verzekerd (op uitdraai),
dat de politie niet moeilijk doet op neem ik aan <35kw op kentekenbewijs...
Maar origineel is deze motor meer dan 70kw en dat mag dus niet met A2,

Eerlijk gezegd boeit het ook niet want je hebt hem 'legaal' op uitdraai. :9
Veel plezier ermee nu je nog A2 hebt maar wou wel ff dat je dit wist. :]
 
Laatst bewerkt:
ik ben me van de risico's op de hoogte,
deze motor word alleen gebruikt voor heen en weer naar me werk hooguit 10 minuten rijden
en soms na me vriendin hooguit 30min rijden,

:]
 
Nieuw op het MotorForum, dus vandaar.

Deze mooie (oude) BMW is een pittige één-cilinder! Ideale motor om op te leren; koppel als een malle! En ideaal om enigszins handig te worden met sleutelen.

Fabriek af 35KW dus geen gezeik; in juni 2017 heb ik mn A2 twee jaar en ga ik verder kijken naar een nieuwe tweedehands!
Tegen die tijd een fijne BMW te koop met koppel om verliefd op te worden!

full

(Oude foto; zal eens een nieuwe uploaden)
 
Laatst bewerkt:
heyhey, ook ik wil mij graag melden. ben in oktober in bezit van mijn a2 rijbewijs en rij nu een gs500e. maar ben toch naar iet sportievers opzoek. maar zoveel keus, struggles :P
 
Mooi fiets Reanne! Die Striping is erg gaaf.

Mocht je hem willen verkopen als je iets sportievers hebt gevonden mag je mij een pm sturen. :)
 
Laatst bewerkt:
Zie dat er niet zoveel gepraat word hier, misschien dat iemand mij nog even kan helpen.

Aankomende vrijdag rijdt ik af voor mijn A2 rijbewijs.

Iemand nog goeie tips voor me? behalve rustig blijven :P
 
Plezier hebben! Het zal gewoon een leuk ritje zijn en waarschijnlijk zit je instructeur de hele rit te ouwehoeren met de examinator. Zolang je alles veilig doet en de voordelen van een motor benut (behalve vooraan naar het stoplicht kruipen), zal het helemaal goedkomen.

Ter illustratie, ik reed 65km/u in een gebied waar je 80 mocht (ik twijfelde). Maar omdat ik het consequent deed had hij door dat ik het gewoon niet wist. En het is beter te langzaam te rijden dan te hard op je examen natuurlijk.

Verder goed en duidelijk om je heen kijken zodat zij het doorhebben dat je gekeken hebt.

Zet m op! :]
 
Ik heb ook nog een tip en dat is gewoon rijden zoals je bij je lessen ook doet, niet forceren om extra goed te kijken. Dan ga je andere dingen namelijk vergeten.

Werkte voor mijn in ieder geval wel. Heb een paar uur geleden ook in de vrieskou met her en der nog wat sneeuw af mogen rijden. Was zeker niet m'n beste rit, gemaakte fouten brachten de veiligheid niet in gevaar en ik denk dat de examinator ook wel in een goed bui was.

Kortom ik heb mijn A2 Rijbewijs ook in de pocket. Momenteel bezig met een Suzuki GSX400F om te bouwen tot een caferacer geheel naar eigen smaak en dan daarop te gaan rijden.
 
Gewoon lekker rijden zoals je geleerd hebt. Het gaat natuurlijk om geld maar wat is het allerergste dat kan gebeuren? Dat je een keer zakt? Dan ga je toch gewoon nog een keer, geen probleem? Kost dan wel weer extra maar dan ga je straks in ieder geval goed voorbereid de weg op.
 
Ik heb ook nog een tip en dat is gewoon rijden zoals je bij je lessen ook doet, niet forceren om extra goed te kijken. Dan ga je andere dingen namelijk vergeten.

Werkte voor mijn in ieder geval wel. Heb een paar uur geleden ook in de vrieskou met her en der nog wat sneeuw af mogen rijden. Was zeker niet m'n beste rit, gemaakte fouten brachten de veiligheid niet in gevaar en ik denk dat de examinator ook wel in een goed bui was.

Kortom ik heb mijn A2 Rijbewijs ook in de pocket. Momenteel bezig met een Suzuki GSX400F om te bouwen tot een caferacer geheel naar eigen smaak en dan daarop te gaan rijden.

Dan had je zeker geluk. Ik kreeg nog commentaar voor mijn trage rijstijl terwijl ik de toegestane snelheid reed.
Examinator had wat meer willen zien dat ik wat vlotter reed op momenten waarbij dat mogelijk was.
Zeker niet onder de toegestane snelheid rijden want dan laat je een onzekere rijstijl zien en dat is wel het laatste dat je als motorrijder wil hebben...
 
Bedankt voor de tips nog, afgelopen vrijdag mijn A2 rijbewijs gehaald.
Heb gewoon vlot doorgereden en op de snelweg de vrije ruimtes opgezocht en goed kijken constant.
Nadat ik me rijbewijs had gehaald ben ik zaterdag naar motorcentrum deventer geweest en heb daar een MT-03 gekocht. Kan hem vrijdag ophalen in Almere dus foto's volgen nog!
 
Terug
Bovenaan Onderaan